לעקוב אחר הפרימיום

יום חמישי, 23 ביוני 2011

נבדק ונמצא פרימיום - קיץ של הופעות !

בריאן פרי בהופעה בישראל [תודה לראובן ברדך]
פתיחה- 
הבת הגדולה שלי כבר בחופש הגדול - מה שאומר שהקיץ הזה התחיל כבר באופן הכי רישמי. אתמול, אחרי ההופעה של בריאן פרי, היתה המון לחות באויר, תרנו אחרי בירה קרה, ומצאנו את הנחמה ב"בר נחמה", אבל האמת היא שפתיחה כזו אדירה לקיץ הזה לא היתה יכולה להיות. לורי אנדרסון האגדית עלתה עם מופע חדש שלא כל-כך עבד, בוב דילן האל נתן הופעה מנוכרת, אבל ליוחאי וולף, למשל, היה כיף  [כי בכל זאת כדאי לראות את בוב דילן לפחות פעם בחיים], היום ומחר Cut Copy, ואתמול בריאן פרי נתן הופעה של פעם בחיים !!!
אבל לפני כן כמה דברים אחרים:

Friendly Fires - Hawaiian Air
הבלוגים באינטרנט מחפשים עכשיו שיר קיץ. אני חושב שזה מאד ראוי. אני אוהב את האלבום שלהם בלי די. גם פאן גם שכל. גם בצחוקים גם בציניות ובעיקר - קיץ !



Bon Iver - Calgary
 סטריאוגאם דירגו את האלבום Bon Iver כאלבום הכי טוב בסיכום החצי שנתי [וההיפסטרי להחריד] שלהם. אני יותר מבין [גם אם לא מסכים] את הדירוג החצי שנתי של NPR, שגם בו האלבום של Bon Iver מככב. שלא תבינו לא נכון: זה אלבום מצויין, ו-Calgary הוא אחד משירי השנה שלי, עכשיו גם עם קליפ חדש.



Kanye West - Mama's Boyfriend
לפני שנה השיר הזה יצא כקליפ בפייסבוק שבו רואים את קניה עושה את הראפ לשיר בכיתה של תלמידים או סטודנטים - עכשיו הוא כבר מוקלט והפך לשיר ממש. מזכיר בסגנון את וילי סמית'. אם כבר וילי סמית' אז שאלו אותו פעם: מה הדבר הכי חשוב שגבר יכול לעשות בשביל הילדים שלו? והוא ענה:לאהוב את אמא שלהם [ואת זה הוא ענה אחרי שכבר היה גרוש].  אחד המשפטים הכי חכמים שאי-פעם שמעתי !



הופעות פרימיום - בריאן פרי

הפלייליסט של ההופעה [תודה לדיויד סל]

