לעקוב אחר הפרימיום

יום שבת, 11 במאי 2013

נבדק ונמצא פרימיום - רק תבחרו


 
פתיחה
כל הדיבורים על דפש מוד בכלל השכיחו ממני לכמה מוזיקה חדשה ומגוונת הקשבתי בשבוע האחרון. אה ..אתם גם רוצים ? אין בעיה ! אז הפעם בנבדק ונמצא פרימיום. הכל מכל וכל. רק תבחרו !
 
These New Puritans - חדש !
שיר חדש לפוריטנים החדשים. ניגשתי בחששות מסויימים.. אבל זה שיר טוב והם עדין טובים מאד. מעודן ומדוייק. כשמגיעה החצוצרה לקראת הסוף אני נמס כולי. זה חם על קר זה שקט על רגש.
 


Sharon Jones & the Dap-Kings  - Retreat!
לפני שאיימי ווינהאוס הפכה לקדושה ולפני שאדל הפכה לזמרת הפופ המצליחה ביותר כיום, שרון ג'ונס כבר הקליטה אלבומי סול רטרו סיקסטיז מוקצעים. הנה שיר חדש שלה שנשמע כאילו ריי צ'ארלס כתב אותו אתמול




Tame Impala - Prototype (Outkast cover)
אני לא חסיד גדול של קאברים. אבל השבוע נתקלתי בערוץ נחמד ביוטיוב שנקרא Like a Version שבו מוזיקאים מעולים עושים קאברים חי באולפן. למשל Metric עושים קאבר מעולה לווילי נלסון. (אמיל היינס צודקת זה שיר פשוט שנשמע מושלם). וגם טיים אימפאלה עושים קאבר לאחד השירים המעולים של האאוטקאסט.

Tame Impala - Prototype (Outkast cover)


לא זכרתי שהוידאו של המקור כזה פסיכי.

PERE UBU - חדש !
פר אובו. הוציאו את אחד האלבומים המעניינים והטובים של השנה. אם אתם לא מכירים אותם מקודם, קשה לי להאמין שתאהבו את האלבום הזה. אבל אם אתם ככן, אז לא תתאכזבו. כאן הם בהופעה טריה עם אחד השירים היותר טובים באלבום. זה חי וזה זז:
PERE UBU Musicians Are Scum Live Bush Hall 23.04.2013
 
 
David Bowie - חדש !
הקליפ המדובר של השבוע שייך לדיויד בואי שמשחק אותה מדונה. אולי הגיל שלו 6(6)6 הכריח אותה לעשות קליפ כזה שהוא חילול קודש אחד גדול.  אם זה היה על הדת היהודית היו אומרים שהוא אנטישמי.

David Bowie - The Next Day


Daft Punk + ג'ורג'יו מורדר = דיסקו
ג'ורג'יו מורדר אחראי להכנסת הסינטיסייזרים והאלקטרוניקה למוזיקה הרוק והוא מתארח גם באלבום שבדרך של Daft Punk. במיוחד לכבוד כך נערך עמו ראיון. שבו הוא מספר קצת על ההיסטוריה וגם על שיתוף הפעולה עם דאפט פאנק. קצת מוזר לראות זקן איטלקי חביב מדבר על מועדונים באיביזה כמו לאונרד ברנשטיין על התזמורת הסימפונית של אוסטריה. אבל בעיקר כבוד !
Daft Punk | Random Access Memories | The Collaborators: Giorgio Moroder

ואם כבר אז כך נראה הקליפ של הלהיט העכשווי. ספייס דיסקו נוצץ




Fitz And The Tantrums - חדש !
רק בשביל למצות את עניין הפופ בפוסט הזה. בפינת מייק בוגן הפעם: Fitz And The Tantrums מלוס אנג'לס. נשמעים קצת כמו דאריל הול וג'ון אוטס. אם אתם אוהבים לבבות נאון ורודים. אז האלבום הזה בשבילכם.

Fitz And The Tantrums - 6AM



Comeback Kid live at the Koro, Israel 9/5/13
לפעמים מספיק הופעה אחת בשביל לנתץ את כל מה שחשבת על מוזיקת מטאל. נראה לי שהייתי נהנה מזה. מתחת לראדר היה צריך להתקיים אתמול פסטיבל Spring Break. פסטיבל מטאל עם להקות מחו"ל שבסופו של דבר בוטל מסיבות טכניות של הגברה, אבטחה ועוד. במקום זה להקת Comeback Kid הופיעו במועדון קורו. נשבע לכם שלא הכרתי קודם. אבל הקשבתי עד הסוף, ואני בטוח שהייתי נהנה מאד מהופעה כזו. כולל הסטייג' דייוינג.




פסטיבל הג'אז בתל-אביב - 29 במאי
לעומת זאת, פסטיבל הג'אז בתל-אביב, לא בוטל ! הפסטיבל, שיתקיים בסינמטק תל אביב, ייפתח ב-29 במאי ויימשך שלושה ימים. האורח הבולט יהיה הסקסופוניסט האמריקאי המעולה גארי בארץ, שניגן בין השאר בהרכבים של צ'ארלס מינגוס, ארט בלייקי ומיילס דייוויס והוציא עשרות אלבומים כמנהיג הרכב משלו, ששילב הארד־בופ, סול, פאנק ומוסיקה אפריקאית [קישור]
 
שלמה גרוניך - חדש !
נפרגן לשלמה גרוניך שהוציא קליפ אנימציה חדש ומגניב.

שלמה גרוניך - בנאליה לפני השקיעה


Beaches - חדש !
עוד קליפ אנימציה. להקת בנות. דרים פופ כזה. שיר חדש לקראת אלבום חדש.
Beaches - Send Them Away


הרולינג סטונס וטום וייטס בהופעה
אין לזה באמת ערך אומנותי או בידורי רב מידי. זה יותר בקטע סלבריטאי נטו. טום וויטס מתארח בהופעה של הרולינג סטונס. מצד אחד: איך זה הולך ביחד ? מצד שני: זה הולך מצויין ביחד !
Rolling Stones with Tom Waits - Little Red Rooster

המחאה חוזרת
המחאה הזו קצת פיספסה את מטרותיה. יותר מידי סיבות להיות מבואס מזה שאין כסף ופחות מידי אפשרויות לשינוי. אם היו מתמקדים רק בהוזלת מחירי הדיור יכול להיות שהיה יוצא מזה משהו. אבל במקום זה קיבלנו את יאיר לפיד כשר אוצר. כל זאת ועוד התקשר לי לשיר הזה ששמעתי השבוע בביצוע הזה. עם הסולו האדיר של תום מורלו.
Bruce Springsteen & Tom Morello - The ghost of Tom Joad

 ובנימה אופטימית זו נסיים..
החיים יפים והמוסיקה פרימיום



תגובה 1:

פרנק אמר/ה...

הקליפ של דאפט פאנק לא רשמי (הקליפ הרשמי יגיע בקרוב, הוא כבר צולם). זהו קליפ מעריצים שמורכב ברובו מקטעים מתוך הסרט Electroma שדאפט פאנק ביימו.


פוסטים אחרונים וממש שווים !