לעקוב אחר הפרימיום

יום ראשון, 5 באוקטובר 2008

אין זמן לזמן

זמן קטן
אתמול החזרנו את השעון אחורה. במהדורת החדשות מיהרו לשאול גברים, נשים וטף כיצד הם ניצלו את השעה שבמתנה. ואני נזכרתי בסיפור "הנסיך הקטן"שבו הוא פוגש סוחר שמוכר גלולות נגד צימאון שחוסכות 53 דקות בשבוע, והנסיך הקטן אומר לו : "אם היו לי חמישים ושלוש דקות פנויות כאלה, הייתי הולך בשלווה אל מעין של מים זכים". וחוץ מזה אם אתם צריכים עוד שעה, אז תלכו לישון שעה קודם.
זמן בינוני
אבל הזמן נראה חוזר אחורה איזה 20 שנה גם בנושא המאזן האסטרטגי העולמי. ציפינו כל הזמן שתקום מהעפר איזו אימפריה חדשה כמשקל נגד לארה"ב. כולם מכוונים לסין או לרוסיה, אבל מה שקורה בינתיים הוא שאמריקה מפסיקה להיות כל-כך חזקה. במהדורת החדשות הירבו לדבר על תוכנית בוש עם 700 מליארד הדולר. וכמה שזה יעזור... אבל לא מיד.
זמן גדול
בחדשות דיברו גם על החלטת האו"ם בנושא הוועדה לאנרגיה אטומית במזרח התיכון. אנחנו נמנענו. מדיניות החימוש של ארצות ערב המעודדת ע"י ארה"ב לא תפסיק כנראה. כולם מנסים להפסיק את פצצת האטום הערבית, אבל קוריאה הצפונית ומי יודע מי עוד מעודדים את הנושא, ואם לא איראן , אז למישהו אחר יהיה אטום. בינתיים יש מירוץ נגד הזמן. מרוץ תרבותי וטכנולוגי. מי ישיג את מי: הטכנולוגייה שתציע חלופה לבנזין, או פצצת האטום הערבית הראשונה, ומי יודע אולי הקידמה היא שתנצח ותהיה מהפכה תרבותית של ממש באיראן ובארצות ערב. בעניין הזה הטכנולוגיה שנקראיית אינטרנט עוד לא סיפקה את הסחורה.
זמן של מדענים
אני נזכר גם שפצצות האטום נבנו הודות לתורת היחסות של אינשטיין שמדברת על הזמן שמתרחב, ומתקצר בהתאם לגיאומטריה. ורק אתמול ראו הילדים שלי בערוץ לוגי תוכנית מצחיקה של קיציץ ופרידמן על אלפרד נובל שהמציא את הדינמיט, וחשב שזה יעזור לכרות מכרות. הוא נפטר בשנת 1896 וער היום הפרסים מוענקים מקרן של הונו האישי.
זמן של מוזיקאים
וכל הזמן הזה מהדהד בראשי השיר 'רוסים' שנכתב קצת לפני סיום המלחמה הקרה, מאלבום הבכורה המומלץ של סטינג משנת 1985, שנקרא The Dream of the Blue Turtles . אבל לפני זה שיר אחד אופטימי מאותו אלבום מופתי של סטינג, שקניתי כשהוא יצא. איך שסטינג היה צעיר ואדיר אז, ולא מכונת כסף כמו היום:

Sting – Love is the Seventh Wave

Sting -Russians

In Europe and America there's a growing feeling of hysteria
Conditioned to respond to all the threats
In the rhetorical speeches of the Soviets
Mister Krushchev said, 'We will bury you'
I don't subscribe to this point of view
It'd be such an ignorant thing to do
If the Russians love their children too

How can I save my little boy
From Oppenheimer's deadly toy?
There is no monopoly on common sense
On either side of the political fence
We share the same biology
Regardless of ideology
Believe me when I say to you
I hope the Russians love their children too

There is no historical precedent to put
Words in the mouth of the president
There's no such thing as a winnable war
It's a lie we don't believe anymore
Mister Reagan says 'We will protect you'
I don't subscribe to this point of view
Believe me when I say to you
I hope the Russians love their children too
We share the same biology
Regardless of ideology
What might save us, me and you Is if the
Russians love their children too

2 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

סטינג אולי היה פעם שווה יותר מאשר היום. אבל השיר הזה מהווה את שיא ההתנשאות האמריקאית על הרוסים. סטינג רואה את עצמו כנושא דגל של שלום בכך שהוא שר על ילדים רוסיים, אבל בעצם מפקפק ברצונם לשמור עליהם בחיים.

הדמוניזציה של הרוסים היא זאת שגרמה לכך שדווקא האמריקאים היו עם האצבע על הכפתור האדום כל זמן המלחמה, ובמקרים רבים היו מחרחרי המלחמה - כיוון שהם ראו מולם אויב שהמלחמה מולו היא בלתי נמנעת.

Unknown אמר/ה...

אני חושב שהפכת לגמריי את המסר של השיר. ויש לו גם ביקרות על רייגן שאמר שהנשק הוא נשק הגנה. ולגביי הפורנוגרפרס - לא כל מה שאני כותב זה רצינות. ותודה על ההמלצות


פוסטים אחרונים וממש שווים !