לעקוב אחר הפרימיום

יום שבת, 8 במאי 2010

אהבה זה כמו אמבטיה

"אהבה זה כמו אמבטיה: עד שמתרגלים זה מתקרר. " האלבום החדש של Foal ובתרגום 'סייחים ' ולא 'ה..סייחים' - אני מספיק אוהב את הלהקה בשביל להכיר את הניואנס הזה - הוא מצויין !!! אני חייב להודות שאמנם שככה ההתאהבות, אבל במקומה באה אהבה. שמעתי את יהודית רביץ אומרת שרוב השירים הם "על קצוות של האהבה", כלומר על הסוף ועל ההתחלה, על ההתאהבות, ועל פרידות ושברוני לב, אבל לא על החיים באהבה. שם האלבום Total Life Forever, בעצם רומז לנו שמצידם הכל ממשיך כרגיל, עד הסוף, עד הקצה. לא השתוללתי בסלון כשהקשבתי לאלבום החדש של Foals, אבל מצד שני הוא בהחלט בריירת המחדל שלי כשאני נוסע ברכב. הצליל שלהם מכיל את כל מה שאני צריך בשביל להרגיש את כל מנעדי המוזיקה של העולם מתופפים על עור תופי. יש בו פוסט-פאנק ודאנס, פופ, Fאנק וגוונים של ג'אז (אל תשאלו איך אני מרגיש את זה, במוזיקה של הפיקסז אני שומע כינורות), הוא מכה בי ברגליים, הוא משפץ לי את הראש ועובד על כל רגש שיש לי בחיים (קצת הגזמתי, אבל למה לא? ובכלל כמה רגש כבר נותר בלב הקהה שלי). יכול להיות שרק אני ועוד מישהו מבינים את זה, אבל יש כאלה להקות, שעושות לך את זה, וכל השאר מבינים זאת עד נקודה מאד מסויימת וזהו, אם בכלל. הבאתי לכאן כבר שני שירים נפלאים מהאלבום וכאן יש שיר נוסף מתוך הופעה :

6 תגובות:

ארז אמר/ה...

איזו להקה!
התגלית הכי טובה שלי לשנה זו. ובאמת הכל תודות הבלוג הזה.
זה התחיל עם הקליפ/שיר הראשון שהבאת המושלם מהאלבום החדש שלהם, שנדלקתי עליו מהשמיעה הראשונה. היה זכור לי שלפני שנתיים בחרת אותם לאלבום השנה שלך, אך לא יצא לי לשמוע. אז ישר בדקתי אותו, לקח לי קצת זמן, אבל בסופו של דבר נכנסתי אליו ממש עמוק. ואז הגיע האלבום החדש, והוא לא פחות מענק, עצום! עוד לא נכנסתי אליו עד הסוף, זקוק לעוד חרישה עליו, אבל הוא בהחלט מהטובים ביותר של השנה עד כה.
אז תודה על ההכרות ללהקה!

Avi Rozen אמר/ה...

לדעתי זה אלבום מופתי...וכן נפלתי ממנו...אלבום לכל חלקי הגוף: הראש, הלב, הבטן והרגליים (ושאר החלקים מצטרפים לחגיגה)...נכון שרחוקים מסיכומי השנה אבל לפי קצב החרישה אצלי כבר יש לו מקום בטוח בחמישיה הפותחת.

Unknown אמר/ה...

כיף לדעת. אנחנו פה בשביל לגלות ולהנות.

הדר אמר/ה...

אומר לך מה.
על האלבום הראשון לא נדלקתי.
בעצם אפילו קצת לנסות לשמוע אותו.

אבל זה, זה משהו אחר. אחד מהאלבומים שאתה יודע שאתה אוהב גם אם שמעת רק את החמישה השירים הראשונים.
פשוט יודעים שהוא טוב!!!!
אחלה בחלה של אלבום.

הדר אמר/ה...

קצת נמאס*.

Unknown אמר/ה...

ממש מצטער


פוסטים אחרונים וממש שווים !