לעקוב אחר הפרימיום

יום שבת, 25 במאי 2013

נבדק ונמצא פרימיום -לעוף לעולמות אחרים

 
המחר אינו ידוע
 
פתיחה
סדרי העדיפות שלי בהאזנה למוזיקה הם קודם כל להקשיב לאלבומים שהם מאסט עבורי, ורק אחר-כך, אם יש זמן , לפזול לצדדים, לרעות בשדות זרים, ולהקשיב לאלבומים של מוזיקאים שאני פחות מכיר, ו/או שיש מאחוריהם פחות עניין ציבורי (להלן: הייפ). באמצע השנה, בערך, אתה מגלה שיש עולם שלם של מוזיקה שאתה מתעלם ממנו. זה תמיד מתחיל בהמון רצון טוב, וסקרנות, ונגמר בזה שאין טעם לשקר לעצמך - אף אחד לא יכול להקשיב לכל המוזיקה שיש בעולם. אבל יש דברים שמחלחלים. הטעם משתנה, מתעצב, ואם לא בסיבוב הזה, אפשר גם בסיבוב הבא, תמיד אפשר לנסות להתעמק במשהו אחר. אז הפעם בנבדק ונמצא פרימיום, מוזיקה שאפשר לטוס אליה. ארץ אחרת. מקומות אחרים. אם כי, מוזיקה היא תמיד טיסה, תמיד אל עולם גבוה, ונשגב יותר, מהחיים היום -יומיים שלנו.

 Boards of Canada - חדש !
 Boards of Canada - Reach for the Dead 
כל החברים שלי עפים על בורדס אוף קנדה. אז אני אצא בקרוב להקשיב לחדש שלהם,  שיקרא Tomorrow's Harvest, כשהוא יצא לאקרנים. בינתיים יש להם קליפ חדש של ...איך לא ? תעופה בין עננים.

 


µ-Ziq -חדש !
עוד קצת אלקטרוניקה מעוננת. אי.פי חדש של מיו-זיק. זהו שם הבמה של המוזיקאי מייק פרדינס (בכוונה הוא שם את האות היוונית הזו בהתחלה שרק אינטיליגנטים יקשיבו לו ? ). משנת 1993 הוא הוציא איזה 14 אלבומים ואי.פיז האחרון מלפני 5 שנים.
µ-Ziq Mu-Ziq Muziq - XT


Mount Kimbie -חדש !
אם בא לכם צמד אלקטרוני אבל שונה לגמריי מדאפט פאנק. נסו את Mount Kimbie . את האלבום שלהם 'Cold Spring Fault Less Youth' אתם יכולים לשמוע בהזרמה מלאה ב-NPR. כמו הרכבים אלקטרונים רבים אחרים, גם הם מנסים לתת למוזיקה שלהם אוירה של מוזיקה חיה, גם באלבומים. וזה די מצליח להם, בגלל שימוש בכלים חיים וגם השירה שלהם. זה בולט במיוחד כשהם עושים ראפ. תוכלו להקשיב לכל האלבום בהזרמה ב-NPR

Mount Kimbie - Made To Stray



James Blackshaw - חדש !
צריך זמן ורוגע אמיתי בשביל להקשיב לג'יימס בלאקשואו. אני לא מחזיק מעמד אלבומים מלאים שלו, ומתחיל להשתעמם באמצע. אבל, להקשיב לקטע אחד זה ממש כיף. כמו לשוט בסירה על נהר..כמו לעוף מעל העננים (שוב)
James Blackshaw & Lubomyr Melnyk - Tascheter

Queens of the Stone Age - חדש !
הם הוציאו כבר 4 קליפים של אנימציה לארבעה שירים מתוך האלבום החדש שלהם. זה האחרון מתוכם. גיטרות ושוב גיטרות.

