לעקוב אחר הפרימיום

יום שישי, 18 בפברואר 2011

שיפוט מהיר: רדיוהד חדש !


יש ! רדיוהד חדש ! אני לא מאמין שאני אומר את זה. כי רדיוהד הם לא בדיוק כוס התה שלי. הייתי בטוח שאני הולך להישאר אדיש, אבל אז בא הקליפ הזה, שבו תום יורק רוקד, עם כל-כך הרבה כריזמה והבעה - מתפתל, קורץ, עושה צורות עם הידיים והגוף, ויוצר מכלום חוויה , ממש מלך ! - מלך הגפיים ! (אז לזה הם התכוונו בשם האלבום:  The King of Limbs?).  לאחר שראיתי את הקליפ מיהרתי להקשיב לכל האלבום, והוא נורא חמוד וזורם, אווירתי וקיצבי - אלבום שנשמע מאד מעודכן בצליל, ובכל זאת שומר על הייחוד של רדיוהד.  אין כאן אף רצועה שמפילה כמו Nude, ואין חשש שהאלבום הזה, יאפיל על כל השנה הזו כמו שעשה In Rainbows. בשמיעה ראשונה חשבתי לעצמי, שמרדיוהד אני מצפה ליותר (למרות שלא ציפיתי לכלום מלכתחילה), אבל מהאזנה להאזנה זה מאד משתפר. אפשר לומר גם, שבשביל להקה שלא נמצאת בשיא שלה, וגם שלא בחרה להמציא את עצמה שוב פעם מחדש (כמו שפורטיסהד עשו, למרות שלרגעים נדמה שהם ממש מנסים להישמע כמו Third), זה אלבום טוב מאד ומהנה ביותר.  ויש הנאה ! גם מהאלבום, וגם מכך שישנה כזו התלהבות של אנשים ממוסיקה - היי ההייפ !
שם האלבום הוא על שם עץ אלון בן אלף שנה, שביער Savernake אשר באנגליה.  בשמיעות הראשונות מה שתופס זה הקצביות, והשירים: Little By Liittle הפורטיסהדי, השיר שבקליפ Lutos Flower, והשיר Codex שמלווה בעיקר בפסנתר. אבל אחרי כמה האזנות שיר הפתיחה Bloom בסגנון רופוס ויינרייט, ו-Seperator המסיים מתגלים כיפים ביותר.
נסעתי 40 ק"מ באופנים היום, הכלבה שלנו ממליטה, רדיוהד הוציאו אלבום חדש ואני אוכל אוזן המן - הספק יפה ליום אחד.

האזנה לכל האלבום:

רשימת השירים:
01 – Bloom
02 – Morning Mr Magpie
03 – Little By Little
04 – Feral
05 – Lotus Flower
06 – Codex
07 – Give Up The Ghost
08 – Separator

אין תגובות:


פוסטים אחרונים וממש שווים !