לעקוב אחר הפרימיום

יום שבת, 3 בספטמבר 2011

לטפס על עצים

דפני ליף קוראת לך לדגל !
אני לא זוכר מתי הפסקתי לטפס על עצים. כשהייתי ילד היה לנו עץ שסק בחצר עם פירות טובים. היו לעץ הזה שלושה ענפים עיקרים, כל ענף היה שייך לילד אחר בבית. אני ושתיי אחיותיי היינו עולים על העץ - כל אחד יושב או שוכב על הענף שלו, במשך שעות. באופן כמעט יומיומי. חיכינו לרגע שבו יבשיל פרי שסק בחלקת הענף שלנו, ואז באמצעות האצבעות היינו מורידים את האבק ואוכלים. כשאתה יושב הרבה זמן ככה על עץ, אז אתה מבין משהו בטבע, מבין משהו בהבשלה של דברים לפי כמות החשיפה לשמש, על ציפורים שאוכלות פירות בשלים שלא קטפו אותם, על פירות גבוהים וקשים להשגה - כאלה שמצריכים ירידה מהענף, ואיגוף העץ מלמטה. פירות שבשביל לקטוף אותם צריך גם סולם, וגם עזרה מהאחרים בשביל לקטוף אותם.
המחאה הזו מלכתחילה נראתה כמו טיפוס על עץ של דפני ליף וחבריה, אבל טיפוס על עץ במובן ההוא שאני מכיר. הקליפ הבא הזכיר לי את זה. פתאום גם בא לי שוב לטפס על עצים:


Veronica Falls - Bad Feeling from Slumberland Records on Vimeo.
כמה דברים שאני חייב להגיד שמפריעים לי עם המחאה הזו:
1. זו לא באמת מחאה של הפריפריה. בפריפריה תמיד היתה בעיה של תעסוקה ולא של יוקר מחיה (גם בגלל המענקים וההטבות במיסוי של המדינה), ועכשיו כשיש שיא שלילי של כל הזמנים באבטלה בארץ, אז בכלל לא רע לחיות בפריפריה.
2. מפריע לי שמדברים רק על הדרישות של העם ולא על מחוייבויות של העם - מאד הייתי רוצה שאחת הדרישות העיקריות תהייה - שירות לאומי חובה לכל אזרח בישראל !
3. מפריע לי שאני מרגיש שהמחאה הזו מנוהלת על-ידי קבוצה קטנה של אנשים. כנראה נאיבים, שוחרי טובות אבל במהותם אולטרא שמאלנים. יש הרגשה שמתחת לפני השטח הם רוצים להפיל את הממשלה הזו.
4. ובעיקר מפריע לי שראשי המחאה שוללים את ועדת טרכטנברג שמינתה הממשלה עוד לפני שבכלל התחילה את דיוניה.
חוץ מזה אני בעד המחאה, יש בה גם המון יופי וסולדריות, ושאיפה למטרה המוצדקת ביותר בעולם: צדק חברתי !

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

מסכים איתך לגמרי
קרא את זה
http://www.zeevgalili.com/?p=15950

Unknown אמר/ה...

קראתי

gila אמר/ה...

HAARETZISM: Haaretz hate site, anti-Jewish racism, fabrication, half-truths, pro-terror, false Racialization :

Since, especially, the early 2000s' unreliable Haaretz has been systematically exaggerating, often invented fake news, fabricating facts (sometimes apologizing weakly and only after the falsehood was widely disseminated) and apologetic for racist Arab attacks targeting Jews, yet slapping falsely the "racism" label exclusively on those that fear the very racist attacks. In general, using big words terminology like "racism" and "fascism" when not even related (some stated, it's intended for bait clicks). It has incited repeatedly for violence. And above all, has been spreading hatred against Jews, including vile hate cartoons. It's widely quoted by neo-Nazis. And all of the above, with a fanaticism. In its zealotry, it even rewrites history.

Hate And A Racialization Earoneous Termimolgy Zone.

Harm.
Hate.
Hostility.
Hoax.
Humbug.
hoodwink.
Hatched.
Half-truths.

History-rewriters.

________

Artificial.
Altering.

Aberrant.
Abhorrence.

Animus.
Animosity.

_______

Racist.
Racializations.
Arouse.
Rancor.
Repugnance.
Revulsion.
Red herring.
Rewriting.

______

Erroneous, ersatz.
Erroneous-editors.
Eagerness.
Exaggeration.
Erratic.
Enmity.
Enmity-effortfully.
Egging-on-Encourage-Enmity.

____

Trolls.
Trump-up.
Text-To-Tap-In...
Tar, Tarnishing.
Twisted-Terminology.

___

Zealots-Zone.
Zero, Zilch.


פוסטים אחרונים וממש שווים !