לעקוב אחר הפרימיום

יום שני, 18 בינואר 2010

Puritans, Yeasayer, Delphic

כאמור, אין לי שום דבר נגד הייפ. להיפך, אני זורם איתו, מחבק אותו, נכנע לו – יו ניים איט. 2010 התחילה ויחד איתה הייפ היסטרי סביב 3 אלבומים חדשים של: These New Puritans, Yeasayer, Delphic
ואם כבר הייפ, אז זה הזמן להמליץ סוף-סוף על ההייפ מאשין. זה בעצם אתר שמרכז כמעט את כל הבלוגים בעולם, ומקור לגיטמי להורדת מוזיקה, וזאת משני טעמים:
א. כמעט כל קבצי ה-MP3 שניתנים להורדה הם ברשות של האומן ובעלי הזכויות.
ב. כל אומן או בעל זכויות שמתנגד להורדות קצבים שלו, יכול לאתר שם בקלות את כל האתרים אשר מפיצים את הקבצים שלו, ולבקש מהם להימנע מכך. הדבר מגיע לפעמים לכדי גיחוך, למשל כאשר אנדרו בירד ביקש בשנה שעברה מכל האתרים שלא לשתף קבצים של שירים שלו, ובמקביל נמכרו באמאזון כל האלבום החדש שלו בקבצי MP3 בדולר אחד בלבד !


ולעניינו. כל אחד מהאלבומים החדשים של These New Puritans, Yeasayer, Delphic, מנסה ליצור נוסחא מוזיקלית חדשה המערבת סגנונות ומשלבת אלקטרוניקה, מכונות תופים, וצליל שמתכתב עם שנות השמונים. זה נשמע כמו המשך ישיר להוט צ'יפ , Tv On The Radio, Foals וכל מה שנעשה בשנת 2008, וקצת נשכח לאור הלהטוטים של וומפייר ויקאנד ו –MGMT, באותה שנה. דרך-אגב בעודי מכין את הפוסט הזה הוט צ'יפ שחררו גם הם אלבום חדש.
נתחיל מהחשוב והמוצלח ביותר אל הפחות דחוף:
1. These New Puritans עשו אלבום שנקרא Hidden שכל מטרתו לגרום לנו לשמיטת לסתות ופעירת פיות - והם מצליחים ! האלבום הקודם שלהם היה כנראה אלבום הניו-רייב השני (אחרי הקלקסונס ) הכי חשוב שיצא אי-פעם (אפשר כבר לסכם, כי הניו-רייב כבר מת). הם מצליחים לשכלל את הצליל הניו-רייבי לדרגה הבאה, עם תופים אלקטרונים בומבסטים וכלי נשיפה, הם נשמעים כאילו הם למדו משהו מה-Foals וניסו לעשות דבר דומה, אבל בפועל יצא אלבום עם אוירה דרמטית (We Want War) לעיתים גוטית לעיתים בייתית (Hologram) . זה היה יכול להיות אלבום אולטימטיבי של שנות השמונים . ואני מתכוון לדארק-אייטיז ולא אלה שאתם מכירים. שנות השמונים של באוהאוס, טוקיסידומון, הפינגיווין והליקוויד. שנות השמונים שבהם כולם בתל-אביב לבשו שחורים (אם עוד לא הבנתם באיזה סיגנון לבוש יאיר לפיד נתקע).

THESE NEW PURITANS - Orion




2. Delphic - כבר היו כאן בשנה שעברה. הם היו להקת החימום של בלוק פארטי, והם נשמעים כמו הגירסה האלקטרונית שלהם. האלבום שלהם Acolyte לא פחות מפנטסטי, למרות שהוא יותר מידי אלקטרוני לטעמי. הלהקה מצידה מנסה לעשות הכל כדי שתשכחו מזה, ולפעמים אפשר לשמוע אצלם גם גיטרות למרות שזה ממש לא העיקר.

Delphic - Clarion Cal


3. Yeasayer – הסינגל הראשון, שמופיע למטה בוידאו היה כאן שיר השבוע בשנה שעברה. יש כאן מקצבים מורכבים כמו של TV on The Radio, וצליל אלקטרוני שמזכיר את הוט צ'יפ. בשיר אחד זה מעניין מורכב, יפה, אבל אלבום שלם מעייף אותי לגמריי. הראש מסתחרר.

"Ambling Alp" by Yeasayer from Secretly Jag on Vimeo.

3 תגובות:

Yair Yona אמר/ה...

במקרה של החדש של ה-yeasayer כל סופרלטיב שהם קיבלו על האלבום הזה מוצדק לחלוטין .כל דבר שהם נוגעים בו הופך זהב.

הדר אמר/ה...

איזה קטע אדיר, בדיוק בדיוק אני ברצף שמיעה של דלפיק וייסאיר (איך אומרים את זה?!). הם עשו שני אלבומים מהנים בצורה בלתי רגילה, אני לא מצליח להפסיק לשמוע אותם.
לעומת זאת, דיס ניו פוריטנס ממש מפחידים אותי! אני אומנם התמכרתי לווי וואנט וור, אבל אני לא יודע מה מוצאים בו!
אני מפחד להקשיב לאלבום, כל כך הרבה מחמאות נתנו לאלבום וניפחו לו את הצורה, עד שאני לא רוצה להתאכזב.
אולי ניתן ניסיון?

Unknown אמר/ה...

הדר - תן נסיון מקסימום תתאכזב
יאיר- סבבה


פוסטים אחרונים וממש שווים !