לעקוב אחר הפרימיום

יום שני, 30 במאי 2011

נבדק ונמצא פרימיום - האלבומים של מאי 2011 !


היה חודש קצת מוזר החודש הזה, הרבה אלבומים לא שיגרתים, הרבה רגעים של אושר - חלקם התנדפו, חלקם פה להישאר. דבר אחד חייב להיות כאן ברור: זה שהאלבומים האלה הגיעו לאוזנינו בחודש כזה או אחר, זה לא אומר שאי-אפשר להקשיב להם גם בעוד חודשיים ובעוד שנתיים ו/או בעוד שני עשורים. כמו תמיד, אין ממש דירוג, כולם שווים, אבל אלה שלמעלה שווים יותר. והפלייליסט .. ללקק את האצבעות (אפשר לעשות שאפל, אפשר גם לדלג שיר, אם רוצים) :



Freindly Fire - Pala בטעות מגדירים את המוסיקה שלהם כדאנס-Pאנק, כשהיא בעצם Fאנקי-לבן אלקטרוני עם מקצבים לטינים. מזכיר את ה"פופ" ההוא משנות השמונים שגם Joe Jackson ו-ABC, ניגנו. מזכיר גם את ג'ק פייאנטה. לכאורה האלבום Pala אמור להתגלש בגרון כמו כוס של מוחיטו בקיץ, בפועל זה מורכב, ולא פשוט בכלל. צריך כמה האזנות בשביל להתעמק. בדיעבד אולי האלבום הכי טוב בחודש הזה. השיר בפלייליסט Hawaiian Air  ועוד שיר. ועוד אחד.

Eddie Vedder - Ukuelel זו כנראה ההפתעה של החודש הזה. אני לא מת על פרל ג'אם, ואלבום שמנוגן כולו ביוקללי - שזו גיטרה מהוואי על 4 מיתרים - נשמע יותר כמו גימיק מאשר מוסיקה טובה.  אבל זה דווקא אלבום מאד מוצלח ואהוב עלי במיוחד. אדי ודר הסולן של פרל ג'אם ב-15 שירים  עם שמות כמו: Goodbye, Without You, Sleeping By Myself וכדומה. הרבה לילות בלי שינה יש בשירים האלה, הרבה געגוע, וגם הרבה יופי. איך מכלי כזה קטן יוצאת כל-כך הרבה מוסיקה. השיר בפלייליסט Sleeping By Myself, ועוד שיר.

Bon Iver - Bon Iver בון איבר (ג'סטין ורנון) עושה Bon Iver. את אלבום הבכורה For Emma, Forever Ago הוא הקליט כמו חיה פצועה בבקתה ביער לאחר אהבה נכזבת , הוא גם היה חולה באיזה מחלת כבד או משהו כזה. ברגעים הכי נמוכים של האדם הוא שואב תעצומות נפש גדולות, ושואף לעולמות עליונים, וזה כל הקסם במוסיקה - זה מה שזה ! האלבום החדש נקרא Bon Iver (שזה חורף טוב בצרפתית עם שגיאות כתיב) והוא קצת פחות עצוב, וקצת יותר מופק ומתוזמר, ומשתתפים בו אנשים נוספים בנגינה. יש משהו חלומי ואורירי בחלק מהשירים, יש בו סקסופון וקרן יער, קלידים וכלי קשת, לפעמים גם האלבום הזה נשמע כמו האלבום של ג'יימס בלייק. את Calgary אני אוהב ללא הפסקה, ובכלל אלבום יפה. השיר בפלייליסט Towers, ועוד שיר, ועוד אחד.