Queens of the Stone Age - My God Is The Sun


ואולי עוד אחד קצת פחות רצחני (לפני שאני עוזב את האלבום הזה לנצח)
Queens of the Stone Age - If I Had A Tail

Iceage - חדש !
איאן קרטיס נפטר השבוע לפני 33 שנים. בגיל 23 בלבד. כשחושבים על זה, קשה לתפוס כמה צעיר הוא היה. ואיזו השפעה עצומה יש לו, למרות חייו הקצרים. אבל להקות רוק מתחילות הרבה פעמים בגיל מאד צעיר. למשל להקת Iceage מדנמרק, התחילו בשנת 2008 כשחבריה היו רק בני 17. לפי חישוב שלי הם עכשיו בערך בגיל של איאן קרטיס. איזו מוזיקה הם עושים, אתם שואלים ?  אז זה פוסט פאנק נוייז שכזה. אבל טוב
Iceage - Burning Hand

She & Him- חדש !
ולסיום קליפ חדש של זואי דשנל. אני מאד אוהב אותה. כי הוא עושה מוזיקה פשוטה מתוך תחכום. כי היא חכמה. כי היא אינטלגנטית, כי כל מה שהיא עושה הוא גם מחווה לחוף המערבי וגם לסיקסטיז ולפיפטיז ולמוזיקת הפופ והסול וגם לתמימות ושמחת חיים. והכל עם שירים טובים ומקורים. אני חושב שהרבה מאד אנשים מאמינים שזה בדיוק כוס התה שלי. אז האמת היא שאין לי בעיה עם פופ, אבל מגיל 14 בערך הקשבתי להרבה מאד רוק. אבל אף פעם לא הגבלתי את עצמי מבחינה סגנונית. רק שיהיה פרימיום

She & Him- I Could've Been Your Girl



 
 
 
3 Feet High And Rising
בחודש יוני אלבום הבכורה של De La Soul יוצא בהוצאה מחודשת.נחשב לאחד מאלבומי הראפ הגדולים של כל הזמנים. כהוא יצא בשנת 1989, הוא נחשב לפורץ דרך מבחינה סגנונית. היום הוא נשמע עדין טוב אבל כמובן פחות "משוגע". כל הסימפולים כל המשחקים המוזיקלים של המפיק פרינס פול נשמעים עדין גאונים. אבל פחות. בכל זאת עדין ההנאה צרופה. אני לא מבין בראפ. אז התודה להמלצה מגיעה למי שמגיעה. תודה עדי. וכל האלבום להזרמה.
 
 
 החיים שלי יותר מעניינים ממני
אישתי והבת שלי טסו סופשבוע שעבר לבודפשט, לקחו איתם את כל הבית והשאירו לי ולבנים שלי רק את הטאלק. רומזות לנו משהו על ריח הגרבים שלנו ?.בכל מקרה מאד מתחשב מצידן. הבת שלי ייצגה את ישראל באליפות העולם בהנחיית כלבים בתערוכות. ענף הכלבנות בישראל התפתח מאד בעשורים האחרונים. וזה עולם ומלואו של אילוף כלבים, וגידול כלבים ויש הרבה מאד פעילות של אנשים בתחום הזה שנפגשים על בסיס קבוע. אז היתה לי הזדמנות לקצת זמן איכות עם הבנים שלי. אבל הבונוס האמיתי היה שאנחנו בילנו את שישישבת שלנו באוהל בכינרת יחד עם החברים שלי מהטכניון. כולנו עם משפחות. מכירים כבר עשרים שנה. רוצים להיפגש יותר, אבל בקושי נפגשים פעם בשנה. אני שנשבע לכם שבחיים שלי הדופק שלי לא היה כל-כך רגוע, כמו שאני איתם. עם החברים האלה. אחרי 4 שנים אינטסיביות בטכניון ואחרי כמעט מחצית חיים אנחנו מכירים אחד את השני לפני ולפנים. וההרגשה היא מאד טובה...רעות..אני חושב שזו המילה התאימה.
השיר הסוגר את הפוסט הזה הוא המלצה של חברה טובה מהפייסבוק. לא טובה במובן של אני מכיר אותה מאד טוב, אלא טובה במובן שהיא ממש טובה גם במוזיקה וגם בכלל טובה. שיר גדול ! ענק !

אתם לא חייבים לנחות כבר...
החיים יפים והמוסיקה פרימיום

אין תגובות:


פוסטים אחרונים וממש שווים !