לעקוב אחר הפרימיום

יום שלישי, 9 ביוני 2009

סוניק יות', איגי פופ -חדש !!!

ביום שבת ראיתי מחזה שכבר הפך שיגרתי במקומותנו, שתי פיליפיניות דוחפות עגלות נכים שעליהן שתי זקנות. איך זה שיש אנשים שמזדקנים ככה ויש כאלה, הלוואי אלינו, כמו שמעון פרס, לא מזדקנים לעולם.
בשנים האחרונות יש איזו תקומה של להקות ותיקות ומוזיקאים ותיקים שבאים ונותנים, לא ברור מאיפה, עוד ועוד סחורה. די אם אזכיר את ברוס ספרינגסטין, בוב דילן אפילו בי. בי. קינג הוציא אלבום חדש שנה שעברה. יש כאן עניין של אינרציה, הם פשוט עושים את מה שהם יודעים לעשות. זה מזכיר לי קצת את פרשת דודו טופז. אז אף אחד כבר לא מתרגש יותר מידי מאלביס קוסטלו, מה שהוא עושה היום, קונור אוברסט עושה פי 1000 יותר טוב. סוניק יות' היו בזמנם מהפכנים אבל היום זה נשמע קצת משומשים (אם כי במצב טוב), פול סיימון עוד מחלטר. צריך להוריד בפני כולם את הכובע שעדין יש להם אנרגיות חיוביות. אני מצידי מקפיד להאזין, לתת צ'אנס יש כאלה שאפילו עושים דברים ממש טובים, לדוגמא בוב דילן שלא עשה אלבום גדול אבל עשה אלבום קטן וטוב.

אז ממש לכבודכם אלבומים חדשים כאלה :


איגיפופ ששומעים אותו בבדואטים בכל מקום הוציא אלבום של שנסונים בצרפתית, תודו שזה נשמע מדליק. זה באמת כזה.

Iggi Pop - Les feuille



גם סוניק יות' עדין חיים ובועטים, ועושים אלבום ממש לא רע. ועכשיו בלי דעות קדומות: אפילו טוב. ההבדל הוא שבניגוד לאיגי פופ שמחפש בפירוש אמירה חדשה, הם עושים את מה שהם יודעים לעשות, עוד ועוד מאותו דבר. השירים הטובים Antenna, Poison Arrow נשמעים כאילו כבר נוגנו פעם. יש כאן גם איזו השפעה מוולווט אנדרגראונד ולו ריד, וכאמור זה די טוב.
להאזנה חינמית להנאתכם.

Sonic Youth - Antenna


Sonic Youth - Poison Arrow.


אין תגובות:


פוסטים אחרונים וממש שווים !