Arctic Monkeys  -Suck it and See  אלכס טרנר הוא כיום אחד הכותבים הכי מרתקים שיש במוסיקה. כשארקטיק מאנקיז יצאו רק לפני 5 שנים עם Whatever People Say I Am, That's What I'm Not, הם נשמעו כאילו הם רוכבים על גל רוק הגיטרות שהביאו איתם הסטרוקס, אבל עם הזמן הגיטרות התמתנו, התווספו מלודיות ושירה מוסיקלית שמזכירה את מוריסי והחיפושיות. האלבום השלישי Humbug נשמע כמו הורדת הילוך רצינית לכיוון של שירה ונגינה יותר מעודנת. האלבום החדש נשמע כבר יותר פופי ולהיטי, ולדעתי עם צליל יותר מכוון.  את Piledriver Waltz, אולי השיר הכי טוב באלבום, הוציא טרנר ב-EP סולו שלו שיצא השנה, השיר בפלייליסט Reckless Serendade ועוד שיר ועוד אחד.

Kate Bush - Director's Cut קייט בוש עושה רימייק לשירים נבחרים מתוך שני אלבומים The Sensual World ו- The Red Shoes. הקריירה המוסיקלית של קייט בוש היתה הרפתקאה מוסיקלית של חיפוש אחר דרך. של יצירה מחדשת, של יצירת יש מאין ממש - עד לאלבום המופתי Hounds Of Love. האלבומים שאחריו היו טובים, אבל ההפקה המלוטשת מידי פגמה ביחוד האופייני של מי שעומד מאחוריהם. עכשיו נעשה תיקון. עם יד על הלב, זה אלבום שאינו מרגיש כיצירה שלמה, אלא יותר כאסופת שירים מוצלחת. גירסת הדלוקס כוללת גם את האלבומים המקורים בעריכה דיגטלית חדשה, וזה קצת יותר מידי לדעתי בסמסטר מוסיקלי אחד. השיר בפלייליסט Lily, ועוד שיר.

Ben Harper - Give It Till It's Gone בן הרפר מוסיקאי אמריקאי די ותיק המשלב פולק, סול ובלוז לרגעים הוא נשמע כמו Creedence Clearwater Revival , לרגעים כמו הרולינג סטונס עם פסיכדליה ביטלסית, לרגעים ג'נסיס של פיל קולינס, ברגעים אחרים כמו ה-Black Keys. אלבום שאהבתי. השיר בפלייליסט Clerely Severely ועוד שיר

My Morning Jacket - Circuital האלבום מתחיל, כמו חלק גדול מהשירים שלהם, באופן שקט ולאט לאט מתעצם. שיר הפתיחה Victory Dance מתחיל את האלבום הזה בצורה אפלה, The Circuital היפהפה מדבר החיים של אנשים בלופ של עצמם, The Day Is Coming (השיר בפלייליסט) , שנשמע כמו שיר פופ צרפתי מהסקסטיז, מדבר על הזדמנויות שדופקות לך בדלת.  Wonderful חוזר לפולק קאנטרי ונותן הרגשה שלווה קצת יותר מידי שאתה שואל את עצמך: "מה העניין פה?" ואז מגיע Outta My System שמסביר לך למה הלהקה הזו כל-כך גדולה.  אלבום קונספט על גמילה -ותקנו אותי אם אני טועה.

Handsome Furs - Sound Kapital מדובר בצמד קנדי (ואנחנו אוהבים קנדים !) ממונטריאול. דן בוקנר מ- Wolf Parade ואישתו . כן, זו אישתו הפרובוקטיבית ! Sound Kapital הוא האלבום השלישי שלהם שיוצא בלייבל המהולל Sub Pop, הזוג הצטלם בהמון  תמונות פרומו פרובוקטיביות , וזה כלום לעומת העטיפה, מצד שני כולנו כבר ראינו בחורות ערומות עם קעקועים על הרגלים, במקום גרביים. לגבי המוסיקה אז באמת יש בה משהו סקסי, זה ניו-וייב אייטיזי, כולל המון סינטיסייזרים שמובילים את כל העסק. את האלבומים הקודמים שלהם פחות אהבתי, הם היו מנוכרים מידי לטעמי, באופן שהיה קשה להנות מהמלודיה של השירים, אבל הפעם הם ממש בבי.פי.אם הנכון ועם הטיפ-טיפה נשמה והיחס שהיה חסר לי עד עכשיו. השיר בפלייליסט What About Us ועוד שיר.

