לעקוב אחר הפרימיום

יום שישי, 27 במאי 2011

נבדק ונמצא פרימיום - Love Resurrection



פתיחה- 
Handsome Furs
יש מילים בעברית שמאבדים לגמריי את השימוש שלהם ברגע שאיזה מותג תופס עליהם בעלות. אם לא היתה להקת 'תיסלם', עד היום היינו משתמשים במילה הזו, כמו שאנחנו אומרים 'אחלה' ו'וואלה'. 'תיסלם', דרך-אגב, זה לבריאות או משהו כזה. ככל ששוכחים שהיתה להקה כזו, מתחילים להשתמש במילה חזרה - שמעתי ש'עספור' עשו לה תחיה. גם המילה 'תחיה' היא מילה שעברה מעולמנו לאחר שהוקמה מפלגה בשם הזה. במילה 'קדימה' עוד לא הפסיקו להשתמש ביום-יום (אולי בגלל שזו מפלגה וירטואלית לחלוטין) אבל במילה 'ליכוד' דווקא כן. בכל מיקרה אם יש מילה שהרגשתי אחרי הנאום של ביבי, בבית הנבחרים האמריקאי, זה 'תחיה'. כאילו קמנו מעפר, כאילו בכלל לא היינו נחשבים למועמדים, ובסוף גם הגענו לפיינל פור, וגם לקחנו את הגביע ! אנשים שמרבים לכתוב משוכנעים שלמילים יש הרבה משמעות, והרבה השפעה. אם הפלשתינאים יכניסו מילים חיוביות לספרי הלימוד של ילדיהם הם גם ישיגו עולם  חיובי יותר. אנחנו שכל תפילה שלנו מסתיימת במשפט "עושה שלום במרומיו הוא יעשה שלום עלינו ועל כל עם ישראל", ממלאיים את חלקנו בנושא.

Little Majorette - Never Be The Same
השיר של מג'ורט הקטנה עשה לי כיף ורומם אותי באחד מימי השבוע שהיה (כמדומני יום שני). שיר שכיף להתעורר איתו, ואי-אפשר להרדם ממנו - ממש תחיה !

דברים טובים שהיו פה השבוע
אין כאן פינת Heavy Rotation של אלבומים, אבל זו גם כן פינה ראויה לנושא: אז בשבוע האחרון חרשתי את אלבום הבלוז-סול של Ben Harper, את האלבום השני של Bon Iver, ואלבום הניו-וייב של הצמד הקנדי (הנשוי)  Handsome Furs - הם לא דומים אחד לשני, וטוב שכך. היה פה גם השבוע איזה קליפ השנה או מועמד לזה, ששווה לראות.

Friendly Fires - True Love
האלבום החדש, Pala, של פרינדלי פיירז - ממשיך להלהיב אותי. מתוכו קליפ חופים מדליק - היה יכול להיות קליפ השבוע, אבל כאמור כבר נבחר אחר.



Blondie - Mother
הדבר הכי מוזר בגיל 41 הוא שנשים בגיל 48 הם כבר לא בגיל של אמא שלך. נזכרתי בכך כשראיתי את דבי הארי בקליפ הזה. בלונדי בתחיה לקראת אלבום חדש, התשיעי במספר. הקודם יצא לפני כשמונה שנים. מי שלא יודע אז בלונדי היו חלק מסצינת הPאנק האמריקאית של ניו-יורק בסוף שנות השיבעים, מייק צ'פמן הפיק להם בשנת 1978 את האלבום השלישי Parallel Lines בסיגנון דיסקו, ומאז הם נחשבים לניו-וייב (שיהיה). בכל מקרה השיר החדש מפתיע לטובה.



Pushing Hands - He's Still Here
אני חושב שהרבה מכם יתלהבו מהשיר הזה, הוא מתחיל שקט ומתלהב מעצמו ככל שהוא מתקדם. שיר אינדי



Swedish House Mafia - Save The World
הפוסט הזה ילך לכל מיני כיוונים, למרות שאני מוצא כאן רצף מוסיקלי.
השיר הבא יותר דאנסי



טעמתי אצל אחרים
גלי גונן כותבת על 'מחשבות על מוזיקה': " מהי המוזיקה בשביל האנשים האלה? איזה צורך בדיוק היא באה לשרת? הרצון להיות מיוחד ואחר? הרצון להגדיר עצמנו באופן מובחן? הרצון לשמוע משהו שמהווה קונטרסט למי שאנחנו כלפי חוץ? המקום שבו אנו משתחררים?"
האייפוד רעב מביאים את Pete & The Pirates - "האנדרדוגים הנצחים של האינדי-פופ הבריטי"
קנדי מביאה שיר חדש לארקייד פייר שיופיע בהוצאה מהודרת של האלבום The Suburbs. לשיר קוראים Speaking In Tongues, ועושה לו קולות רקע דיוויד ביירן. ויש עוד שיר אחד חדש.

