לעקוב אחר הפרימיום

יום רביעי, 18 ביוני 2008

אלבום הרוק של השנה

צריך להודות על האמת, למרות רשימת האלבומים המפוארת של שנת 2008 שניתן לעיין בה בעמודה בצד (וגם ללחוץ ולקרוא קצת על כל אלבום), עדין אין אלבום רוק ראוי לשמו בשנת 2008. יש אלבומים נפלאים של דאנס, קאנרטי, ניו-רייב, אלבומים אישיים וחדשניים. יש אלבום אחד מופתי של Fools, אבל אין אלבום רוק בסיסי אחד מעולה לרפואה. אפילו האלבום של קולדפליי הוא לא בדיוק רוק (ואני עדין חושב שהוא מצויין, מלא שירים טובים, אבל לא מופתי). וניק קייב הוא קטגוריה בפני עצמו.
האמת שבדקתי לא מעט (למי שחשב שאני תקוע ביורופופ). ובסופו של דבר הכי משמעותי בעייני עד כה הוא האלבום החדש של My Morning Jacket. והוא לא אלבום מושלם, והוא לא אלבום השנה, אבל הוא אלבום יפה ושווה להאזין לו. והוא בוודאי הכי טוב מכל ההיצע הקיים.
אלבומים מהסוג הזה עדיף לשמוע ברמקולים פתוחים ולא באוזניות שמגבילות את אפקט הרוק.

אני חייב לציין שאני גם במוסיקת רוק בסיסית מחפש חדשנות, חותם יחודי, צליל חדש. הפיקסס לא דומים לדיירסטיירט (אל תעקמו את האף מי ששמע את האלבום סולטן אוף סווינגס, לפני שידעו מה זה בכלל דיירסטרייט, לא יכל שלא להתלהב), רמונס לא דמו ללד זפלין, וולווט אנרגראונד לא דמו לביטלס. ונברסקה של ברוס ספרינגסטין עד היום מופתי בעייני.
וזו עיקר הבעיה עם My Morning Jacket, שירים נחמדים, קצת בנאליה בהגשה, אם כי יש יציאות מקוריות וזה מה שהופך את האלבום למעניין. אתה אוכל אורז ופתאום באה לך לפה איזו חתיכת משהו שאתה לא מכיר ולא מזהה, בשר או דג או פטריות, וקצת חריף ומתוק ואז שוב אורז. וכן, אורז היום זה יקר.
מומלץ להאזין בליווי בירה קרה בחוות סוסים והכל יסתדר. בתאבון!
ולמרות כל מה שכתבתי השירים האלה ממש שווים:
My Morning Jacket - Evil Urges

My Morning Jacket -Highly Suspicious

My Morning Jacket- Aluminium Park

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

ושנו חכמים: לפעמים לא צריך לחדש דבר, אלא פשוט לעשות משהו בצורה ממש, ממש, ממש טובה. :-)

Shachar אמר/ה...

האלבום הקודם שלהם, אייל, הוא מה שאתה מחפש. וגם אלבום ההופעה הכפול. החדש חיוור לעומתם (אבל עדיין לא רע בכלל בכלל)

Unknown אמר/ה...

גיאחה- אני בדרך לשמוע את elbow, ע"פ המלצתך. נראה לי שפספסתי אותו בטעות.

שחר- אח"כ אני אבדוק גם את האלבום הקודם של My Morning Jacket. ותודה על ההמלצה.

וכיף גדול לקבל מכם תגובות.


פוסטים אחרונים וממש שווים !