לעקוב אחר הפרימיום

יום שישי, 8 בפברואר 2013

נבדק ונמצא פרימיום - קאמבק לנעורים !


התקופה הכחולה
 פתיחה
הנעורים, כמו הבריאות שלך, אתה לא מעריך אותם עד שהם אובדים לך לנצח. יום ועוד יום, חודש ועוד חודש, שנה ועוד שנה, אתה רוצה לגדול, אתה רוצה להתפתח, אתה רוצה להגיע לאיזו הגשמה עצמית..ואז יום אחד ההגשמה מגיעה (או שלא) והנעורים אובדים איתם. יש אנשים שזה לא ממש מפריע להם, החלום שלהם היה לרקוד על השולחנות בגאנקי ולהיות ראש ממשלה. אבל לי יש הרגשה מאד עמוקה של אובדן. יכול להיות שבגלל שאני כבר לא רוצה להיות ראש ממשלה. דרך-אגב,  זה לא משהו גופני, אם נדמה לכם, זה לגמריי בראש. מה שמאד מנחם אותי הוא כל הקאמבקים המפתיעים יותר  (והמפתיעים פחות) שהיו השבוע. אנשים מבוגרים שעושים מוזיקה כמו שהיו צעירים. אז השבוע בנבדק ונמצא פרימיום המון שירים חדשים של אמנים ותיקים שיצאו השבוע. האם זה צירוף מקרים ? האם זה מטוס ? לא, אבל אם תרצו תוכלו לעוף על זה !

מיי בלאדי ולנטיין- קאמבק !
הקאמבק הכי מרעיש של השבוע הוא של My Bloody Valentain. עשרים ושתיים שנה (!) אחרי אלבום המופת ופורץ הדרך Lovless. יצא (רק עכשיו) אלבום ההמשך שנקרא בפשטות mbv . בשמיעה ראשונה הרגשתי שזה קצת מיותר, כלומר, חדשנות בוודאי שכבר אין פה .. זה נשמע כמו תקליט המשך וזה אולי אפילו קצת פתט. זה לא כמו שהפינק פלוייד הוציאו את הצד אפל של הירח ומיד לאחריו את  Wish You Were Here, ומיד אחריו את אנימלז. זה יותר מזכיר את הוצאת הפיינל קאט 4 שנים לאחר הוצאת החומה. אבל בשמיעה שניה, נטולת הקשרים היסטורים, כאלה ואחרים, זה נשמע אלבום מצויין. כמו אלבום שאני מכיר ואוהב הרבה מאד זמן. מה שאומר שאני לא חושב שאני אקשיב לו יותר מידי (אם כבר אני מכיר אותו). אוהדים רצינים  כמו   ארז סובל יכולים לשפוט זאת (וגם להתרגש מכל זה) הרבה יותר טוב ממני. ויש לו גם בלוג חדש ומעולה, ולינק להאזנה לכל האלבום בהזרמה.

Suede - קאמבק !
אני אוהב את סוויד היום הרבה יותר מאשר פעם. אם אדייק -אז בעבר לא כל-כך אהבתי אותם. השירה של ברט אנדרסון היום, נשמעת לדעתי יותר טובה. פחות מתפנקת ומתבכיינת ויותר תכליתית. והשירים..אח איזה שירים. למשל החדש הזה. אדיר ! גם הסינגל הקודם היה נפלא.
Suede - It Starts And Ends With You


דפש מוד - קאמבק !
הקאמבק של דפש מוד מתגלגל  כבר זמן מה. כל 4 שנים בערך הם מוציאים אלבום. אז זה לא לגמריי קאמבק. אבל בשבילי כן. הסינגל החדש Heaven היה כבר כאן שבוע שעבר. והשבוע הקשבתי בעיקר לצד ב' שלו. והוא אפילו יותר טוב מצד א'. עשיתי איתו קצת התעמלות בוקר השבוע, והיה ממש כיף
Depeche Mode - All That's Mine

פאלפ - קאמבק !
אני ילד אייטיז, הניינטיז היו בשבילי כבר העתיד. מוזר לי שאני מכיר הרבה חברים כעט שהניינטיז היו הנעורים שלהם ואפילו הילדות. עכשיו גם הם בגלאי השלושים...והנה..מי היה מאמין אבל גם פאלפ עושים קאמבק. שיר לא ממש חדש. יותר דמו שהם החיו בעזרתו של ג'יימס מרפי. מה זה משנה... אף אחד לא הכיר אותו קודם.

