לעקוב אחר הפרימיום

יום שישי, 6 במרץ 2009

נבדק ונמצא פרימיום - הו לא! לא הייפ !

Waivin' Flag on Jimmy Kimmel Show LIVE - K'NAAN


1. עוד לא הסתייים כאן פסטיבל כנען. הו לא! כל הדגלים מורמים ל-K'naan. אנחנו כאן בעניין של הייפ השבוע! לא הצלחתי להקשיב ברצינות לשום דבר אחר חוץ מאלבום הפלא החדש של קיינן Troubadour שכתבתי עליו כאן . גם שיר השבוע Bang Bang של קיינן יעיף אתכם לעננים. בנוסף לשירים בפוסט המקורי (דפדפו למטה), תוכלו להקשיב למעלה לקיינן בהופעה חיה בשיר Waving Flags שהוא שיר הימנון וגם השיר הכי מדבק באלבום.
ועכשיו גם אתם יכולים להקשיב לכל האלבום בחינם: באתר מייספייס שלו.



קיינן הוא ראפר קנדי ממוצא סומלי. האלבום שלו חגיגה לאוזניים, המוזיקה שלו היא שילוב של Out Kast ושל Youssou N'dour והוא מבקש מאיתנו לחגוג גם בשירים הכי כואבים שלו באלבום Troubadour: על פטימה אהובת ילדות שלו שנחטפה בסומליה, על בן-דודו שנשאר במלחמה בסומלייה ולא עלה עם המשפחה של קיינן לקנדה, בגלל שלא היה מספיק כסף לכרטיס טיסה גם עבורו (בשיר People Like Me), על הכסף שנדבו לו ידידים כשהוא עוד היה עני בקנדה, על נדבנות, על הרעב שהיה תוקף אותו בארוחות עם חברים שבו הוא היה משקר ואומר שהוא בצום (בשיר 15 Minutes Away), על החלומות שלו שלא יהיה קראק (בשיר Dreamer), שגן העדן יפתח את שעריו לאנשים 'כמוהו' אך כאלה שלא שפר גורלם, על אם חד-הורית שמוטרדת מינית ומפוטרת מעבודתה ומוצאת נחמה בתפילה, ואפילו על לוחם אמריקאי במלחמה בעירק.

למי שראה את הסרט עטור פרסי האוסקר "נער החידות ממומבאי" זה ישלים לו את החוויה. רק במהופך. אם בסרט אנחנו מתחילים במסע תיעודי של העולם השלישי ומסיימים בטלנובלה (ואם אפשר רגע להחמיא לסרט: אז לדעתי הוא שילוב מצויין של רגשנות אמריקאית עם רגשנות הודית בסוגה עילית), באלבום של קיינן זה בדיוק להיפך. בהתחלה רק רציתי לרקוד על הגג אבל ככל שהקשבתי למילים הלב שלי התחיל לדמם. קיינן מתחיל את האלבום בהצהרה T.I.A.- This Is Africa, אני דמיינתי לי מוזיקה אקזוטית ותופים והוא הביא לי את כל הכאבים של אפריקה ישר לפנים. כולל הכאבים של המהגרים. אני אוהב את כנען (ככה אני אוהב לקרוא לו, למרות שהשם שלו הוא קיינן ומשמעותו בסומלית=נווד) בגלל שהוא ענו ושר לאימו ומודה לה על כל המאמצים שעשתה עבורו, וגם בגלל שהוא שר לסבתא שלו ששלחה לו כסף והוא מצידו מקיים את ההבטחה שלו אליה: Your Grandson Has Growen Decent. אני אוהב אותו בגלל שהוא מבין כמה מזל יש לו בחיים, וגם בגלל שהוא מתעסק בנושאים אמיתיים, של החיים האמיתיים, של אנשים אמיתיים, ובעיקר מפני שהוא שואב כוח ושימחה מסיפור חייו. בניגוד לראפרים כמו אמינם או הראפרים השחורים האמריקאים, הוא עוסק בנושאים קצת יותר חשובים מריפוד עור התנין של ההאמר שלי. המוזיקה שלו מעיפה אותך לעננים, וגם מורידה אותך למעמקים בעת ובעונה אחת: כיף, משמח, מרגש, דואב, כואב, מרתק ומעורר מחשבות רבות. באיזה עולם אנחנו חיים ובאיזה עולם חי העולם (למי שלא יודע העולם השלישי כולל 5 מיליארד אנשים! ולכן הוא העולם הראשון).

קיינן גם מאד מגוון מוזיקלית: הוא מארח באלבום שלו בין השאר את Maroon 5 וגם את Kirk Hammett הגיטריסט של מטאליקה בשיר If Rap Gets Jealous. בשיר Bang Bang הוא מזכיר שילוב של ריקי מרטין ו-Earth Wind & Fire. ב-Waving Flags הוא עושה רגאיי שמזכיר את מתיסיהו (החרדי), ובשיר TIA הוא מזכיר לי את Grampall Jookabox, ויש לפחות שני שירים שנשמעים כמו תפילות מודרניות.

עוד לא הלכתם להקשיב לאלבום בחינם:
באתר מייספייס שלו? לא חשוב למה אתם מקשיבים, עזבו את הכל ורוצו להקשיב לקיינן!

2. יש עוד אלבומים שכדאי להקשיב להם השבוע. למשל האלבום החדש של Neko Case. בכיוון אחר לגמריי, אבל כמובן ממולץ. להאזנה חינמית: כאן


3. וזה עוד לא נגמר: אם עוד לא הבנתם עד עכשיו אז אני די נכנע להייפ. אני פשוט מסנן ומרכז לכאן את הדברים שאני חושב שהם הכי מעולים. יש בלוגרים שמתעלים מעל ההייפ, יש כאלה שמנסים להקדים אותו ובמידה מסויימת לחולל אותו, ויש כאלה כמו נמרוד מטאפס טאפס שיש להם טעם יחודי שההייפ לא רלוונטי בכלל לגביהם. נמרוד התחיל את הבלוג שלו בערך באותו זמן שרדיו פרימיום להמונים התחיל, והדגש שלו הוא על מציאות מוזיקליות שאחרים לא שמים לב אליהם. כל פעם הוא מפתיע אותי מחדש, ובכל פעם אני מוצא משהו חדש להנות ממנו. אז קודם כל אני ממליץ על טאפס טאפס, לכל מי שעדין לא מכיר. ואח"כ אני ממליץ על האלבום Oh No Forest Fire . לפרטים אצל נמרוד. הנה כמה דוגמאות להנהתכם: כאן


4. עוד אלבום שאני אוהב ולא כל-כך מספיק להקשיב לו של The Joy Formidable , ובבלוג האייפוד רעב אביעד המלך כתב עליו כל-כך יפה, וגם הביא כמה דוגמאות: כאן.


2 תגובות:

רסיבר אמר/ה...

אחלה המלצות, יופי של בחירה. תודה

Unknown אמר/ה...

רסיסבר- שמח שאתה נהנה. לא הייתי יודע מראש שזה ימצא חן בעיניך.


פוסטים אחרונים וממש שווים !