לעקוב אחר הפרימיום

יום שישי, 22 ביוני 2012

נבדק ונמצא פרימיום - כשאלוהים ברא את הרדיו

פתיחה - 
אני חושב שאנחנו בשלהיי ימי הרדיו.  בעצם הכי נכון לומר שאנחנו נמצאים בעידן השלישי של הרדיו. העידן הראשון היה עד להמצאת הטלוויזיה. עידן שבו הרדיו היה המדיום העיקרי לצד הקולנוע. אח"כ בא העידן שבו הטלוויזיה שלטה וכבר כמה שנים שאנחנו נמצאים בעידן שבו המדיום השולט הוא האינטרנט. בשנה שנתיים האחרונות נראה שהאינטרנט הפך לספק הראשי של מידע ותוכן, גם בכל מה שקשור למוסיקה. היוטיוב נותן את החומרים, הבלוגים את היחס והטעם האישי, והפס הרחב והסמארטפונים את הזמינות המיידית. אני, בדרך-כלל, מקשיב לרדיו רק בנסיעות, וגם אז בדרך-כלל לחדשות. אם אני רוצה לשמוע מוסיקה אז יש דיסקים. אין מה לדבר שבבית זה מוסיקה מהמחשב.
כשאלוהים ברא את החושך הוא ברא לנו את הרדיו
לא רק לפול מקרטני היתה השבוע יומהולדת, גם לבראיין וילסון היתה יוהולדת. בעקבות ההוצאה של האלבום סמייל בשנה שעברה יצא עכשיו הקליפ הזה. זה שיר ישן וגנוז. שהיה יכול להכתב רק פעם, אבל הוא עדין נשמע נפלא, כמו שפופ היה נשמע נפלא רק פעם.

The Beach Boys - That's Why God Made The Radio



מיטל פורת הזכירה לי שבעצם פול סיימון אמר אותו הדבר על אלוהים
Paul Simon - That's Why God Made the Movies


תרשים זרימה להאזנה לאלבומי הביץ' בוייז
האזנה לאלבומים לפי הסדר הנכון
אני לאו דווקא איש של אלבומים. אני מאד נהנה מסינגלים, ומהריגוש הראשוני של שירים בודדים, ובדרך-כלל אני שופט אלבום ע"פ סכום חלקיו. וגם אני לא מכיר דיסקוגרפיה של אף להקה כמו שצריך (חוץ משל החיפושיות) אבל  כמה פעמים קרה לכם שרציתם להתחיל להאזין לאיזה להקה או מוסיקאי ולא ידעתם מאיפה להתחיל. אז השבוע מישהו המליץ על אתר שנקרא http://mu-flowcharts.blogspot.co.il/ שבו יש תרשימי זרימה של אלבומים של המון להקות ומוסיקאים. מדינוזאור ג'וניור ועד רגיוהאד ובק. מכיל המון ידע שמוצג באופן פשוט וברור. ומסביר ממה להתחיל ואיך להתקדם עם האלבומים שלהם.

King Khan & The Shrines - Bite My Tongue
קליפ חדש הומוריסטי ומוטרף לקינג קאהן. כשהוא הופיע בארץ אז הוא גם השתתף במכירת הכרטיסים בקופה. הבמה ואחרי הקלעים התערבבו להם. הוא קנדי ממוצא הודי גר בברלין. חזק בגארג'

King Khan & The Shrines - Bite My Tongue


13 השירים האכזרים ביותר של האפגאן ויגז
עוד לא לגמריי התאוששתי מההופעה של האפגאן ויגז. וזה רק לטובה [פה יש ביקורת הופעה]. הטינטונים באוזנים גם לא נותנים לשכוח.  אחרי ההופעה קניתי דיסק הופעה שלהם וגם את האלבום Gentleman, ככה שאני מקשיב להם כל הזמן. לכבוד האיחוד של האפגאן ויגז הבלוג סטריאוגם אסף את 13 השירים האכזרים ביותר שלהם. יש גם אפשרות לשמוע את השירים ויש גם הסברים [קישור].

Noel Gallagher's High Flying Birds - Everybody's On The Run
בשלב שבו נמצאת הקריירה של נואל גאלגר, אף אחד לא יכול יותר מידי לפרגן לו. אנחנו אוהבים את כוכבי הרוק שלנו צעירים פרועים ומשפריצים, או זקנים בשלהי חייהם כמו בראיין וילסון. מה שבכל מקצוע אחר נחשב כשיא הקריירה, אצל מוסיקאים גיל 35 עד 55, נחשב לתקופה מתה שבו הם צריכים לספור את הכסף או להחריש עד שנעשה להם כבוד לפני אחרון. זה קרה לפול מקרטני, זה קרה ללאונרד כהן, וזה קורה גם לנואל גאלגר. בכל זאת אלבום הסולו הראשון שלו שיצא שנה שעברה מוכיח למי באמת היה הכישרון באואזיס, והוא עדין נשמע לא רע בכלל. אני אוהב ונהנה. וגם הקליפ החדש שווה:
Noel Gallagher's High Flying Birds - Everybody's On The Run


Jessie Ware - Wildest Moments
בהמשך נואל גאלאר ..קשה לי הלתווכח עם כך שאין מספיק פופ טוב היום. אבל בכל זאת יש עדין פופ לא רע.אני מחבב את השיר הזה למרות שאני לא יכול לתת לו שום ציון לשבח
Jessie Ware - Wildest Moments

החיים שלי יותר מעניינים ממני
יש לי הרבה מה לכתוב לכם, אבל אין לי בכלל זמן. כבר היו לי ימים לחוצים בחיים. אני יודע מה זה. אבל השבוע האחרון שובר שיאים. אנחנו יוצאים כל המשפחה לטיול ארוך בדיוק בסוף שנת הלימודים, מה שאומר שכל מסיבות הסיום של הילדים תופסות את כל הזמן של ההזמנות לבתי מלון, להשכרת רכב, ולתכנון הטיול לפרטיו.  חוץ מזה צריך לעשות חפיפות בעבודה עם המחליפים וחוץ מזה יש חתונה, יום הולדת לבן, ואנחנו בונים בית ואם זה לא מספיק את גם מכרנו את הבית שלנו. מה שאומר שיש לי עוד שבועיים נטו לחיות בבית שאני חי בו ב-14 שנה האחרונות. הכל נורא דחוס. אבל הכל גם לטובה. מידי פעם יש רגעים של נחת. למשל מסיבת סוף השנה של העורך הראשי. מסיבות סיום בגני ילדים יכולים להיות משעממים להפליא. אבל השנה הגננת שלו בחרה בנושא הצמיחה, ואפילו הכינה איתם  הצגה שכל הילדים כתבו יחד.  עזרה מאד בחירת השירים הנפלאה. על "אישה באבטיח" בביצוע של חוה אלבשטיין ו"ברוש" של אריאל זילבר, והשיר הזה של ארי איינשטיין שלא הכרתי.

אריק איינשטיין - קילפתי תפוז

וזהו...
שהחיים שלכם יהיו יפים והמוסיקה פרימיום

פוסטים אחרונים וממש שווים !