לעקוב אחר הפרימיום

יום שבת, 6 ביולי 2013

נבדק ונמצא פרימיום - גיטרה ועירום

 

שווים ושווים יותר 
 
 
פתיחה
 הפוסט הזה יתחיל אליטיסטי ולאט לאט יתפשט ויתמלא יצרים של זעם, של שמחה, ושל תשוקה. נא לא לשאוף לריאות !
  
פסטיבל גלסטובורי
פרימוורה זה בברצלונה, סוליד סאונד במסצ'וסטס (לא להגיד את המילה הזו בשום פנים ואופן בזמן שאתם אוכלים קרונפלקס, או בכלל), וגלסטונברי זה באנגליה. שלושה פסטיבלים אדירים כל אחד בדרכו. גלסטונבורי (נשמע כמו ג'מבורי) הוא גם פסטיבל ענק עם בסביבות 150,000 צופים. והשבוע חגגנו אותו דרך האינטרנט בכל מיני כיוונים..ההופעות הבולטות היו של הארקטיק מאנקיז  (בצדק) הרולינגסטונס (פחות בצדק- סתם גנבו את ההצגה). ה-BBC שידר קטעים שאפשר לראות גם ביוטיוב [קישור] והנה שיר אחד בכל זאת גם פה, דווקא של פורטיסהאד (פתאום אני מת על השיר הזה): 



Actual Wolf - חדש !
בשנות השמונים רווחה תיזה שאפשר לדעת אם שיר הוא טוב כשהוא מנוגן ב-"עירום" רק עם גיטרה. גם אז זה היה מופרך , אבל ככל שעבר הזמן וטראקים של לופים של אלקטרוניקה נכנסו לחיינו (ראו האלבום החדש של Fuck Bottuns) הטענה הזו הלכה והתפוגגה, הלכה ונעלמה. בכל זאת היה לי מאד נעים להקשיב השבוע לשיר Kerosene and Spark. השיר הזה גרם לי פתאום להתרוממות רוח. מדובר בקאנטרי-אמריקאנה. לזמר קוראים לו Actual Wolf הוא סינגר סונגרייטר, ובשביעי ליולי הוא מופיע עם הגיטרה שלו במילווקי, אם נורא דחוף לכם. בשלישי באוגוסט הוא במניאפוליס..שיר חדששש
Actual Wolf - Kerosene and Spark

לנגן על גיטרה יכול להיות מאד מעצבן
אני לא הצלחתי לנגן על גיטרה. ניסיתי, למדתי בגיל 15 ולא הצלחתי יותר מידי, יש לי איזו עצם שבורה באגודל יד שמאל שמאד מקשה להחזיק אקורדים, וזה יכול להיות מעצבן, לא להצליח לנגן. כל מי שניסה אי-פעם לנגן על משהו יודע זאת. בקליפ הבא תוכלו לראות אחד שתמצעבן ונורא, זה גם נורא נודע ללב, וגם מצחיק. אז בלב..
Angriest guitar player ever



Justin Timberlake - חדש !
אין סוף לצביעות  !  הורידו מהיוטיוב  קליפ של Robin Thicke  (חקיין של טימברלייק) שמציג לראווה ציצים (אל תדאגו  אפשר לראותו ב- Vimeo). אני לא בא להיות פה אביב גפן, אבל באמת כמה אפשר להיות דיבלים ! גם אם לא ניקח בחשבון שהאינטרנט מלא בפורנו ובזימה, הקליפים האלה, גם אם הם חוצים את הגבולות, הם עושים זאת די בחינניות, שלא לומר בחנניות, ובהשוואה לכל מראות האלימות הקשה שיש בהמון קליפים שיצאו בשנה האחרונה הם ממש תמימים. ערך נוסף שיש בהם הוא שהם מכניסים לפרופוציות ומגדירים יפה מאד מהו גודל הציצים הרצוי (רמז: לא חייב להיות גדול). כך או כך, ג'סטין טימברלייק חיקה את החקיין שלו והכין קליפ ציצים משל עצמו. האם הוא מוסר לנו שהוא שם ציצים על יוטיוב ? נראה לי שכן.כך זה נראה:
 




Making Movies - חדש !
לא יודע למה, אבל רוב המוזיקה שנחשבת "איכותית" - אינה "שמחה", או עולצת במיוחד. כי מוזיקה "איכותית" אמורה לגרום לך לחשוב, ולכן היא כוללת בתוכה ניסיונות מוזיקלים, שאינם תמיד קלים להאזנה. אחת המטרות הנסתרות של הבלוג הזה הוא להפיץ מוזיקה טובה שהיא גם שמחה. או להיפך: מוזיקה "שמחה" שהיא גם איכותית. בדרך-כלל זה מצליח, ולפעמים אני מפתיע את עצמי עם הנפלאות שיש ברשת. למשל: האפרו-קובנים האלה בכלל מקנזס..והאלבום שלהם הוא רומבלה (סתם מילה שהמצאתי) מפוצצת בננו-נויירונים של כיף ! מומלץ להקשיב עם מוחיטו בצד..או לכל הפחות ספרייט קר כקרח. אלבום שמאד שימח אותי השבוע. מעולה וכייפי:


מיקסטייפ לכל אוזן
אתר עם אלפי מיקסטייפים ממויינים לפי סיגנונות. יש למשל 2505 מיקסטייפים של ניו-וייב. אפשר לצמצם את הבחירה עוד לפוסט פאנק ואז יש "רק" 305 מיקסטייפים בחור מהם וכו'..בגדול כיף ! [קישור]

החיים שלי יותר מעניינים ממני
 
אני בעד המיסוי החדש על האלכוהול. אני חושב כבר הרבה מאד זמן שזו שערוריה שבקבוק וודקה עולה כמעט כמו בקבוק קולה. זה מהווה פיתיון גדול מידי לשתות הרבה מידי ובלי אבחנה. צר לי שעל הדרך עלה מחיר העראק (שאותו אי-אפשר לשתות כמו מים, בגלל הטעם העז שלו) אבל אלה החיים. בעיקרון אני חושב שבירה ויין צריכים להיות במחיר הוגן. אלה הם משקאות שגם יותר מלווים בחוויות תרבותיות כמו אכילה ולאוונג'ינג, אבל סתם לדפוק את הראש על המכסה מנוע, זה דבר שכל ממשלה צריכה לנסות למנוע. וזה לא שאני נגד שתיה. ממש לא. אני אוהב ויסקי וקאמפרי וגם וודקה. אבל בשנים האחרונות אני מוכרח להודות שזה משפיע עלי פחות ופחות. כנראה שבעיקר בגלל משקל הגוף. וגם הגוף מתרגל. מה שעושה לי הכי הרבה היי, זה דווקא פעילות גופנית, בעיקר אירובית. בזמן האחרון חזרתי לעשות ספורט, וכך יצא שגם חזרתי לאלבום Harmonicraft של Tourche שיצא בשנה שעברה. הוא מעלה לי עוד 2 קמ"ש כשאני רץ על  ההליכון. ובמקרה יצא להם גם שיר חדש שמצטרף
 




קיצור תולדות ההיפ-הופ
אני מכיר את הולדת ההיפ-הופ, הייתי שם כשזה קרה. כלומר לא ממש שם בניו-יורק, אבל זוכר את השירים הראשונים שפרצו, ואת ההתלהבות לפני שאפילו היה אולד סקול. אני מדבר על פרה-היסטוריה. אבל מאז אני לא מקשיב להיפ-הופ באופן מסודר. לא בקיא ולא מכיר. חלק מהפערים שאני צריך להשלים מהניינטיז. אז ביקשתי קצת עזרה מחברים והקשבתי להמון דברים אתמול והיום. "מאשין מיוזיק" שיש לו גם בלוג מוזיקה, הגדיל והכין רשימת אלבומי החובה למתחיל:
 
קומון עד אלקטריק סירקס, טליב עד וכולל קווליטי, רוטס עד פרנולוגי, אאוטקסט עד וכולל ספיקרבוקס, נאס - אילמאטיק, בלאקאלישס - ניא ובלייזינג ארו, מוס דף - בלאק און בות' סיידס, פאראו מונץ' - אינטרנל אפיירס, בלאקסטאר, פאבליק אנמי - איט טייקס א ניישן ופיר אוף א בלאק פלאנט, ג'יי זי -בלופרינט וריזונבל דאוט, נוטוריאס בי איי גי - לייף אפטר דת', וו טנג קלאן - 36 צ'יימברס, וכל מה שקול קית אי פעם עשה במיוחד דר אוקטגון. יש עוד הרבה מעולים (מאדליב, לאטיריקס, NWA, ועוד מיליון) אבל בלי אלה אין לי חיים.
 
ורון הוסיף גם הוא:
א טרייב קולד קווסט (לואו אנד ת'אורי) , דה לה סול (בלון מיינדסטייט, כנגד ההייפ!), ל.ל. קול ג'יי (אמא אמרה לפוצץ אותך), קומון (כמו מים לשוקולד), רד הוט +ריוט (ראפרים מכסים את פלה קוטי), בוגי דאון פרודקשנס (סקס ואלימות). מתוך כל אלה, סמן בכוכבית שחורה את טרייב, פאבליק אנמי, רוטס, פארסייד.אה ויש את עניין שבט הוו-טאנג. הראשון של רייקוואן (נבנה עבור חוליות קובאניות בלבד), הראשן של ג'זא (חרבות נוזליות), השני של גוסטפייס. (קליינטורה עילית).

קבלו קליפ לדוגמא. אה..וזה לא מצונזר על-ידי היוטיוב
Immortal Technique- Peruvian Cocaine

אין תגובות:


פוסטים אחרונים וממש שווים !