לעקוב אחר הפרימיום

יום רביעי, 8 במאי 2013

דפש מוד - ההופעה 2 !


צילמה מקרוב קרוב: מיטל פורת

הלהקה הכי טובה בעולם הופיעה אמש בפארק הירקון, והיא נתנה הופעה מעולה ! כבר בשיר השלישי אפשר היה להבין שנלמדו כל לקחי ההופעה הקודמת - אין ספק שפארק הירקון הוא מקום מצויין להופעות, בעוד שאצטדיון רמת-גן הזוועתי לא מיועד לכך. ב-2009 הם נתנו על ההתחלה איזה שבעה שירים מהאלבום הקודם והבעייתי שלהם, מה שעיצבן הרבה מאד אנשים. הפעם הם נתנו שני שירים מהאלבום החדש והטוב שלהם, ואחר-כך התחילו לשלב שירים מכל הזמנים. אני ניחשתי, כבר בשלב הזה, שבהדרן יהיה I Just Can Get Enough.
במסכי הוידאו אפשר היה לראות לא רק את הוידאו-ארט (שכלל בגלל המשחק עם המשולשים, אפקט של מגן-דוד-אדום) אלא גם את הלהקה מופיעה, וזה היה שידרוג רציני ! כך אפשר היה לראות את דייב גהאן מגיח בתחילת המופע, מזיע כולו, כמו שילוב מנצח של איגי פופ ומיק ג'אגר. יכול להיות שהוא לא רגיל למזג-האויר בישראל, אבל עדין לא לח ולא דביק ולא קיץ בכלל. לי נראה (ולא רק לי) שהוא התחיל את האקסטזה עוד לפני שהוא עלה לבמה, אבל מה אני מבין בזה. כשהוא שר לקראת סוף ההופעה את המילים של Never Let Me Down Again, הרגשתי שאני מבין אותו יותר מאי-פעם. בהמשך אפשר היה לראות גם מרטין גור שר בסולו אינטימי את Home שהיה לאחד משיאי הערב. אפשר היה לראות גם כמה הם התבגרו. היחיד שנראה נורמלי הוא אנדרו פלטשר. דייב גהאן נראה כמו כלב מוכה, ומרטין גור מתחיל להראות כמו קית' ריצ'ארד - מאופר עד לק שחור בקצות האצבעות שלו. קצת כמו שהיו מתאפרים פעם שחקנים בתיאטרון כדי שיראו אותם מרחוק. (נראה שהעל-מודע שלי מתעקש להשוות אותם כל הזמן לרולינגסטונס, כך נראה..)
אבל שלא תחשבו שאני מתלונן או משהו כזה, היתה הופעה מעולה ! היו כמעט כל הלהיטים, למעט Strangelove לא חסר לי כלום. השיא הנוסף של הערב היה Personal Jesus. שבו הקהל השתלהב (למטה יש קליפ). עוד לקח של דפש מוד מההופעה הקודמת בארץ היה לפלרטט עם הקהל. אנחנו צריכים את זה, זה חלק מההסכם שלנו עם כל מי שמופיע פה (וזה הסכם כתוב ! ואם שוקי וייס לא כותב את זה בחוזה ההפקה שלו עם אומנים אז שיכתוב !) - אתם יכולים לנגן מה שאתם רוצים, ואיך שאתם רוצים, רק תראו לנו קצת יחס חם, פה ושם. כל הזמן דורכים עלינו כל העולם ואישתו...אז, אם כבר הגעתם עד הלום, תנו יחס, ותראו איזה שפוטים שלכם אנחנו נהיה. אז היה 'שלום תל-אביב' כמה פעמים (לא יודע למה אומנים לא אומרים 'שלום ישראל !' או לפחת 'שלום תל-אביב-יפו', אבל מילא), וגם 'איפה אתם' (עשה שיעורים אצל שלומי סרנגה) וכמובן 'תודה רבה'. היו גם הפעלות, ידיים מצד לצד, יותר טוב מעודד אמר להרים ידיים. וכאמור, אפילו I just Can Get Enough שהיה כמו ממתק שנותנים לילד. אני בטוח שבאף מקום אחר בעולם לא היו כל-כך מבסטונים מהשיר הזה כמונו.
במהלך ההופעה היתה בעיקר אוירה שמחה, אבל היו גם כמה שירים שקטים שמרטין גור שר ברוך עם ליווי מינמלי, והיה גם שירים כמו Barrel of a Gun  שמאיזה זוית שלא תראו את זה הפכו את המעמד לקצת יותר רציני ממסיבת חוף. לידי עמד ילד כבן 10 עם ההורים שלו, ואני פיניתי לו מקום. אפילו הרמתי אותו במו ידיי כדי שיוכל לראות קצת את הבמה. חששתי קצת מהערפל הזה במישור החוף שמדברים עליו כבר כמה ימים, אבל מה שהפריע לי לראות את ההופעה הוא בלוק בצורת בן-אדם, עם צוואר קצר וראש קירח שהצליח להסתיר חלקים שווים ביותר מההופעה. אני בטוח שאם הייתי מכיר אותו זה היה פחות מפריע לי. יש לי כמה חברים עם ראש קירח שגם כשהם עומדים לפני זה לא מפריע לי. המחיר העיקרי שרוב הקהל היה צריך לשלם הוא להקשיב כמעט לכל שירי האלבום החדש דפש מוד. אני מאד אוהב את האלבום, וכבר מכיר אותו היטב, כך שההנאה שלי היתה כמעט צרופה. מסתבר שאני לא היחידי
.
לרשמים מההופעה הקודמת בארץ ב-2009 באיצטדיון רמת גן.
ולקליפים ראשונים מההופעה אמש:




2 תגובות:

רסיבר אמר/ה...

אחלה הופעה של להקה מצוינת. הכי טובה בעולם? ממממממממ

Unknown אמר/ה...


הרשתי לעצמי להתלהב. אבל האמת היא שלא מצאתי עוד להקה פעילה שיותר טובה מהם. כל שכן להקת איצטדיונים. כל שכן להקת איצטדיונים מאנגליה שמתחילה באות ד' :)


פוסטים אחרונים וממש שווים !