לעקוב אחר הפרימיום

יום שישי, 10 בפברואר 2012

נבדק ונמצא פרימיום - אני נושם משמע אני קיים

פתיחה- 
השבוע בלעתי את הלשון. שבעתי ארועים (בעבודה) ושבעתי פגישות וישיבות, ואני רוצה ריק ושקט. אנשים שלא מכירים אותי מקרוב, לא מודעים ליכולת האדירה שלי לשתוק, לפעמים במשך יממות שלמות . אבל רגעי הסתימת-פה-עצמית האלה מתנדפים די מהר, בסופו של דבר זה רק נדמה לי שזה יממות, בתכלס זה שעה וחצי, ואז שוב יש לי פתאום מה להגיד.

Cursive - Staying Alive
אלבום חדש של Cursive אני אתן לו יותר התייחסות בהמשך השבוע. בינתיים חזרתי לאלבום המופת משנת 2003 The Ugly Organ, ומצאתי קליפ חובבים לשיר שסוגר את האלבום. בזכות הקליפ שמתי לב כמה שהשיר הזה טוב.




Cults - You Know What I Mean
זה נשמע כמו שיר אולדיז מפעם, וזה כל הקסם



האלבומים
אתמול ראיתי פרק נוסף בסדרה "האלבומים" של יואב קוטנר בערוץ 8 , על יצירת אלבום הבכורה של זקני צפת. אחרי הסידרה הזו כבר אין לי ספק שיואב קוטנר צריך לקבל פרס ישראל. אני ביקרתי ב"רוקסן"בתקופה שזקני צפת הופיעו שם, אבל לא הייתי בהופעות שלהם. שמעתי עליהם, לא התחברתי לקטע הפוגו שלהם, והרוק ה"דפוק" שהם עשו. זו היתה תקופה אחרת בחיי, חבל. מאור כהן היה יכול להכניס לי פרספקטיבה אחרת לאיך שאני צריך לתפוס את החיים. בסרט הוא אמר: " היה לי הרבה מה להגיד אז. סתם... לא היה לי מה להגיד, אבל רציתי שישמעו". ואני חושב שזה תמצית קשר הדם בין רוקנ'רול לבין רוח נעורים. בינתיים יש באינטרנט פרק מלא על האלבום הבכורה של להקת "איפה הילד"  שלדעתי היא להקת הרוק הטובה ביותר שהיתה אי-פעם בישראל, וששרה בעברית: באותה הזדמנות תקבלו סקירה על סצינת הלהקות של שנות התשעים. סצינה שהיתה קשורה בטבורה אל המיינסטרים, ואשר שאפה לחשיפה בקרב הציבור הכללי. זה קצת חסר לי היום כשכל האינדי הישראלי נחבא לכלים, שצריך למצוא אותו במדבר ובפסטיבלים בנגב.



יאיר יונה World Behind Curtains
בגלל שקאט פאוור ביטלה לנו הופעה, אז היום, כקונטרה, יותר מוסיקה ישראלית. אלבום חדש ומסעיר ליאיר יונה. יש פה עולם ומלואו של רוק, ג'אז, מוסיקה אקספרמנטלית, מוסיקת עולם, ומוסיקה קלאסית . כל מי שלומד עכשיו לנגן על גיטרה מוזמן להקשיב ולהתפעם.



Television - Marquee Moon
בהמשך לגיטרות של יאיר יונה. כאן גיטרות קצת שונות. השבוע יש יומהולדת 35 שנה לאלבום המופת Marquee Moon. אלבום  של הלהקה הניו-יורקית Television ושיצא בשיא תקופת הפאנק. אבל בניגוד לאלבומי פאנק אחרים הוא הרבה יותר "נקי", ועשיר מבחינת טקסטורות הגיטרות שבו, ולכן למרות שהוא יצא בשנת 1977 הוא נחשב כאבן דרך חשובה להתפתחות הפוסט-פאנק והניו-וייב. ובלי שום קשר להקשר ההיסטורי-מוסיקלי זה אלבום שיש בו שירים מעולים ומוסיקה מצויינת שאפשר לשמוע בכל מצב:

Television - See No Evil
Television - venus
Television friction
Television - Marquee Moon
Television - Elevation
Television Guiding Light
Television - Prove It
Television - Torn Curtain


The Cranberries - Tomorrow
יש לה את הטייפ-קאסט של הקול המעצבן, אבל רק אם היא לוחצת עליו יותר מידי. כשהיא שרה נכון אז הוא פשוט נשפך אל האוזן ומלטף את הנשמה. סינגל חדש לקראת אלבום קאמבק חדש ללהקה האירית המפורסמת. לא כל הנשים נראות בסופו של דבר כמו דודות. וגם לא כל הלהקות נראות בסופו של דבר כמו דודות, אבל השיר הזה כן:



Cat Power - Lost Someone
קאט פאוור ביטלה ברגע האחרון את הופעתה בישראל. יש אנשים רעים שאחראים לזה. זה לא עושה חשק לעשות שלום. קאט פאוור היא ממשיכת דרכם של בילי הולידיי, מראיין פית'פול כמבצעת שירים עם קול בשל. למרות שאני חושב שחומוס זה לא אוכל (אלא ממרח לסנדביץ') חבל שקאט פאוור לא הגיעה אלינו לאכול חומוס בדמשק, זה היה יכול לעשות פה מזרן תיכון חדש. ההפסד כולו שלנו, ובמיוחד של אסד. כפיצוי קבלו תמונה של P.J Harvey קופצת בלי תחתונים. (אזהרה ! היא באמת בלי תחתונים)




החיים שלי יותר מעניינים ממני חורף ושביתות זה כן הולך ביחד. אני כבר שנים חושב שההסתדרות עם הוועדים הגדולים שלה, היתה צריכה מזמן לטפל בנגע עובדי הקבלן. אני לא סוציאליסט, אני מאמין בשוק תחרותי, במגזר ציבורי קטן, אבל אני נגד עובדי קבלן ! קבלנים, כן ! עובדי קבלן - לא ! השאלה איך מבדילים בין השניים. מבחינה משפטית זה די מסובך, אבל מבחינה אנושית זה ברור. אם בית-חולים בונה אגף חדש באמצעות קבלן בנין, אז זו עבודה קבלנית. אם יש בבנין בית החולים קפיטרייה שמופעלת ע"י יזמים פרטים, אז עובדי בית הקפה הם לא עובדי קבלן.  אבל עובדי ניקיון ? נו, עד כאן.   אני עובד במגזר הפרטי, ובניגוד לדפני ליבני אני לא רואה בעיה עם זה שעובדי חברת חשמל מחזיקים את רוב משק החשמל - כי ככה צריך. מצד שני אני גם לא רואה בעיה עם זה שהתחילה יזמות פרטית בשותפות עם המדינה במתקני התפלה, בייצור חשמל חלופי ובכבישי אגרה. אני גם לא רואה בעיה עם זה שתשובה מרוויח יותר כסף. הרי ברור לכם שהוא לא יכול לאכול את כל הכסף שהוא מרוויח, וחוץ מזה בסופו של דבר רוב הכסף שלו נשען על השקעות של הבנקים ושל החסכונות שלנו, וגם אנחנו מרוויחים (או מפסידים) בכל פעם שאיזה טייקון מרוויח. יכול להיות שאני רואה רק את חצי הכוס מלאה, הבעיות שיותר מפריעות לי הן במערכת החינוך היום שכבר כמעט פשטה את הרגל, וגם במיסוי. ובעיקר אני אומר: אל תדפקו את הדפוקים! ואיך זה קשור ישירות לחייים שלי ? ובכן, השבוע אישתי, שעובדת בחברת חשמל, נשארה בבית עם הבן שלי שלא הלך לגן ואני הולכתי לעבוד בהקמה של מתקן לייצור חשמל פרטי. וחוץ מזה הבן שלי הגדול חולה עם חום אבל הוא התעקש ללכת לבית הספר היום כי בט"ו בשבט מקבלים תעודות. וזה מנגינת החשמל המופלאה שהמליץ עליה השבוע יואל גינור האס:

ותזכרו תמיד ש..
החיים יפים והמוסיקה פרימיום !

פוסטים אחרונים וממש שווים !