לעקוב אחר הפרימיום

יום חמישי, 17 במרץ 2011

לאהוב מהצד - אלכס טרנר, אלקסיס טיילור, תום יורק



פרוייקטי צד הם בדרך-כלל מעניינים ומעוררים סקרנות, לפעמים מדובר במתופף המתוסכל אבל הרבה פעמים מדובר דווקא בסולן שהוא גם כותב השירים העיקרי, שיש לו עוד מה לומר מעבר למסגרת הלהקה. אפרופו מתופפים - שבוע שעבר הודיע מתופף של להקה מפורסמת לשעבר שהוא פורש ממוסיקה - קוראים לו פיל קולינס. וואחד פרוייקט צד הוא עשה. גם הקיור התחילו כפרוייקט צד של רוברט סמית' מסוזי והבאנשיז, ותראו איך הגולם עלה על יוצרו.
בד"כ פרוייקטי צד באים בתקופה שלהקת האם נמצאת בהפוגה, או לכל הפחות בעצימות נמוכה, במקרים שלפנינו המצב קצת שונה, מדובר בארקטיק מאנקיז, הוט צ'יפ ורדיוהד שנמצאות בפעילות שיא עכשיו:

1. לאלקסיס טיילור מהוט צ'יפ יש פרוייקט צד עם להקה שנקראת About Group- הצליל יותר חם ולא אלקטרוני, והשיר החדש מתוך אלבום שני שבדרך (כן,כן) נקרא You're No Good ויש לו סיפור מעניין: במקור היה שיר סול בשם הזה של Harvey Averne Dozen שיצא בשנת 1967, ואז המוסיקאי המנימליסטי Terry Riley הפך את כל השיר ב-1996 באמצעות אילתורים על לופ של טייפ למשהו אחר לגמריי . About Group מבצעים את השיר קרוב יותר למקור. דרך-אגב הבת שלי בת ה-12 וחצי יכולה לעשות הולה הופה עם 5 חישוקים, ממש כמו בקליפ.



2. רק לפני שבוע הארקטיק מאנקיז הוציאו סינגל חדש וכבר הנה, אלכס טרנר מוציא EP   סולו משלו שהוא פסקול של סרט  שנקרא Submarine, המבוסס על ספר בשם זה. פחות גיטרות ויותר אישי - ומזכיר גם את החיפושיות. אני יכול לומר שבמקרה של אלכס טרנר אני אוהב את המבצע, ואת איך שהוא מבצע לא פחות מהשיר. וזה כל העניין הרי בפרוייקטי צד - האישי.


3. אנחנו עדין תחת השפעה חזקה של פסטיבל רדיוהד ושיחרור האלבום החדש, והנה כבר תום יורק ממהר להוציא פרויקט צד יחד עם Four Tet ו- Burial. נשמע מוגזם? בהחלט, וגם יפה.
Thom Yorke, Kieran Hebden (Four Tet), and William Bevan (Burial) -Mirror

Thom Yorke, Kieran Hebden (Four Tet), and William Bevan (Burial) - Ego

אין תגובות:


פוסטים אחרונים וממש שווים !