לעקוב אחר הפרימיום

יום שישי, 18 בנובמבר 2011

נבדק ונמצא פרימיום - We Like It Real

השבוע כתבתי סטאטוס בפייסבוק "אלוהים תעשה שלא יהיה אח גדול השנה", מיליוני מתפללים הצטרפו אליי במשאלה זו. כי העולם האמיתי הוא בכלל לא ראליטי, כי ריאלטי הוא ההיפך מיצירה ואומנות, ואנשים שיושבים בבית מסוגר, ושמוצאים כל הזמן סיבות לריב עם עצמם, זה פשוט התבהמות. אבל הדבר שהכי מעצבן אותי באח הגדול הוא שטיפת המוח שהיא עושה לנו. אי-אפשר להתעלם מהאח הגדול. מ"מעושרות "הצלחתי להתחמק. "המירוץ למיליון" רץ בטלוויזיה בסלון, אבל שם זה נשאר - זה לא זולג לי לתוך החיים. האח הגדול לא רק חודר לפרטיות של האנשים שמוכנים להשתתף בו, הוא חודר גם לפרטיות של כולנו, מבלי לשאול יותר מידי שאלות. בכל המקלטים, ובכל העיתונים, במשדרי החדשות, וכמובן שגם כל מוספי הבידור מתגייסים. פשוט אי-אפשר להתחמק מהצרה הזו. אין לזה אנטי-וירוס ואין לזה אנטי-מחיקון, אפילו בממ"ד אין הגנה. אולי כאן ברדיו פרימיום להמונים תמצאו מקלט.
השבוע בנבדק ונמצא פרימיום בעיקר אומנות. שירים שהם אומנות, וקליפים שיזכירו לכם שאתם ראויים לצפות בדברים הרבה יותר טובים.

The Rapture - Sail Away
אני מוצא את עצמי חוזר לאלבום הזה בכל פעם שאני רוצה לשמוע משהו קצת יותר גרובי וקיצבי, אחרי כל הבון איבר וכל הפליט פוקסס למיניהם. והנה הם בקליפ חדש:


The Rapture - Sail Away (short version) from DFA Records on Vimeo.
R.E.M.  - Part Lies, Part Heart, Part Truth, Part Garbage: 1982–2011
אי-אפשר להתפרק פשוט וללכת סתם ככה. REM באוסף ענק שנערך על-ידי חבריי הלהקה באופן אישי, לפי טעמם, ולפי הסדר הכרונולוגי שהשירים יצאו. אני לא אוהד של הלהקה, אבל כשהם מציגים את זה ככה זה נשמע ממש אחלה. אהבתי כבר משיר הפתיחה, תחילת הדרך שלהם חביבה עליי ביותר, אבל למה להקשיב לשיר אחד כשיש את כל האלבום להזרמה [קישור].

זה סוף העולם כפי שאנחנו מכירים אותו
זה לא רק שיר של REM כל יום שעובר הוא סוף העולם כפי שאנחנו מכירים אותו. כל יום שעובר העולם נראה אחרת, וכל שנה היא דבר חדש לגמריי, אני זוכר איך שהתחיל האינטרנט וכמעט לאף אחד לא היה, והיום לכולם יש איי-פון ואי-מייל ושיחת ועידה עד לכף היד. רק לפני שנתיים היה קשה למצוא אלבומים להזרמה, והיום כמעט כל אלבום שיוצא מוזרמם מיידית לסטרים. אבל עכשיו נראה שהמהפכה הושלמה גוגל מוציאה שירותי חדש של רכישת מוסיקה, מבלי בתצרכו להוריד את המוסיקה. כלומר זה שלכם, אבל זה לא אצלכם, אלא בשרת של גוגל ומשם זה מוזרם אליכם לכל החיים. לא הבנתי איך זה אמור לפעול גם כאתם באוף-ליין, אבל זה פרט שולי. העיקר הוא שאנחנו לא נוכל להשתמש בזה, כמו שאנחנו לא יכולים להשתמש באייטיונס כי אנחנו לא אמריקאים.



WU LYF - WE BROS
מסוג האלבומים שעוברים אותם וממשיכים הלאה. דווקא אהבתי את האלבום שלהם, וזה נחמד שוב להיזכר עם קליפ חדש. אולי אשוב להקשיב לו:


DJ Shadow - Scale It Back
אתם יודעים שבשביל לזכור דברים צריך הרבה מאד דימיון מפותח. זה הסוד, במקום לזכור את הדברים כפשוטם ממציאים סיפור. הקליפ החדש של די.ג'יי עושה בדיוק את זה.


