לעקוב אחר הפרימיום

יום חמישי, 11 בדצמבר 2008

קניה טובה


אני חושב שהדבר האחרון שקניה ווסט תכנן בחיים שלו הוא שברון לב. אבל כנראה שזה עשה לו רק טוב. פתאום הראפר הכי שחצן בעולם (כולם הכי שחצנים) עם כל הפוזה של מכוניות גדולות, משקפי תריסים, דוגמניות ארגנטיניות, שאוהב להתיישב רק על כורסאות מעצבים ואסלות מזהב, גילה שהדברים הכי טובים בעולם הם בחינם (אהבה, חיוך, אויר), אבל מצד שני אי אפשר לקנות אותם בכסף.
ואז כשנשבר לו הלב, ואני שואל איך זה בכלל שנשבר לו הלב? זה בכלל לא אמור לקרות לF ראפר! אבל כנראה שכשאיכות החייים עולה, אתה מחפש עוד ריגושים, והדבר היחיד שנשאר שהוא יותר עילאי אפילו מהאבקה על הזכוכית הוא אהבה.
וכך כשנשבר לו הלב הוא החליט שהוא חייב לשיר, מכאב כמובן. ויש בכך אירוניה שהוא הפסיק לתפקד כראפר ברגע שהוא נפגע ריגשית. כאילו שבשביל להיות ראפר צריך להיות כזה נוד נפוח וכשמגיע רגע האמת אי-אפשר לבטא זאת יותר בראפ אלא רק בשירה. ובגלל שהוא לא יכול לשיר באופן טבעי הוא משתשמש ב"אוטו טיון" מה שנקרא גם "ווקודר" שעושה קול מסונתז (שר השמתמשה בו בשיר המפורסם שלה) ויש בכך אירוניה שהקול הכי אמיתי שלו נשמע כשהוא מסונתז.
אחרי כל זה אני לא אפרט עוד על האלבום. רק אומר שהוא מצויין. שיש שם אמת מוסיקלית. או במילים פחות מפוארות: אלבום עם שירים טובים וכנים, מעובדים בצורה פשוטה למדי, ושקניה ווסט שר מהלב בקול הכי מסונתז בעולם. אם עוד לא הבנתם עוד אלבום מומלץ השנה.

למטה שיר הפתיחה של האלבום שהוא גם שיר הצלילה של האלבום. 6:30 דקות שבסופם תהיו בקרקעית האוקיינוס יחד עם קניה ווסט ותתחילו לחיות הכל מחדש. ולמעלה הוידאו של הלהיט Love Lockdown , שבו ניתן לראות דימויים של הסערות בנפשו, מן הסתם יש בו גם שדים וגם שדות (שזה שד בלשון נקבה) עם קוקוסים גדולים- ראפר או לא ראפר.

Kanye West-Say You Will

אין תגובות:


פוסטים אחרונים וממש שווים !