Arcade Fire - Speaking in Tongues (feat. David Byrne) by MergeRecords

הופעות פרימיום
מלוסינקי כותבת על סדנת האומן של הבאלקן ביט בוקס שנערכה במכללת בי.פי.אם. "באנו לספר איך קורים דברים לא כמו שהם אמורים לקרות" אמר יוסף. הוא התכוון לזה שלמעשה כל אדם שני היום עושה מוסיקה (באיסלנד לדעתי מדובר בכל אדם וחצי אם לא בכל אדם ראשון) אבל רק מעט מצליחים בזה, בטח ובטח להתפרנס מזה, מהיצירה שלהם עצמם ולא מעשיית כל מיני חלטורות לאחרים. אבל לו / להם זה הצליח."
גם דיפ-פרפל היו בישראל -כבוד !

אלבום בהזרמה
רבות דובר, תואר וסופר אודות אלבום היוקללי הנהדר של Eddie Vedder ועכשיו הוא ניתן כולו להזרמה ב-NPR.  ודר מוציא אלבום של 15 שירים בשם Ukuelel, ואשר מנוגנים כמובן  ביוקללי, שזה סוג של גיטרה קטנה, מהוואי. לשירים יש שמות כמו: Goodbye, Without You, Sleeping By Myself וכדומה. הרבה לילות בלי שינה יש בשירים האלה, הרבה געגוע, וגם הרבה יופי. איך מכלי כזה קטן יוצאת כל-כך הרבה מוסיקה. וגם Cat Power מתארחת ומוסיפה הרבה בקולה באחד השירים.
 עוד לא שמעתי את החדש של Cults אבל גם הוא ניתן כולו להזרמה.

רגע של עברית
רוביק רוזנטל כותב בכל שבוע במעריב דברים יפים וחכמים על השפה שלנו. השבוע הוא כותב על חיים חפר: "הפזמונים התקופתיים של חפר מלאים שמות, חלקם אופייניים, חלקם יצירתיים, בחברה שבה האדם הוא הכינוי שהדביקו לו. זה התחיל כבר באיכרים של מסחה. ל'קורקין' אין פיננסים, אבל הוא מביא להֶניה כל יום "שק מראנסים" (תפוחי זהב). אחרי איכרי מסחה מגיעים הפלמ"חניקים המיתולוגיים. מוטי מוטי, ציפ ציפ ציפי (שאיננה ציפורה!), מוטקה ושולה מ"דחילק, מוטקה", איציק ורינה מ"היי הג'יפ", מוישה-אש (מעליש), דודו, רותי, שושנה שושנה ובת שבע בת שבע. נוסעי "היי הג'יפ מדברים: "קוראים לי חדווה, איזה יופי, שמי איציק זבנג, שמי עוזי דג, ושמי קורץ". "
אומרים שהיה שמח פה פעם לפני שנולדתי. הנה שיר שלו ששרים התרנגלים, מלא אהבה, ומלא תחיה לאהבה, "הורה אהבה" - למה לא ? סקסי !



Prince - Bob George
את הצד האפל של פרינס לא כולם מכירים. נזכרתי בשיר Bob George אחרי שמצאתי עוד אוהד שרוף לפרינס, איתן טובי . השיר מתוך האלבום "השחור" הגנוז של פרינס. אלבום שבו הוא ניסה להוכיח שהוא לא כזה פופי. אני שמעתי את האלבום הזה בשנת 1987-88 - מישהו קנה תקליט בוטלג בהופעה באנגליה והקליט לי אותו על קסטה בעד תשלום. אח"כ בשנת 1994 הוא יצא באופן חוקי. נחשו למה האלבום הזה נגנז ? רמז בשיר..



Kraftwerk - Heavy Metal Kids
עוטד מהפורום: קרפטוורק הם הלהקה שפיתחו את המוסיקה האלקטרונית בשנות השיבעים ! מה שנתן אח"כ תשתית טובה למפץ הגדול של המוסיקה הזו בשנות השמונים. הקטע הבא הוא מתוך הופעה נדירה שלהם, הוא לא בדיוק אופייני להם, ואותי הוא מאד הרשים.

Kraftwerk - Heavy Metal Kids


O.Children - Heels
השיר הזה נשמע כמו גוטיקה של שנות השמונים, והזמר השחור ששר אותו בכלל נשמע לבן



Patrick Wolf - House
אני לא טורח לבדוק אם פטריק וולף הוא הומו, אבל הוא בהחלט נשמע כזה. מזכיר את חובי סטאר. ומה אני אגיד לכם פומפוזיות חזרה לאופנה.



James Vincent McMorrow - Sparrow And The Wolf



שתהיה לכם פרימים של שבת !

פוסטים אחרונים וממש שווים !