לעקוב אחר הפרימיום

יום שבת, 2 במרץ 2013

נבדק ונמצא פרימיום - הנצח הוא מקום שלא מודע לעצמו

בוא בואי בוא

פתיחה
אני מרגיש זרמים תת קרקעים, תת ימיים, משהו קורה. איזו תנועת מטוטלת כנגד כל השטף האינסופי של המוזיקה והאינפומציה. כולם מתחילים להתכנס. לברור את העיקר מהתפל. להפריד את התבן מן המוץ. אבל כיוון שהאינטרנט ובמיוחד הרשתות החברתיות הוא למעשה תנועת המונים, אז ההתכנסות היא לקונצנזוסים. לפחות ניצלנו מהמכנה המשותף הנמוך. וכך יוצא שמה שאנחנו חשופים אליו יותר ויותר מתהווה והופך לקלאסיקה. זה נותן יתרון לדברים ישנים עכשיו. הרבה יותר מאי-פעם. אני עוד לא החלטתי אם זה טוב או רע להיפסטרים. מה שבטוח: אמריקנה שוב IN ! סינגר סונגרייטרז נורבגים רגישים - OUT !


David Bowie - חדש !
האלבום החדש של בואי כבר דלף. אני עוד לא הקשבתי לו. אבל אני מתפעל כבר כמה וכמה ימים מהשיר החדש הזה והקליפ שמלווה אותו, שהוא מיני סרט. שיר טוב סוף-סוף ! הקליפ אומר באיזה אופן: אני בואי המבוגר רדוף על-ידי בואי הצעיר, האנדרגוניסט, הפרוע וגם המצליחן. יש פה כל-כך הרבה מסרים שמתגלים מצפיה אחת לשניה. הקשיבו למילות השיר. בהתחלה הוא אומר משהו לבת זוגו בקליפ, והיא עונה לו: "היו לנו חיים נחמדים". ומשם הכל מתפתח.
David Bowie - The Stars



Rockfour - Too Many Organs
אני קצת חולה. ויש מוזיקה שעושה לי יותר טוב כשאני חולה. כאילו מרפא אותי. למשל השיר החדש של רוקפור. ויש לזה עכשיו קליפ חדש שבו הם נראים מהמרים על מוזיקה. אליפות !

Rockfour - Too Many Organs


ניק קייב - בהופעה !
בשבוע שעבר שמתי את לינק להופעה הזו. אני אוהב הרבה יותר את החצי השני שלה. שבו ניק קייב מופיע עם שירים ישנים שלו. בחצי הראשון הוא מנגן את האלבום האחרון שלו שיצא ממש עכשיו. אני פחות אוהב אותו בפוזה של המפוכח והבוגר, אבל נראה לי שעצם העובדה שהוא ממשיך ליצור מאפשר לו להופיע בכאלה אנרגיות גבוהות. כך שאנחנו יוצאים נשכרים מכל הכיוונים. גם חומרים חדשים וגם כשהוא מופיע עם החומרים הישנים יש לו אנרגיות של אמן שממשיך ליצור ולא של מאובן מזדקן.
 



איגי פופ והסטוג'ס באלבום חדש
עוד אייטים שמתקשר לי ישירות להופעה של ניק קייב - זה שאיגי פופ והסטוג'ס עושים אלבום חדש. זה מעניין יותר בגלל מהות העניין ולא כל-כך בגלל המוזיקה. איגי פופ התראיין לצורך הנושא וכבש אותי לגמריי כשהוא אמר. אנחנו מקליטים כי אנחנו לא רוצים להיות להקה של הופעות שסוחטת כספים. אנחנו מקליטים אלבום כי הסטוג'ס היא להקה חיה. ולהקות חיות (בניגוד למונשמות מלאכותית לצורך הריבית בבנק) מקליטות אלבומים [קישור]. 

ג'ון קייל ברמיקס
בשנות השמונים המציאו את הרמיקס. מיקסים היו כל הזמן. צריך לערוך תקליט אחרי שמקליטים אותו. אבל רמיקסים שמטרתם לעשות מהשיר יותר ממה שהוא הומצאו אז ויצאו בעיקר כגרסאות ארוכות לריקודים ולכן נקראו גם גירסאות ארוכות ו-12" Version. מאז הנושא שוכלל ואנחנו אפילו לא מרימים גבה כשיש רמיקס לשיר של ג'ון קייל מתוך האלבום האחרון שלו. זה לא רקיד בכלל, אם אתם תוהים. יותר אמביינט כזה.
 
John Cale - Living With You // Laurel Halo Remix





Ten To Butter Blood Voodoo
חברים שלי הם ההשראה שלי בכל מה שקשור להאזנה למוזיקה. אחד מהם הוא אורי דביר שפתח בלוג שככל נשקרא טן טו בטר בלאד וודוו. בהתחלה גם לי היה קשה לבטא, אבל ככל שתגלגלו את השם הזה על הלשון תרגישו שאתם מתמכרים למשפט הזה. מה שאני מאד אוהב אצלו זה את הקו המוזיקלי המנומק. אני מאד אוהב לטעום אצל אחרים. מאד. כמה שאני אוהב את התבשילים שלי ואף יותר. בתוכנית רדיו שבה הוא מתארח הוא קושר את ניל יאנג, ג'ון פרושיאנטה הסמיתס וניקי סאדן. מאד אהבתי  [קישור].

Dirty Projectors - חדש !
לא תמיד אוהב אותם אבל לבי-סייד הזה הקשבתי לפחות חמש פעמים



החיים שלי יותר מעניינים ממני
בקצרה: לא הייתי בקלקסיקו, מכל מיני נסיבות אישיות.  גם לא התלהבתי מאלבומם האחרון ובקיצור במקום הייתי בהופעה של "העכבישים מפלוטו"  עם עידן אלתרמן שעושים מופע מחווה לדיוויד בואי. היה כיף. כי אם כבר להקת קאברים אז עדיף קאברים של בואי על קאברים של ארקייד פייר .(המשך יבוא)

וגם השבוע נברך ב..
החיים יפים והמוסיקה פרימיום
 

תגובה 1:

YL אמר/ה...

לא יודע אם זו ההופעה הזו - אבל אפשר להוריד קבצי אודיו של הופעה בהרכב הזה של אלבום חדש עם מקהלת ילדים ושירים ישנים מהאתר של BigO
http://bigozine2.com/roio/?p=1373
מומלץ


פוסטים אחרונים וממש שווים !