לעקוב אחר הפרימיום

יום שלישי, 29 ביולי 2008

ועדת העורכים

היום מוריסי מופיע בארץ. לצערי אני לא יכול להיות בהופעה עכב התחייבויות אחרות. כתבתי עליו כבר פעם כאן. מבחינתי מוריסי אחד הגדולים ביותר שהיו אי-פעם. אם קוראים ב - TIME OUT את הראיון שקיים גל אוחובסקי שבוע שעבר איתו, ניתן להבין שמוריסי נותן את כל כולו באומנות שלו, ואין טעם לקוות לקבל ממנו יותר מכך בשיחה פנים מול פנים. זה די הגיוני. האב-טיפוס של דמות האומן שקיימת בראשי תמיד היא פיקאסו. אי-אפשר לצפות שהוא יהיה יותר מעניין מהציורים שלו. הוא יכול להיות רק יותר מרגיז מהם, או יותר אדיש מהם. זה לא קשור להופעה היום שאני מאמין שתהיה גדולה. ונקרא עליה בכל המקומות האחרים, ונקנא.
אי-אפשר להזכיר את מוריסי ללא הסמיתס, ואי-אפשר להזכיר את הסמיתס ללא הקיור. אני זוכר שרוברט סמית' מהקיור ירד על מוריסי שהוא בעצם אומן של שיר אחד. וזה נכון. גם פיקאסו הוא אומן של ציור אחד (אם לא נחשיב את התקופה הכחולה שלו), אבל איזה אומן !
ה- Editors הוציאו שנה שעברה הוצאה מחודשת של האלבום The Back Room. לטעמי מכל אלבומי הרוקנרול "היישר ולעניין" של שנה שעברה הם היו הכי טובים (אם אני משווה אותם ל-Interpol לדוגמא). השיר שהבאתי כאן הוא חידוש שלהם לשיר של הקיור Lullaby. אני נהנה פעמיים. וכאמור את מוריסי אנחנו שומעים כל השנה.

The Editors -Lullaby

3 תגובות:

Shachar אמר/ה...

שמע, אם אתה לא הולך להופעה, המצב קשה. למי נשאר להביא כבר הופעות בארץ? נשמע כאילו אנשים רק מתלוננים שלא באים וכשבאים הקהל מוותר על התענוג ומסתפק ברעיון שמישהו ביקר בארץ.
אני משוכנע שיש לך סיבה טובה, אבל אני חושש לעתיד ההופעות בארץ

אנונימי אמר/ה...

אני ממש מקווה שצחקת מאוד כשציינת את פיקאסו כאמן של ציור אחד. על מוריסי עוד אפשר להתווכח, אבל לא על פיקאסו, לא כשמכירים את האמנות שלו (ונשמע שאתה דווקא מכיר).

לכשעצמי, גם אני לא הלכתי הערב למוריסי. התלבטתי הרבה מאוד זמן, ובסופו של דבר שיקולי ה"בעד" היו חלשים מדי (בתוספת הרגשה כללית לא טובה שלי ושאר עניינים).
זה לא אומר, כמובן, שאני לא יושב בזה הרגע בבית ומתענה על כך שלא הלכתי. דמט, למה לא הלכתי!

Unknown אמר/ה...

אני לא מכיר את פיקאסו עד כדי כך. מכיר אותו עד כדי ציור אחד.
ולגבי ההופעה של מוריסי,
אני לא מתלונן שאין הופעות בארץ. אני לא כל-כך בעניין. יותר מעניין אותי ללכת לאיזה פסטיבל ואני אעשה את זה רק בשנה הבאה. אבל דווקא להופעה של מוריסי רציתי ללכת. לצערי זה התפקשש, והיתי צריך לאכזב יותר מידי אנשים בשביל לשנות את התוכניות אז ויתרתי. אני לא מתענה, אבל אני יודע שהפסדתי.
דווקא ביקורת הופעה של גיאחה היתה יכולה להיות מעניינת.


פוסטים אחרונים וממש שווים !