לעקוב אחר הפרימיום

יום רביעי, 27 בינואר 2010

תקווה להאיטי





משלחת ההצלה הישראלית חזרה מהאיטי, וכל העולם הפסיק לחפש ניצולים והתחיל במלאכת השיקום הענקית. 3 מיליון   אנשים איבדו את בתיהם ויש 111,499 הרוגים. בהתחלה רציתי לכתוב כמאה אלף הרוגים אבל אח"כ חשבתי שצריך לבדוק את המספר בדיוק. עוד 11,499 הרוגים זה מספר ענק שאי- אפשר להתעלם ממנו - זה יותר מפעמיים אסון התאומים. זה מכניס קצת פרופורציות אחרות. לפחות אתה מבין שכמה שטרור הוא מרושע, גם בשיא והוא אינו מתקרב באמת לאסונות טבע. זה שוב מעלה את הטענה שלי שהסכסוך בינינו לפלשתינאים לא כזה גדול כמו שעושים ממנו (וגיורא איילנד הציג השבוע עוד תוכנית מעשית לפתרון). הרבה דברים עולים לי בראש כרגע אז אני לא אלאה אתכם וארשום אותם רק בנקודות:

1. בימים כאלה טוב שיש את בונו, קולדפליי, סטינג וכל שאר הזמרים השבעים. לפחות הם קמים לעשות משהו, והשיר למעלה שהם כתבו יחד עם ג'יי זי ממש יפה.
2. יש גם בהאיטי מוזיקה, למשל השיר למעלה שמפאר את גדולתה.
 3. בימים כאלה (וגם לא בימים כאלה) להתעסק בשרה נתניהו זה ריכלותי וילדותי, ובוודאי שלא יכול לשמש לתכנית עלאק סטירה כמו ארץ נהדרת. פשוט תת-רמה.
 4. אני רואה את נחשלותה של האיטי, ושואל את עצמי אם היא היתה מצליחה אילו היתה בה קהילה יהודית גדולה, ומה היה קורה לעולם אילו היו 250 מיליון יהודים במקום 13 מיליון יהודים.
 5.הבעיה בכל מקום שהוא עולם שלישי הוא אשראי. דוגמא קטנה מארצנו: כשבונים בתים וערים עם אשראי בנקאי ארוך טווח (קרי משכנתא) הארץ נראיית מסודרת ורמת החיים גבוהה. כשבונים כמו בכפר ערבי כל פעם שיש קצת כסף, אז הכל נראה כמו עיי חורבות של שלדי בנין מכוערים. זה נכון גם לפתיחת עסקים.
6. את הבנקים המציאו יהודים
7. יש לי חבר (מהנדס, צבר עם תואר שני במנהל עסקים) שמתוך שליחות והנאה עושה עסקים באתיופיה ומנסה לקדם שם את הכלכלה בכל דרך אפשרית.
 8. יש לי חבר של חבר שלמדתי איתו בתיכון שהתחתן עם הבת של נשיא אינדונזיה (כן המדינה המוסלמית הגדולה בעולם). הוא גם כן מהנדס- מה שמוכיח שמהנדסים הם לא כאלה מרובעים.
 9. אני לא יודע מה עדיף: למות בתאונת דרכים או באסון טבע יחד עם עוד אלפים (התשובה עדיף לחיות..אבל זו מחשבה שעלתה).
 10. לא המצאתי כלום בפוסט הזה - אני נשבע.


אין תגובות:


פוסטים אחרונים וממש שווים !