לעקוב אחר הפרימיום

יום רביעי, 6 בפברואר 2013

מיקסטייפ - הפינגווין לפני עידן הגות' האפל

 
המושג "דארק אייטיז" נולד לדעתי רק בשנים האחרונות, באופן כללי הוא מתייחס למוזיקה גותית אפלה משהו שהיתה מושמעת בארץ במועדונים כמו הפינגווין. במקביל לכך קיים הצד הצ'יזי של שנות השמונים, שכולם מכירים אותו ,כבר די לרעה, ממסיבות שנות השמונים שהתרחשו בנוטיז, ומתוכניות הרצף הנוראיות של MTV.
באמצע הדרך קיימת הרבה מאד מוזיקה טובה שהיתה מושמעת בפינגווין עוד טרם תקופת הגות' האפל. המיקסטייפ הזה הוא חלק משרשור ענק של שירים שכאלה שפורסם על-ידי ליז קוז'וקרו, וחברים ב-"פורום האלטרנטיבי" בפייסבוק (אתם מוזמנים לבקש להצטרף לקבוצה).
וליז הוסיפה בקטנה שבתקופת הפינגווין המוקדמת היו משמיעים בחלק הראשון של הערב את הדברים הקלים ואז נכנסים ככה ב 2:00 לכבדים יותר - הגותים, הדברים התקיימו במקביל. יותר מאוחר בשנים, הפינגוין באמת עבר להשמעות של גות' וEBM.
ועכשיו למיקסטייפ. כאמור בחרתי מתוך השרשור רק חלק מהשירים. חלקם אהובים עלי במיוחד וחלקם לא הכרתי קודם. שזה היה הכי כיף לגלות. שירים בטעם של פעם שנשמעים לי חדשים לגמריי. המיקס כולל קטעי סקא, דאנס, רוק, ניו-וייב, אלקטרוני, בראין פרי, בראיין אינו, דיוויד ביירן ועוד. ואל תשאלו אם אתם יכולים לרקוד את זה. פשוט תעמדו בחדר שחור מול מראה גדולה. השאר יקרה מעצמו. ותלחצו PLAY !
 
Psychedelic Furs - Heartbeat - השיר הזה הוא כל-כך הרבה דברים שאני חושב שהכי כדאי להתחיל דווקא איתו
 
Big country - Big country  - אחד השירים הכי אהובים עלי אי-פעם. רוק חלילים סקוטי. הוידאו מתוך טופ אוף ד'ה פופ. תוכנית הטלוויזיה האנגלית המיתולוגית

 Medium Medium - Hangry so Angry - את השיר הזה לא הכרתי  קודם. פוסט פאנק משנת 81 מעורבב במעט סקא. עוד קצת צליל מלוכלך לפני שעוברים הלאה

 Bryan Ferry & Roxy Music - Same Old Scene - גלאם ניו-וייב דיסקו של בראיין פרי. אולי השיר הכי סקסי של רוקסי מיוזקי
 
Boytronic - You //Extended Version - אלקטרוניקה לפנים. אם הקטע קצת ארוך בשבילכם עברו הלאה

 SECTION 25 - Looking From A Hilltop - עוד אלקטרוניקה לפנים. לא להאמין שזה משנת 84

PIGBAG - Papa's got a brand new pigbag - אולי קטע החצוצרות הכי מקפיץ ששמעתי בחיים. עם קורטוב של הומור. אם זה מזכיר לכם את מאדנס..אם אתם לא מכירים את מאדנס ..חבל


Tom Tom Club - Wordy Rappinghood - סקא כמו שצריך

Snakefinger  - The Man In The Dark Sedan - - השיר הזה לא כזה פשוט לדעתי. קצת מכוער אפילו, אבל מייצג משהו מהתקופה שקשה לי להגדירו.

Japan - Life In Tokyo - להקת ג'אפן עם דיוויד סילביאן

Classix Nouveaux IS IT A DREAM - אומנם הם לובשים שחור אבל איזה כיף של שיר

The Stranglers - No More Heroes - רוק ניו-וייב מלהיב

The Human League - Love Action - פופ אלקטרוני המושלם של הליגה האנושית
  
Sharpe and Numan - Change Your Mind - דומה לליגה האנושית
 
Blancmange - The Day Before You Came - אחד השירים הכי אהובים עלי שלהם

 David Byrne & Brian Eno - Regiment - שיתוף הפעולה פורץ הדרך של אינו ודיוויד ביירן

Winston Tong - Theoretical China - עוד קצת איכות

 Real Life - Send Me An Angel - יותר מידי צ'יזי אבל לא יכולתי לוותר
 
Eighth Day Hazel O'connor - ואולי כך הכל התחיל. עם השבורית הזכוכה של הייזל אוקונור
 
White Horse - Laid Back - ונסיים בהימנון. בחיי שהשיר הזה כמו הימנון.

מה שמדהים הוא שכל הקטעים הם מקסימום משנת 1984. לפעמים נראה לי שלא התקדמנו מאז אפילו מילימטר. וכאמור אני לא ערכתי את המיקסטייפ הזה. השירים הם מתוך שירשור ב-"פורום האלטנרטיבי" בפייסבוק. אני רק בחרתי מה שאני אוהב וסידרתי לפי ההיגיון שלי. תודה.
 
 

2 תגובות:

ליז קוז'וקרו אמר/ה...

דווקא כן התקדמנו בשפע סגנונות בעיקר באלקטרוני, בשנות ה-90, אבל בשמיעה רטרואקטיבית...דאמיט, לא הערכנו מספיק את המוזיקה ההיא, ואפילו זלזלנו בכל מה שלא ממש אינטלקטואלי ומתוחכם. היום אני יכולה להנות ממה שאז החשבתי לפופ אייטיז או גל חדש ממש בכיף.

Unknown אמר/ה...

צודקת. חותם על כל מילה.





פוסטים אחרונים וממש שווים !