DJ Shadow "Scale It Back" from Ewan Jones Morris on Vimeo.

Red Hot Chili Peppers - Monarchy of Roses
לפעמים הרבה יותר בריא לבדוק להקה ואלבום לפי הסינגלים שלו מאשר את כולו בבת-אחת. זה נותן אפשרות להתרכז יותר בפרטים וגם להעריך יותר כל שיר. אף-פעם לא הייתי מאוהדי הלהקה, אבל אני חושב שהשיר הבא מדגים שעוד כוחם במותניהם ושהם עוד יודעים לתת בראש:



Willy Moon - She Loves Me
אני לא יודע מה זה בדיוק..אולי סתם שיר אהבה ? אני אהבתי



לא ממש סבלתי - פינת הפולניה הבלתי מתוגמלת
Hello Sadness - Los Campesinos!
דווקא נשמעת שמחה המוסיקה של לוס קומפניוס, לא יודע למה הם מתעקשים לקרוא לשיר הזה "שלום עצבות". באופן אישי אני לא מתלהב יותר ממוסיקה כזאת [קישור].
Black Lips - Raw Meat
הבלאק ליפס נהנים מקצת אשראי אצלי. לא ממש אהבתי את השיר והקליפ החדש. נשמע הרבה יותר רוק-פאנק והרבה פחות קרנצ'י-סול [קישור]
מה תעשו באי-בודד ?
איתי כוחיי מצא דבר נפלא - מאות תוכניות רדיו של הביביסי, עם אורחים שבוחרים את ה"מוזיקה שהיו לוקחים איתם לאי בודד", למשל ג'רוויס קוקר בוחר שיר של אנגלברט המפרדינק,, וגם תמצאו שם את בראיין אינואכן גן עדן, עכשיו צריך רק לפנות את כל החיים בשביל זה :-) [קישור]

מינימל קומפקט מתאחדים !
בדיעבד זו היתה בעצם סופרגרופ ישראלית, רק שהם התחילו את זה ההיפך קודם הם היו סופרגרופ ואח"כ הם עשו קריירות אישיות. ברי סחרוף, רמי פורטיס, סמי בירנבך, מלכה שפיגל והמתופף ההולנדי מקס פרנקן, ישובו לנגן בחמש הופעות בתחילת 2012. יהיה מינימום מקסימום. יש איזה משחק מילים בשיר הבא, אחד האהובים עליי של מינימל. הקשיבו וגלו:

Minimal Compact - Next One Is Real


בלאק סאבת' מתאחדים
הלהקה שהתחילה את הרוק הכבד עם צליל רוק חדש: רועש, בועט, שעושה דווקא. עם המון רצינות וכנות וקריצה שובבה של אוזי אוסבורן, איכשהו בדרך מישהו איבד את  הקלילות של הז'אנר הזה והפך למשהו הרבה יותר סוטה. בכל מקרה ההתחלה שלהם היתה תמימה ומוסיקלית מאד. וגם אם הם לא בדיוק כוס התה שלכם אתם יכולים להתחיל להקשיב להם בהופעה בשנת 1969 ! טריים ורעננים מתמיד [קישור].

ונסיים בעוד ידיעה משמחת - ברוס ספרינגסטין מגיע לארץ !
טוב, זה הכי טוב שטוב יכול להיות. אני מוכן להשקיע מה שצריך: לשבור תוכניות חיסכון של הילדים, למכור את שיני הזהב של סבתא ז"ל (ידעתי שבסוף יהיה להם שימוש נאות). גם אם זה יהיה באיצטדיון רמת-גן הארור. מאז 2009 הוא לא היה בסיבוב הופעות,  אם באותה תקופה הוא יופיע באיזו עיר באירופה, אז יש מצב שאשלב חופשה קצרה באחת מהבירות יחד עם הופעה שהיא הגשמת חלום מבחינתי. כבר חשבתי שלעולם לא אראה אותו מופיע, אבל יכול להיות מאד שזה יקרה. איזה כיף ! איזו שמחה ! אם רק אפשר היה לחזור איזה25 שנה אחורה, הכל היה מושלם:



כמעט ששכחתי את הסיסמה:
החיים יפים והמוסיקה פרימיום !

פוסטים אחרונים וממש שווים !