לעקוב אחר הפרימיום

יום חמישי, 4 בדצמבר 2008

ויהי סקראצ'ינג - פרק אחרון: The Herbaliser


כאילו שלא מספיק צפוף כאן, החלטתי לחנוך פינה חדשה והיא: "ויהי סקראצ'ינג". פשוט הייתי שם כשהכל התחיל: ההיפ-הופ, הראפינג, הסקראצ'ינג וכל זה. זה כמובן יהיה מהזוית האישית ואני הולך לספר את תולדות ההיפ-הופ כפי שאני חוויתי אותם. קצת כמו ספר בראשית אני הולך להתחיל מהתוהו ובוהו, כלומר מהרגע שעוד לא היה היפ-הופ, עד לרגע שפחות או יותר מיציתי את זה שזה בערך לפני 20 שנה.
ועוד טוויסט אחד- הסידרה "ויהי סקראצ'ינג" הולכת להתחיל מהסוף. אז הנה הוא הפרק האחרון:
אין לי כבר כוח לשמוע מוסיקת היפ-הופ. זה נהיה טרחי, גולמני, פטפטני וסתמי. עומדים סתם אנשים מברברים מקשקשים על דברים כה טיפשים, שיטחיים פלצניים - וזאת היתה דוגמא לאיך שהראפרים מדברים בעצמם. אז באמת זה לא עניין אותי בכלל כמוסיקה כבר הרבה שנים, עד ש..! וכאן התודה לקפה דל מרציאנו שפתחו לי את הצ'אקרות. זה התחיל בפרוייקט האושפיזין שבו הם אירחו ראפרים ישראלים מגניבים, מה שהיה נחמד מאד, והמשיך ב-Herbaliser שבזכותם אני מוכן לשמוע עוד ועוד היפ-הופ.
האלבום החדש של Herbaliser שיצא השנה נקרא :Same As It Never Was. שם מתחכם שמתאים לתוכן האלבום. זה בעצם פארפרזה על Same As It Ever was. ה- Ever הוחלף ב- Never. ובאמת האלבום נשמע משהו חדש לגמריי אשר מבוסס על כל סגנונות המוסיקה השחורה שהיו עד היום.
שיר הפתיחה הוא שיר הנושא של האלבום והוא בעצם הצהרת כוונות לאלבום כולו. השיר השני הוא בסגנון ג'יימס בראון ונקרא On Your Knees. לא הערכתי את ג'יימס בראון עד שהכרתי אותו לעומק פעם באיזו סידרת טלוויזיה על מוסיקה. איך הוא היה עושה את המוות לנגנים שלו כדי להגיע לשלמות.
השיר השלישי Just W'ont Stop הוא קטע דאנס סול ראפינג ג'אזי מלא סקראצ'ינג שבגללו חזרתי בתשובה, והבנתי שעוד לא נס ליחה של המוסיקה הזאת, וההיפ-הופ וונט סטופ. הוא רק הפך למשהו הרבה יותר מגוון ומעניין. מה אני אגיד לכם -תחיה!
הקטע הרביעי The Next Stop הוא נעימה המכילה בתוכה כבר גוונים לטיניים, ברזילאיים, וגם צרפתיים, והכל תוך כדי דאנס ג'אזי שאפשר לרקוד.
Can't Help This Feeling נשמע כמו חידוש למשהו שאני לא זוכר מהו, ובעת ובעונה אחת נשמע כמו משהו חדש לגמריי. זה נשמע כמו סול ג'אז בסגנון ארתה פרנקלין.
Amores Bongo היא נעימה מתפוצצת שהיתה יכולה להתנגן ע"י להקת כלייזמר חסידית כושית.
You're Not All That נו.. כבר נגמרו לי המילים. איזה כיףףףף !!!!!
Blackwater Drive הוא קטע צ'ילאוט ג'אזי בסגנון מוסיקה ערבית כשפתאום מבקיעה איזה גיטרה ספרדית כזאת וסקראצ'ינג.
Game Set and Match- קטע עם אקורדיון שנותן גוון צועני, בלקני חדש.
Clap Your Hand- היה יכול להיות בקלות באחים בלוז.
ולסיום Starnded on Earth, היא נעימה ניו-אייג'ית מרגיעה, בשאנטיות, כמעט הייתי אומר הודית.
בקיצור למי שאוהב רק רוק אינדי, שיחפש משהו אחר, אבל לכל השאר זה גדולל!

The Herbaliser - Just Won't Stop







The Herbaliser-The Next Spot




The Herbaliser- Can't Help This Feeling


אין תגובות:


פוסטים אחרונים וממש שווים !