לעקוב אחר הפרימיום

יום ראשון, 3 באוגוסט 2008

אח.. יה שרה..

היתה תקופה שמוסיקה ברזילאית היתה דבר מאד חזק בישראל. אלי ישראלי עשה מזה קריירה. נשאר מזה בעיקר האהדה שלנו לנבחרת ברזיל בכדוררגל, והאלבום "ארץ טרופית יפה". אני חייב להודות שבזמן אמת לא סבלתי את זה. מה שמוביל אותי למסקנה שאני יותר סנוב ממה שאני מודה. היה לזה גם קצת טעם של משהו אנכרוניסטי, של הדור הישן, שבשבילם (אנשים שהיום הם בני 70), זה היה שיא הבעיטה בתחת (זה פוסט על מוסיקה בריזלאית, צריך להזכיר תחת לפחות פעם אחת או פעמיים)..ושוב שיא הבעיטה בתחת במוסיקה של "ארץ ישראל הישנה הטובה" ויחד עם זאת להישאר בקונצנזוס. אני מדבר מתוך חוויות ילדות שלי. זה לא משהו מדעי מה שאני אומר.
אבל היום אני מאד אוהב מוסיקה ברזילאית, וכמו כל דבר היא צריכה להיות פרימיום, בכל זאת אני גם סנוב וגם מפונק. אז הנה משהו חדש של זמרת ברזילאית בשם Da Cruz, הסגנון המוסיקלי זה בוסה נובה, ויותר ספציפי Fado, שמושפע גם מיורופופ אלקטרוני. Fado (שזה באנגלית Faith ובעברית תקווה) קיים כזרם מוסיקלי משנת 1820 ומקורו בפורטוגל ואומרים שהוא מושפע ממוסיקה ערבית . אחרי שבילבלתי לכם את המוח תקשיבו ותהנו. זה הרבה יותר תמים ופשוט מכל ההסבר הזה. בסה"כ עוד שיר (יפה) על שרה.

3 תגובות:

אנונימי אמר/ה...

I feel so much the same - it was the music my parents liked when I was a kid, it was always cheesy parties' stuff, and now I love it..AND with a snobish twist
But Fado is typical Portuguese..How come you think she is singing Fado?

Unknown אמר/ה...

אני לא מומחה זה מה שקראתי. שזה Fado אבל משודרג, מודרני, אלקטרוני. אני אשמח אם תמליצי לי על מוזיקה בריזלאית במייל

אנונימי אמר/ה...

check your email some recommendations there


פוסטים אחרונים וממש שווים !