לעקוב אחר הפרימיום

יום שבת, 14 באפריל 2012

נבדק ונמצא פרימיום - איך עושים תקליט


פתיחה 1 - 
כשהייתי בכיתה ט' היינו חייבים לעשות עבודה שנתית בנושא שאנחנו בוחרים. אני בחרתי לעשות עבודה על איך שעושים תקליטים. באותם ימים לא היה מחשב, בטח שלא ויקיפדיה, אי-אפשר להיה לעשות קופי-פייסט, אז התקשרתי לחברת תקליטים אחת (נגיד סי.בי.אס) ועוד אחת ובסוף הגעתי למפעל של הד ארצי, ושם הסבירו לי בדיוק איך עושים תקליטים. משלב המאסטר מהפלטינה, ועד לשלב הגרפיקה והעטיפות. ראיתי גם איך המכבש מייצר תקליטים וזה היה מלא אדים ומרהיב.  זה היה באזור הבורסה ברמת-גן. באותה תקופה היו שם בניינים ישנים ועלובים כאלה. ושם באיזה מקום שנראה כמו בית-מלאכה מוזנח ייצרו את החלומות שלי. את העגולים השחורים האלה שחסכתי עבורם פרוטה לפרוטה, לירה ללירה ושקל ישן לשקל ישן עד שהיה לי כסף לקנות תקליט. ואז הייתי נכנס לחנות ומתלבט שעות באיזה לבחור.  נזכרתי בכך השבוע.. נחשו למה ? (ואם אתם כאלה אנשים אינטליגנטים אז תפסקו לבד ! ואם לא, אז בטח שלא איכפת לכם מפסיקים). ותלחצו PLAY

Neneh Cherry & The Thing - Dream Baby Dream
הם להקת ג'אז קקפונית במיוחד, היא זמרת סול / היפ-הופ שחורה עם להיטי ניינטיז טחונים כמו Buffalo Stance, האמת שקשה להבין איך הם הצטרפו יחדיו, אבל הקאבר הנפלא שהם עושים לשיר Dream Baby Dream במקור של להקת Suicide (אנחנו בסימן התאבדויות חגים השבוע), נשמע נפלא.


ועוד שיתופעולה נחמד מאד של ננה צ'רי משנת 2007, בסגנון משלים. הפעם עם טאבלה
Trilok Gurtu Ft. Neneh Cherry- Ganapati

tUnE-yArDs - My Country
אם אתם הולכים להופעות של היפסטרים (ראו זולה ג'יזס קרייסט) אז מגיע לכם גם קליפ חדש של המבטלת הסידרתית, השנוייה במחלוקת, האחת והיחידה: טיון - יארדס ! אני חושב שזה באמת מזכיר קצת את ההם שמזמן לא שמנו פה (בערך שעתיים :-)) - Talking Heads - או כמו שרשת ג' היו מתרגמים פעם: "ראשים שאוכלים את הראש". לשיר דרך אגב קוראים, בתרגום: "בארץ אהבתי". והקליפ, כמו תמיד, מגניב על גבול האובר מגניבישיין:

tUnE-yArDs - My Country


Cursive - This House Alive
השבוע נסענו לטיול כל המשפחה. על היום הראשון ילד אחד התחיל להקיא, השניה חטפה התקף אסטמה והשלישי לא הפסיק לבכות. אבל בדרך.. כשהתחלנו לסוע, הרדיו פעל ואז הבת שלי אמרה: "אמא מה זה ?! אנחנו לא רוצים רדיו ! אנחנו רוצים את המוסיקה של אבא !" איזו ילדה. איזה חינוך. איזה נחת. ואז שמתי את האלבום של קורסיב ושרנו ביחד במקהלה: ללה ללה
Cursive - This House Alive


Procro Magnum - Neurotic Saga
המציאה של איתי כ. השבוע היא "עוד 'פסייק' סיקסטיז מעולה, מה לעשות", מ1967". אומרים שהיה פה יפה לפני שנולדנו

Procro Magnum - Neurotic Saga


OFF! - Wiped Out
אני אגיד לכם למה כל-כך מגוון פה מבחינה מוסיקלית. בגלל שאני אוהב להתחבר לכל מנעד הרגשות שקיימים אצלי. אני רוצה שיהיה שמח, וגם עצל, אני רוצה שיהיה לוהט וסקסי, אני רוצה שיהיה גם עצבני ומשתולל. עכשיו אנחנו בזעם ! שיר חדש של הסופרגרופ OFF כולל הסולן קית' מוריס, ובעיקר קליפ עם מלא פיספוסים שלא מפספסים של הבמאי קרן ריצ'ארד שעושה בדרך-כלל קליפים יותר מידי סקסים עם בנות כמעט קצת יותר מידי צעירות.



OFF! - Wiped Out


Here We Go Magic - Collector
יש להם אלבום חדש, שטרם הקשבתי לו. אבל זו הזדמנות טובה להיזכר בשיר המעולה הזה



New Order - Elegia // Full Version
יש דברים שכשהם קורים פתאום, אז אתה שואל את עצמך: האם הם היו אמורים לקרות ? ואם כן אז למה דווקא עכשיו ? זה יכולה להיות מחשבה שעולה לראש אחרי תספורת גרועה במיוחד אצל ספר שבחרת להיכנס ולהסתפר אצלו באופן אקראי רק בגלל שנמאס עליך השיער הארוך שלך. זו יכולה להיות מחשבה שעולה כשלהקה כמו ניו-ארודר מחליטה רק אחרי 27 שנה להוציא את השיר Elegia בגירסה המלאה שלו של 18 דקות בוניל ! למה עכשיו ? (אולי בגלל Record Store Day - שיתקיים גם ברוב הדר בתאריך 21 לאפריל באוזן השלישית בחיפה) למה בויניל (מאותה סיבה) ? ולמה זה כל-כך ארוך ? אני הקשבתי לזה שלוש פעמים..ברצף..זה מדיטטיבי נורא ועכשיו אני חושב שאני
New Order - Elegia //Full Version

Parov Stelar – Milla’s Dream
אלבומים של די ג'ייז ומפיקים הם תמיד נעימים וטריקים. פרוב סטילאר הוא שם דבר באוסטריה, ועכשיו יש לו אלבום חדש, חמישי במספר, בשם The Princess. הסגנון מלווה בכלי נשיפה, מה שהופך את העניין להרבה יותר חי:

Parov Stelar – Milla’s Dream


אתם לא יודעים מה שיש לי פה בשבילכם למחר, אל תשאלו ! משהו משהו ..יש לי דמעות מהתרגשות
ובינתיים, בהשראת החג הארוך והנפלא הזה:
החיים יפין והמוסיקה פרימיון


פוסטים אחרונים וממש שווים !