לעקוב אחר הפרימיום

יום חמישי, 6 באוקטובר 2011

נבדק ונמצא פרימיום - אם כבר לצום



פתיחה- 
אם אתם לא בקטע, אז אספר לכם סודות שלא מגלים לחילונים: הכי כיף ביום-כיפורים בבית-הכנסת, בחיי. אנשים כל-כך נהנים שם, שאני חושב שבסוף יום כיפורים צריך להתחיל את הכל מההתחלה, אבל הפעם עם יגון וכאב, עם איזה שיר של מוריסי והרבה רחמים עצמים. אין ! בית-כנסת ביום כיפורים זה הוויפאסאנה של היהדות, זה הסדנת מודעות עצמית בחינם, זה המאהל צדק חברתי של הדתים. רק חסר נרגילות וספות. את הסליחות שרים כל-כך יפה, שבכלל שוכחים שמבקשים סליחה. כבר כתבתי כאן בעבר שלדעתי צריך שני ימי כיפורים, אחד לאלוהים ואחד שבין אדם וחברו. מרוב ששרים "חטאנו לפניך", שוכחים שהעיקר זה רגשות של אנשים.
בחגים העברים, הישראלים, שלא לומר היהודים, שלנו אני משתדל לתת במה למוסיקה ישראלית. לפני חצי שנה היתה כאן רשימה טובה של אלבומים ישראלים שיצאו השנה, רשימה קצת מיינסטרימית, ועכשיו בבלוג מונומליציה יצאה רשימה שמאירה חלק מהצד האלטרנטיבי של השנה הישראלית במוסיקה - 10 האלבומים של השנה. ועכבר העיר יש  פוסט עם הקליפים הישראלים הכי טובים של השנה שתי הרשימות האלה מראות כמה מוסיקה טובה יש מתחת לראדר של כולנו. הרבה מאד מהאלבומים ברשימה של מונומליציה הם בשפה האנגלית.

זאב טנא - אם כבר
הכי נדלקתי מהשיר של זאב טנא "אם כבר" שמובא בקליפ למעלה. שיר שגם מתאים מאד ליום הכיפורים. ביהדות יש המון דגש על תכונות אציליות כמו צניעות וכאלה, אבל אני חושב שצריך איזון. למשל "ואהבת לרעך כמוך", אומר קודם כל שאתה צריך לאהוב את עצמך. או כמו שזאב טנא אומר: אם כבר את חי אז תחיה ! אני לא מבין למה שוטפים את המוח של הילדים להיות כל הזמן צנועים.  ילדים צריכים בעיקר ללמוד להסתדר עם אחרים, ואין בעיה שיתבלטו. יש בעיה עם אנשים שדורסים אנשים אחרים. אהבתי מאד את המילים.

ועוד כמה שירים ישראלים לכפר על מעשינו:
Eatliz - - Lose This Child
קליפ החול המרהיב של אטליז ביים יובל נתן. אני אוהב את החצוצרה שצפה כל פעם



Umlala - My Pdf Files
שיר החננות של אומללה. עוד להקה ישראלית ששרה באנגלית. הקליפ עושה את העבודה.



נועם גינגולד - קוקה קולה בוי
הוא ביקש יפה, אז הנה לשיפוטכם שירת הקוקה קולה




נעם רותם - ברזל ואבנים
האלבום שהכי אהבתי השנה.




תעשו חיים. חיו ותנו לחיות. תנו לחיות לחנות. צום קל.  
גמר חנינה טובה, וסליחה.





פוסטים אחרונים וממש שווים !