לעקוב אחר הפרימיום

יום ראשון, 30 במאי 2010

בכל זאת כמה מילים על הארוויזיון



בתור אחד שמחשיב את עצמו כמלך בקליטת שירים טובים כבר משמיעה ראשונה (סליחה על הצניעות), אני נכשל כל פעם מחדש לדרג את שירי האירווזיון. שירי ארוויזיון נשמעים לי תמיד כבליל אינסופי של שירים חסרי כל משמעות. אתמול עשיתי ניסוי וכתבתי בטוויטר ובפייסבוק את מה שאני חושב על השירים בתחרות בזמן אמת (אפשר לקרוא בעמודת הצד). לא כתבתי כל מה שחשבתי (למשל שהשיר של גרמניה הוא הכי רענן, סטייל איימי וינהאוס, אבל שהביצוע של לנה לא משהו - לילדה אין קול), וגם ידעתי שאני צפוי להתחרט על דברים שכתבתי כבר למחרת - קצת כמו ללכת לשכב עם בחורה מצועצת וטיפשה, ולקום בבוקר ולנסות לדבר איתה (השאלה למה לנסות לדבר, או לקום בכלל?). לזכותי אני יכול להגיד שהקשבתי לשירי האירווזיון לראשונה אתמול, וזה כולל את סקאת. בסיכומו של דבר נהניתי מאד, טעיתי לטעמי רק בפורטוגל. כלומר, אני עדין חושב שהשירים של ספרד, אירלנד, אייסלנד ואוקריינה היו בין הטובים. לא ממש התרכזתי בטורקיה שהיו מעניינים כמו תמיד- והפעם השילוב שלהם בין מוזיקת רוק, היפ-הופ ומוסיקה מזרחית יצא ממש טוב- אבל לא נקלט (אצלי) בשמיעה ראשונה. יוון עשו קטע של מוזיקת עמים שהיה גם שמח וגם איכותי, ואוקריינה משתבחת מכל האזנה. אירווזיון ממש לא רע, אם כי אני עדין חושב שזה שגרמניה שרים באנגלית זו ממש התבטלות של אומה שלמה.

5 תגובות:

Kol Berlin אמר/ה...

אני גם חושב שהשיר של אירלנד היה מוצלח.
לטעמי דנמרק סיפקו את השיר הכי אירוויזיוני. ממש לא ברור לי איך מדינות כמו יוון ורומניה קיבלו נקודות על מה שהם עשו על הבמה.
הסיפור עם גרמניה מגיע כנראה ממקום אחר. הם עושים כאן הכל בגרמנית, רק בגרמנית. כולל דיבוב של כח פיפס (גם את התחרות עצמה הם מדובבים בשידור חי במקום לשים כתוביות). אולי בגלל זה הם מרגישים שלתת משהו באנגלית יהיה יותר קליט ובינלאומי. אני חושב שהשיר הגרמני הוא פופי במיטבו ומה שבארץ קוראים לו- שיר גלגל"צ. מה זה חשוב אם לזמרת יש קול? גם לבריטני אין. יהיה חגיגי כאן בברלין בעוד שנה.

והעיקר שלא זכינו, כך נוכל להמשיך ולכנות את כולם - אנטישמים.

Unknown אמר/ה...

דנמרק אכן נתנו את השיר הכי אבבא שיש.
למה אנטישמיים. אני חושב שסקעת נתן את כל מה שהוא יכל לתת. הוא זמר גדול, אלא שהוא קצת התרגש והתאמץ יותר מידי. בכל מקרה זו לא הסיבה שהוא לא זכה, פשוט הסגנון היחודי שלו, מתאים לקונטסט מסויים. יכול להיות שבאירווזיון לפני 20 שנה הוא היה יוצר יותר טוב.
קול ברלין.. מה?
את באה לכאן הרבה?

Kol Berlin אמר/ה...

נו, אנטישמים היה בצחוק. תירוץ ישראלי שכזה...

אני גר בברלין ועושה רדיו ישראלי גרמני.

Kol Berlin אמר/ה...

והנה תזכורת לבדיחה
http://www.youtube.com/watch?v=0jsEfoWkcH0

Unknown אמר/ה...

נעים להכיר.
מצחיק- רק בישראל


פוסטים אחרונים וממש שווים !