Pete and The Pirates - One Thousand Pictures אייל ברקוביץ' הוא לא מטומטם כמו שעושים ממנו, אבל הוא בכל זאת לא אינטלקטואל גדול. החיים לימדו אותי שמכל אדם אפשר ללמוד משהו ואתמול הוא אמר על הסנובים שלא אוהבים את ברצלונה, שזו טיפשות לא לאהוב את קבוצת הכדורגל הכי גדולה בעולם, כי הקבוצה הזו לא תישאר לנצח - זה יגמר מתישהו. אני מרגיש שהאינדי לקראת הסוף שלו, ונותן לעצמי הזדמנות טובה להנות מלהקת פופ-רוק-אינדי בריטית טובה. שיר לדוגמא

Raphael Sadiq - Stone Rollin רפאל סאדיק באלבום רטרו סול-מוטאון נוסף. האמת שזה נעשה פחות מרגש עם הזמן. בתחילת האלבום הרבה שירים טובים עם רפרנסים לסופרימס, אבל גם עם איזה חידוש עדכני, גוון מעט היפ-הופי בקצוות - זה לא באמת שכך נשמע צליל מוטאון במקור. השיא מגיע בשיר שגם היה הסינגל הראשון Good Man, אח"כ יש קצת דעיכה, אבל בסך הכל אלבום יפה. אני מקשיב לזה ונהנה. לא מתעלף. השיר בפלייליסט Go To Hell.

Death Cab For Cutie - Codes & Keys בחודש מרץ הגיע אלי בטעות השירים של האלבום בגירסאות דמו, ומה אני אגיד לכם : דמו זה מבאס ! אבל עכשיו אני יודע שזה היה רק דמו והשירים בגירסה הסופית שלהם הם פופים, ומהנים, אפילו קצת יותר מידי פופים. אלבום שקורץ חזק לאמצע. אולי לא לכל המשפחה, אבל בהחלט לכל אחד - וזו בדיוק הבעיה שלו.  השיר בפלייליסט Codes and Keys, ועוד שיר.

Danger Mouse & Daniele Luppi - Rome פרוייקט משותף של דיינג'ר מאוס והמוסיקאי האיטלקי דניאל לופי, במוסיקה סינמטית בהשראת מערבוני הספגטי. ג'ק וויאט ונורה ג'ונס שרים, ואפילו המקהלה של פסקול הסרט "הטוב הרע והמכוער". דרך-אגב, הרבה מאד מערבוני ספגטי ראיתי בחיים שלי, יותר מסרטי בורקס - פשוט זה מה שהיה אצלנו בשכונה. שיר
The Air Born Toxic Event - All At Once לא בדיוק ארקייד פייר, לא בדיוק יו-2, לא בדיוק הנשיונל,לא בדיוק קינקס אוף לאון, The Airborn Toxic Event כבר הרבה זמן מוכרים כאן בבלוג, ויש להם אלבום רוק חדש. בטעות הם נחשבים להקת אינדי, הם ממש להקת רוק. להאזנה לכל האלבום.

Jonior Boys - It's All True אלבום דיסקו נוסף אני מאד התלהבתי מהשיר Banana Ripple


בפינת הותיקים:
Thorston Moore - Demolished Thoughts הגיטריסט של סוניק יות' לא נשמע בכלל כמו סוניק יות' אלא יותר כמו סינגר סונגרייטר מתוסכל. בק מפיק לו את האלבום, שהרבה אהבו. השיר בפלייליסט Circulation ועוד שיר.

