לעקוב אחר הפרימיום

יום רביעי, 16 ביוני 2010

הביטול של דבנדרה



הביטול של ההופעה של דבנדרה בנהארט מעליב, בעיקר את האינטיליגנציה. אחרי שהוא התראיין ואמר בכל מקום שהוא אוהב את ישראל, ושהוא בא להעביר משהו אנושי ולא פוליטי הוא נוקט בקו פוליטי, ולוקח צד. ברור מהמקרה הזה וגם מהמקרה של הפיקסז שמדובר בסחיטה ובטרור תרבותי המופעל על המוסיקאים, כדי שיבינו שלא כדאי להם אחרת. זה שיש ישראלים שעוזרים ושותפים ל"שיכנוע" הזה, שמבוצע ע"י ארגונים פרו-פלשתינאים מוכיח שלא רק מלאכתם של צדיקים נעשיית ע"י אחרים, אלא גם מלאכתם של רשעים נעשיית על-ידי אחרים.
הביטול הזה מעליב את האינטליגנציה גם בגלל שהוא פונה לקהל שברובו חושב אחרת ממה שחושבים שהוא חושב. ביטול ההופעה הזו אפילו לא משכנע את המשוכנעים כי ממילא מי מכיר דבנדרה? או אפילו את אלביס קוסטלו - אני ואתם ועוד קומץ ישראלים (אמא שלי לא מכירה את הפיקסז למרות שהיא שמעה אותם לא מעט).
ביטול של ההופעה של אלטון ג'ון חו"ח יהיה משהו אחר, ובגדר מכה מתחת לחגורה. נקווה שזה לא יקרה. בעצם אלטון ג'ון לא הבריז לנו כבר פעם? יש מצב שגם הביטול של דבנדרה לא היה קורה אם לא היינו כל-כך נעלבים מהביטול של הפיקסיז. בכל מקרה זה לא כזה נורא, בכל זאת רק טרור תרבותי, אף-אחד לא מת מזה...בינתיים.
אני לא נרתע מלהביע את דעתי הפוליטית גם בבלוג המוסיקה הזה: אני חושב שאנחנו לא מושלמים, במקרה הטוב, בהתייחסותנו לאוכלוסיה הערבית בארץ ישראל, אי-אפשר גם לא "להקיא" וגם לא "לבלוע" 3.5 מיליון איש. במילים אחרות, או שנותנים להם אזרחות או שנותנים להם מדינה (אפשר גם אוטונומיה, State ולא Country, רשות פלשתינאית.. משהו!). מצד שני אי-אפשר לשחרר את הפלשתינאים מאחריות מלאה למצבם, ולכן לחץ על ישראל לא מוביל להתקדמות בנושא. מצד שלישי כל מדינות העולם יכולות לעזור לפלשתינאים גם עכשיו. למשל במתן אשרות עבודה זמניות באירופה לעשרת אלפים פלשתינאים מעל גיל 40, למשל בפיתוח הבריאות, מערכות החינוך, הכלכלה. ומצד רביעי, עכשיו כשיש מונדיאל באפריקה, אנחנו יכולים לראות מקרוב שיש בעיות יותר גדולות ויותר כבדות מה"בעיה" הפלשתינאית. בעיות שגם ביטול האפרטהייד בדרום אפריקה לא ממש עזר לטפל בהן. אז די עם ההלקאה העצמית !

הקליפ למעלה הוא אחד הקליפים הכי גדולים והכי מצחיקים שראיתי מעודי, והוא גם זכה במקום הראשון במצעד הקליפים פרימיום 2008.

תגובה 1:

הדר אמר/ה...

היה גבע אלון, והיה אדיר!!!
היה שווה נסיעה מירושלים.


פוסטים אחרונים וממש שווים !