לעקוב אחר הפרימיום

יום שבת, 9 במרץ 2013

נבדק ונמצא פרימיום - לא רוצים למות רוצים להשתגע !


Alvin Lee -RIP
 
פתיחה
הוגו צ'אבס נפטר השבוע. לדעתי אנחנו לא שמחים מספיק כשדברים כאלה נעימים קורים. בקושי שמתי לב שהוא נעלם כך סתם מחיי. עמוד חמישי בישראל היום. בידיעות אחרונות אני מנחש שזה הופיע עמוק עוד יותר בין דפי העיתון. צריך לדעת להעריך את המוות כשהוא מגיע לאנשים הנכונים. היו עוד כמה מיתות וימי הולדת ותחיות השבוע, ולכן, הפעם נבדק ונמצא פרימיום בסימן לא רוצים למות רוצים להשתגע. עם כל השירים הטובים שהתרגשתי מהם השבוע. ותלחצו PLAY !

Iggy and the Stooges - חדש !
עם כל שגעת בואי שמתחוללת השבוע קצת נבלע הסינגל החדש של איגי פופ והסטוג'ס. לא הברקה כמו החדש של בואי. אבל היית חייב להקשיב לזה. שבוע שעבר שמתי כאן ראיון קצר עם איגי שאמר שהוא מקליט עם הסטוג'ס כי להקה חיה צריכה להמשיך להקליט אלבומים. לא חשוב איך הם יוצאים. ואתם חייבים לקרוא היום ב-7 לילות את מה שכתב יהודה נוריאל על החדש של בואי.

Iggy and the Stooges - Burn


Mudhoney - חדש !
שיר חדש שאהבתי למדהוני. Some Like I Hot Some Like It Small. להקת הרוק פוסט-פאנק מסאב-פופ עם שיר חדש שהמסר שלו הוא שעדיף דברים קטנים ולא הכי פופולרים ומיינסטרים.
Mudhoney - I Like It Small

Alvin Lee - נפטר
אלבין לי אחד מהגיטריסטים הנחשבים אי-פעם בעולם, מלהקת "עשר שנים אחרי" נפטר השבוע בגיל 68 -RIP
Ten Years After. - 50,000 miles beneath my brain


Sweet Baboo - חדש !
ואם אמות. האם תזכרי שאהבת אותי ?
סוויט בבו הוא שם הבמה של סטפן בלאק מצפון ווילס. וזה שיר חדש שלו.

Sweet Baboo - If I Died...



Daniel Johnston - מגיע לישראל!
דניאל ג'ונסטון מגיע להופעה בבארבי בסוף חודש מאי [כרטיסים].
לכל ראיון שלו היה קורט קוביין מגיע עם חולצה של דניאל ג'ונסטון. הוא אולי המודל הכי קיצוני של סינגר- סונגרייטר. הכי לואו פיי שיש. הכי רחוק מהשבדים הרגישים. ג'ונסטון התחיל להקליט שירים בסוף שנות ה-70 על טייפ ביתי ישן כשהוא מלווה עצמו בפסנתר, גיטרה או מפוחית. הוא רקח תרכובות של פולק פסיכדלי, גאראז' וקאנטרי ויצר שירים מרגשים עם מנגינות הרמוניות, פשוטות וכובשות, משולבות בטקסטים כנים וחריפים ששר בקולו המוזר, הילדותי והסדוק. ג'ונסטון עבד כמנקה שולחנות במקדונלד'ס ובמקביל לעבודתו נהג לחלק ללקוחות ולעוברים והשבים קלטות עם המוסיקה שלו. כשלא הצליח לשכפל קלטות, הקליט את כל השירים מההתחלה, כך שרבות מהקלטות שחילק הן בעצם תיעוד אחד, יחיד ומיוחד. ג'ונסטון הינו חולה מאניה-דיפרסיה שאושפז פעמים רבות בבתי חולים לחולי נפש. בניגוד לקורט קוביין הוא לא רוצה למות. לא בטוח שהוא רוצה כל-כך להשתגע

Daniel Johnston - I Live My Broken Dreams



Melody's Echo Chamber - חדש !
אם כבר הפוסט הזה סוחב כל-כך חזק לסבנטיז. אז שווה להתעכב גם על הקליפ החדש של מלודיז אקו צ'יימבר שנראה כמו מותחן אירופאי מתחילת שנות השיבעים. האלבום כזכור הופק ע"י קווין פרקר מטיים אימפלה.
Melody's Echo Chamber - Crystallized




Beach House - חדש !
עוד קצת דרים פופ קצת פחות פסיכדלי בקליפ החדש של ביץ' האוס, לשיר נפלא מתוך אלבומים האחרון
BEACH HOUSE - WISHES

דייב גרוהל וג'ון פוגרטי מנגנים ביחד !
אני כבר קצת שכחתי ש -Dave Grohl היה פעם בלהקת נירוונה. אחרי שהיה שותף פעיל או סמוי בלהקה שהמציאה מחדש את רוק הגיטרות. הוא הקים את הפו פייטרז שתמיד נשמעו לי הרבה יותר הארד-רוק אבל מעודכן. בשנים האחרונות האלבומים שלנו נשמעים אפילו יותר רוק קלאסים. וכאן הוא בפרוייקט שנקרא Sound City עם כל המוסיקאים שהוא תמיד הכי העריץ. החיים טובים עם החיים על פני האדמה.