Gavin Friday - Catholic גאבין פריידיי היה הסולן של הצמד הגוטי האירי משנות השמונים The Virgin Prunes. אח"כ הוא יצא לקריירת סולו שפצחה באלבום המופת Each Man Kills The Things He Loves שזה משפט דכאוני ואסטטי להפליא מבחינה פואטית. מה שאולי מסביר את כל האהבה שהיתה לשחור בשנות השמונים. דיכאון שרק מוריסי ממשיך את המסורת שלו באופן אקטיבי, וללא כל פשרות. האלבום החדש של גאבין פריידי לא כזה קודר ולא כזה גוטי, אבל נחמד. ושיר הפתיחה יפה

The Cars - Move Like This אלבום חדש ללהקת הניו-וייב מהאיטיז. אחרי הפסקה של 15 שנים. החלק החיובי באלבום הזה שהוא לא יותר מידי צ'יזי. השיר בפלייליסט Too Late ועוד שיר.

Moby - Destroyed אלבום חלש של מובי.אהבתי את Lie Down Darkness שנמצא גם בפלייליסט. ועוד שיר
זה לא נגמר עד שזה לא נגמר - כמה אלבומים שיצאו בסוף החודש:
Digitalism - I Love You, Dude נראה שהם הגיעו כבר למחוזות המיינסטרים, רק לא בטוח שהמיינסטרים קיבל הודעה על כך. לא תמצאו את המוסיקה הזו בגלגל"צ, אבל בשביל חדר הכושר הקרוב למקום מגוריכם זו סוגה עילית. הערבוב של רוק ודאנס כבר לא מחדש - אלבום שמתחיל בנאלי ומיותר ומתקדם ל"וואלה, אחלה מגניב". באמצע הוא מזכיר את ג'יימס מרפי, קלאקסונס, Handsome Furs, ואפילו Air.  השירים בפלייליסט Just Gazin'.

Cults -Cults כמו קרטיב בבריכה, כמו גלידה בים, Cults הצמד הברוקלנאי עושים פופ-סיקסטיז לו-פיי עם המון ריוורב, יש כמה להקות שרוכבות על הגל הזה, Cults מהמוצלחות שביניהם. אלבום קליל, לאנשים קלילים. הנה שיר אחד.
לחובבי המיינסטרים, אז אתם בטח כבר יודעים שליידי גאגא הוציאה אלבום, אבל לא חסר לנו מה לשמוע, ממש לא.

מזמן לא אמרנו:
חיבוקים, נישוקים וקרציות..

4 תגובות:

Rubicon Alternative Music אמר/ה...

רק עכשיו מצאתי את הבלוג הנפלא הזה. אין לי מושג מי עומד מאחוריו, אבל אין מה להגיד חוץ מ"וואו". עבודה מצויינת, מדויקת וטעם מוזיקאלי יותר מאשר משובח שמצליח לשמור על הגבול הדק בין אוזניים עצמאיות לבין לא ללכת עם זה רחוק מידי רק לשם הללכת רחוק מידי.

כבוד כבוד כבוד.

Unknown אמר/ה...

תודה. קוראים לי אייל.
בפנים אני מאד מתרגש מתגובות כאלה. אבל כבר אמרת וואוו, ומשובח ושלוש פעמים כבוד אז אני לא יכול להתעלות מעל זה.
באמת תודה על הערכה, הכל נעשה כאן מכל הלב.
אני מקווה שתבקר כאן שוב,
והייתי מת לדעת מה הייתי יכול לעשות כדי שתגלה את הבלוג הזה קודם

קרן1000 אמר/ה...

העניין הוא שהעברתי את עצמי גמילה מפייסבוק. אמרתי לעצמי "בוא נראה מה נעשה שיהיה יותר מועיל מפייסבוק"...ומתישהו בניסיון למלא את חלל הזמן הריק שנוצר לי, אמרתי נחפש מוסיקה (בדרך הידועה של לחפש אמן אחד שאתה אוהב בתוך בלוג ונראה לאן נגיע) ואז פתאום נפלתי עליך. היינו חברים גם בדהמרקר קפה בעבר. וואללה, איזה כייף. הורדתי כרגע ייייים של דברים חדשים בזכותך. (ובזכות agnes obel שהיא האמן שדרכו חיפשתי :)

Unknown אמר/ה...

קרן1000
שמח מאד בשבילך וגם בשבילי :-)


פוסטים אחרונים וממש שווים !