מפי שרון רז המלך: "מי שאוהב את רוקסי מיוזיק ואת בריאן פרי שהוא רוקסי מיוזיק עשה טעות כשלא הגיע. תמורה כספית מלאה. ההופעה אמש היתה כמעט מושלמת. חמה, מקסימה, נהדרת. ההופעה הכי מהוקצעת שאי פעם היתה כאן. הכל מלאכת מחשבת ותכנון של איש אחד מוכשר בטירוף שאני אוהב ומוקיר מגיל 12. הרכב פגז, עשיר, מלא, כל פרט מתוקתק, הכל מדוייק. הגיטריסט הותיק הוא כריס ספדינג הנהדר. הצעיר היה טוב גם. המתופף המקורי השני של רוקסי מיוזיק אנדי ניומארק. וכל השאר. גם חזותית עם הוידאו מאחור ועם הרקדניות וההעמדה והכל. מושלם. בחירת שירים מופלאה. לא מאמין שהיה את השיר הזה כאן מהתקליט הראשון שאני כה אוהב. לא האמנתי גם על שירים נפלאים אחרים. יוצר ענק שסוף סוף הגיע לכאן. הקהל היה נהדר והאווירה מחשמלת. אני התענגתי על כל רגע, על כל שנייה, על כל שיר וכל ביצוע. היה נפלא כל כך אמש."
מבחינתי, היה פנסטסטי, ואני לא אוהד כזה שרוף כמו שרון. אני מצטער שלא שתיתי את הבירה לפני שהתחילה ההופעה- בהיכל התרבות יש רק קפה ומשקאות קלים. לקח לי קצת זמן להיכנס אליה, אבל כבר בשיר הרביעי הייתי עד כדי כך מרוצה שלא היה איכפת לי לאן ההופעה תלך משם. לשימחתי היא רק המריאה עוד למעלה. זה היה ערב של הרבה שיאים: הביצועים המופלאים לשירים של רוקסי מיוזיק, החידושים המלהיבים לשירים של דילן, אפילו השירים השרמנטים והשמנונים שלו עברו טוב. שמחתי שהוא התחיל עם I Put a Spell On You, ולא חשבתי שאני אתרגש באמת מההדרן השחוק והצפוי של Jealous Guy, עם השריקה הכי מפורסמת בכדור הארץ. זו היתה הופעה כל-כך מלהיבה שבאמת חבל שהיא לא היתה בעמידה. באיזשהו שלב ב- All Along The Watchtower אכן עמדנו ורקדנו, כל הקהל...חבל שלא עשינו את זה קודם.
עינב שיף כתבה בוואלה: " מדובר בפרפורמר אולטימטיבי שעושה כבוד לאמנות באשר היא אמנות ומצליח לשלב ז'אנרים ועולמות לכדי אג'נדה אחת מרתקת... הגיוון של פרי התבטא בעיקר בדינמיות המוזיקלית של השירים. בחלק מהם פרי הבליט את הסקסופוניסטית המצוינת שלו שחשמלה את המקום בסולואים מהדהדי צלילי אייטיז. בחלק אחר בלטו שני הגיטריסטים החשמליים שלקחו את השירים לאזורי הסבנטיז, בין סולואים של רוק אצטדיונים לקטעי נגינה הלקוחים ישירות מהלקסיקון של הרוק המתקדם. פרי עצמו ניגן היטב במפוחית ובקלידים ונע בקלילות בין עמדת הסולן שנע בחופשיות ללא קשר ללהקה, לבין עמדת המנצח שמסמן למתופף מתי להיכנס כדי לגרום לקהל לאבד את זה."
ומעבר למוסיקה זה היה רגע בחיי שבו הסתכלתי על בן-אדם שעם כל הפרפציוניזם שלו, בעיקר מרשה לעצמו להיות מה שהוא, בלי להתנצל. להיות בריאן פרי: מוסיקאי-גלאם-רוק -אוונטנגרדי שמתעקש ללבוש חליפות גם בקיץ שלנו-ושמופיע עם רקדניות גו-גו וסרטוני וידאו קיטשים, ובכיף !
התמונות הכי טובות נמצאות במאקו. והנה ביקור של בריאן פרי באוזן השלישית [ותודה לגלי גונן שהפנת את תשומת ליבי לרוב הכתבות]

משהו דומה להופעה שהיתה בארץ [רק שאצלנו אחרי ההתקף לב הוא בא יותר רזה]:


השיר שחסר לאורית הגדולה [שסוף-סוף פגשתי אתמול]
Roxy Music -A Song For Europe
ועוד כמה שירים טובים שהיו בהופעה:
Sign Of The Times, Bitter-Sweet, In Every DreamHome A Heartache, All Along the Watchtower, Boys And Girls, Like A Hurricane, Make You Feel My Love

אלבום בהזרמה
האלבום D של White Demin  הוא באמת אלבום ה..שבוע שלי. הם מצליחים מאד באוירת הוינטאג' שלהם. שירים שנשמעים כמו מהסבנטיז. הערבוב המוכר של בלוז קרנצ'י עם סול, אבל עם איזה טאץ' סטילי דאני ונגינות גיטרה מורכבות. נפלא ! להזרמה מלאה. זה היה שיר השבוע.


והנה קטע עוד קטע שלהם בהופעה:


מעבירים לוינטאג'
Steely Dan - Reelin' in the Years
השבוע היה שבוע וינטאג'. אבל אם שמתם לב אז כל השירים היו דווקא חדשים, רק עם ניחוח של וינטאג'. השיר הבא, לעומת זאת, הוא ממש מפעם: עודד גילבוע טוען שג'ימי פייג', שיודע דבר או שניים על נגינת גיטרה, אמר שזהו סולו הגיטרה המוקלט הכי אהוב עליו !



הפינה של יואל גינור
יואל גינור עוד לא יודע שיש לו פה פינה. אני מקבל ממנו בכל יום לפחות 10 המלצות לדברים מדהימים, אז לא אזרוק לכם עצם, הכיוון הוא איכותי פולס פלוס, אני אשתדל להביא את הדברים היותר קומניקטיבים, כי אחרי הכל הרעיון של רדיו פרימיום להמונים הוא שזה יהיה להמונים.

Miles Davis -Sanctuary
The 6th track of Miles Davis' 1970 album "Bitches Brew"


שתהיה לכם פרימיום של שבת !

פוסטים אחרונים וממש שווים !