Pulp After You - The Johnathan Ross Show 2 Feb 2013



ניק קייב - חדש !
ניק קייב עם אלבום חדש שזוכה להערכה רבה. הוא לא עושה קאמבק כי הוא לא מפסיק ליצור כמו משוגע. לי נדמה שכל אלבום שלו נהיה פחות ופחות חשוב ופחות ופחות ...באין מילה אחרת ..פרימיום. הקשבתי קצת. זה אלבום לא רע בכלל. בוגר. אין לי כוח עכשיו לבוגר. אולי כשאני אהיה יותר מבוגר, עוד אחזור אליו. בינתיים יצא לו קליפ חדש עם אזהרת צפייה !
 Nick Cave & The Bad Seeds - Jubilee Street


רובין היצ'קוק - חדש !
לא ממש מתלהב מהשיר החדש של היצ'קוק. אבל בכל זאת הקשבתי





Donald Byrd - מת :-(
דונלד בירד נפטר השבוע בגיל 81. מוסיקאי ג'אז ורית'ם אנד בלוז. שפל גם בתקופת הביבופ. הנה קטע יפה שלו. מאד נעים , כמו ג'אז קלאסי אפילו.
Donald Byrd - The Cat Walk


החיים שלי יותר מעניינים ממני - אני כל פעם משתהה ותוהה איך זה שהייתי שם, כשכל השירים האלה היו בטלוויזיה. כשיגאל בשן היה כוכב, כשאבניבי זכה בארוויזיון בפריז. כשנורית הירש עלתה לבמה, והיא היתה המנצחת היחידה בין כל שאר המנצחים הגברים (באותה תקופה היו נותנים כבוד למלחין והוא אשר היה מנצח על התזמורת באירווזיון) וכמה שהיינו גאים אפילו בזה. כשטל ברודי אמר שאנחנו על המפה, כשרינה מור היתה מלכת העולם, כשבאולימפיידת מונטראול בשנת 76 נבחרת ישראל עלתה לאיצטדיון בטקס הפתיחה עם כובעים לבנים וכל הקהל הריע (זה היה אחרי אולימפיידת מינכן). כשזוהר ארגוב ניצח עם השיר המזרחי הפרח בגני. וגם, להבדיל, כשעשו לשמעון פרס תנועות גסות במערכת הבחירות הסוערת ביותר שהיתה פה בשנת 84. אבל אני באמת לא מתגעגע. זה סתם נעים להיזכר. בימים שהיתה מכולת ורק סוג אחד של גבינה צהובה שקראו לה "גוש חלב". כשבקבוקי טמפו בגודל ליטר שקלו יותר מהמשקה שבתוכו. כשהיית צריך ללכת למעדניה בשביל לקנות נקניק והיו פורסים לך במקום. אני הרגשתי שאנחנו בחבלי לידה...שעוד לא ממש. שזה עוד לא זה. שאנחנו לא יודעים מספיק טוב לעשות שום דבר טוב חוץ ממוזיקה.
בכל זאת נזכרתי בזכות המאשאפ החדש של קותימן של הגרוב הישראלי בשנות השבעים. זו סתם אגדה, מעולם לא היה כאן גרוב, אבל בכל זאת אחלה של דבר הוא עשה מדברים מצויינים



מרווין גיי - לעוף בשמים ידודותים
ולסיום, השבוע איתן טובי שם את השיר הזה של מרווין גיי. והחזיר אותי לשנת 1971. השנה שבה יצא האלבום What's Going On ואשר שינה את הסול לנצח. אם עוד לא עפתם עד עכשיו אז אתם מוזמנים לעשות את זה עם השיר הזה שנקרא: "לעוף גבוה בשמים ידידותים".
Marvin Gaye -Flying High In A Friendly Sky


וזהו, מקווה שיצאתם צעירים יותר ובוגרים
החיים יפים והמוסיקה פרימיום

אין תגובות:


פוסטים אחרונים וממש שווים !