Dave Grohl, John Fogerty and Sound City Players Perform -Fortunate Son


רובין היצ'קוק - חדש !
גם רובין היצ'קוק לא רוצה למות ומעדיף "להשתגע". שנה שעברה ראיתי אותו בארץ בהופעה בברבי. אחת הטובות שאהבתי. השנה הוא הוציא עוד אלבום חדש. השיר הבא הוא מתוך אלבום מחווה לניק דרייק שבו משתתפים עוד מוסיקאים רבים אחרים. כשרובין היצקוק עושה קאבר לניק דרייק זה לא יכול לצאת פחות ממשובח
Robyn Hitchcock - "Parasite" //Nick Drake cover






החיים שלי יותר מעניינים ממני: אתמול הייתי בתערוכת הצילומים: "היכלות נטושים" של שרון רז, בגלריה של בית האדריכל ברחוב המגדלור 15 אשר ביפו. שרון רז הוא אדריכל אחד מחובבי המוזיקה הידענים ביותר שאני מכיר, הוא היה המנהל של פורום המוזיקה האלטנרטיבית ב-YNET . ומזה כמה וכמה שנים הוא מצלם ברחבי הארץ בניינים נטושים. עד היום הוא צילם 46,000 (!!!) תמונות של מאות מבנים. מתוכם כרבע מהם הם צילומים של בתי קולנוע ובתי עם. הצילומים מופיעים באתר האינטרנט נטוש ועכשיו אפשר לראות אותם וגם לרכוש אותם בהדפסים. יש כל-כך הרבה רבדים בצילומים האלה. ויש אג'נדה. וסנטימנט, ומשמעות, ואסתטיקה של מבנים, ואסתטיקה של דקדנט, ואסתטיקה של צילום, ותיעוד היסטורי, וגם משהו אישי שכל אחד יכול להתחבר אליו. אני חושב שזו רק ההתחלה. זה ממש אוצר, שמכיל בעצם משהו ששייך גם לכולנו. בניינים מנוף מולדתנו. התערוכה פתוחה עד 18.4.2013 וגם בחול המועד פסח. טל' לתיאומים: 03-5188234. לתיאום ביקורים בימי ו' ובערבי חג ניתן לפנות לדוא"ל bddaba@gmail.com בואו המוניכם !
מירית בן ישראל מהבלוג עיר-האושר כתבה על זה פוסט יפה שנקרא "אנתולוגיה קטנה של עזובה" . הכי מתאים זה לשים את השיר הזה של רובין היצ'קוק שגם חגג השבוע יום הולדת, יחד עם עוד כמה מחבריי בני מזל דגים.
Robyn Hitchcock - My favourite buildings



מיני -מיקסטייפ סבנטיז מתקדם לאייטיז
בתקופה האחרונה אני מגלה סוף סוף את הסבנטיז, הרבה בזכות אורי דביר. אני מגלה את שנות השיבעים, האמיתיות והיפות, שלא הכרתי .למרות שאני זוכר את הסבנטיז, ואולי בגלל זה אני פחות מעריך אותם. כי הסבנטיז היו קצת יותר מידי רוקיות בשביל ילד בן עשר. באייטיז הם כבר היו מיושנות מידי. בניינטיז רטרו מידי. ועכשיו הם נשמעות לי ממש כאילו חיכיתי להן כל החיים. אז לכבוד זאת, ובהקשר כללי לכל הפוסט הזה. הנה מיני מקסטייפ קטן של שירי סבנטיז משנת 1973 בואך שנות שמונים:

 כיוון ששרון רז אוהב כל-כך את ג'נסיס אז אני מקדיש לו את השיר הזה, משנת 1973. שבעצם הכרתי בזכותו השבוע
Genesis - I Know What I Like

מתוך אלבום  של דמואים משנת 1975 שהוקלטו ע"י להקת ראשים מדברים. אהבתי גם את העטיפה של האלבום בו רואים אותם עם ראשים שותקים דווקא.
TALKING HEADS - sugar on my tongue

השני משנת 1978 של להקת מאגזין המיתולוגית
Magazine - The Light Pours Out of Me by

ולסיום שיר מתוך אלבום דמואים של להקת סושיאל דיסטורשיין. מהשנים 1980-1982. שוגייז כזה לפני שהיה שוגייז
Social Distortion-   Mainliner


יום הולדת שמח לכל מי שחגג השבוע. מי שבחר דווקא למות - שכב על משכבתך לשלום. מבחינתי עד שאתפגר...
החיים יפים והמוסיקה פרימיום

2 תגובות:

שרון רז אמר/ה...

תודה רבה אייל, על המילים, ההמלצה והמוזיקה, שרון

Unknown אמר/ה...

בכיף שרון. לכבוד הוא לי


פוסטים אחרונים וממש שווים !