לעקוב אחר הפרימיום

יום ראשון, 6 ביוני 2010

ביטול הפיקסז - די עם ההלקאה העצמית!



אז הביטלס ביטלו את הופעתם בישראל. אופס.. סליחה... הפיקסז ביטלו את הופעתם בישראל. זה סיפור של תדמית, אנחנו לא רצינו את הביטלס פה בשנת 1965, כשהיינו צעירים ויפים, ועכשיו הפיקסז לא רוצים אותנו בשנת 2010, כשמדינתו הקטנטונת עברה את גיל השישים.
היום בבוקר (יום ראשון) התקשרתי סוף-סוף להזמין כרטיסים, מסיבות אידיאולוגיות כלכליות אני לא מזמין כרטיסים כל עוד אני יודע שאין בעיית מקום, והביטול יכול לחכות לי בפינה. בכל מקרה התאכזבתי מאד לגלות שכולם מבקשים ממשרד הכרטיסים את הכרטיסים חזרה, בגלל שבוטלה ההופעה, ורק אני כמו טמבל רוצה לרכוש כמה (סתם..רק אחד, פשוט הסתדר לי המשקל של הכתיבה).
אני מעריך מאד את העובדה שהפיקסז מודיעים לכולם שהם מופיעים בשביל הכסף, אני גם חושב שיש בכך צדק היסטורי: מגיע להם תשלום על תרומתם לאנושות, וזו דרך מכובדת לקבל אותו. באותה מידה אני מעריך את האופן שבו הם הודיעו שהם ביטלו את ההופעה בגלל גורמים שאינם תלויים בהם. זה מנחם אותי מאד שהם לא ממש רצו לבטל את ההופעה. (טרור תרבותי זה גם מה שעלה לי בראש כשחשבתי על כך לראשונה).
קראתי גם השבת את המאמר של בראיין אינו בעיתון 7 לילות. הוא גם רוצה להיות אנטי-ישראלי וגם להנות מכך שהוא לא ייחשב אנטישמי. כששואלים אותו למה דווקא הפוקוס על ישראל, כשיש כל-כך הרבה עוולות בעולם, אז הוא עונה תשובה בסגנון: אתם דמוקרטיה ולכן וזה מפריע לנו. בהמשך הוא אומר שאנחנו לא סתם דמוקרטיה, אלא דמוקרטיה פשיסטית. נו, באמת?

אני אעשה למענכם קצת סדר בדברים:
יש כאן 3.5 מיליון פלשתינאים שלא מסוגלים לכונן משטר נורמלי (לאו דווקא דמוקרטי). אנחנו מוכנים להחזיר להם את השטחים, רק אם ימצאו מבוגר אחראי שמוכן לקחת עליהם אחריות. ללחוץ עוד על ישראל, לא יביא שלום לאף אחד. כדי להראות את רצינותנו החזרנו כבר את עזה, ומיד קיבלנו על כך יריקה בפרצוף וגשם של קאסמים. אנחנו לא רואים שום סיבה מדוע ארצות ערב לא מנסים לעזור לפלשתינאים ולקלוט חלק מהם. אם יש למישהו בקהיליה האירופאית בעיות של נקיפות מצפון, אז הם יכולים לנקות אותם (את נקיפות המצפון) עם אשרות עבודה (זמניות) לכמה מאות אלפי פלשתינאים. אם אנחנו מייבאים עובדים זרים טורקים, אז גם האירופאים יכולים להעסיק כמה פלשתינאים. אין שום סיבה שלא.

ולידיעת בראיין אינו (הבריטי): בשנת 1893 היו בארץ רק 92,000 לא יהודים, ו-60,000 יהודים בשנת 1695 היו בה רק כמה אלפי אנשים - רוב הערבים הגיעו לארץ הזאת מירדן וממצרים בעידוד המנדט הבריטי, ובזכות השגשוג הכלכלי שהביאה העליה היהודית - לא גנבנו את הארץ הזאת מאף אחד. אם בריטניה היתה מחליטה על חלוקה הגיונית של הארץ, נניח: בין ירדן הערבית לישראל היהודית (כמו שהפרידו בין פקיסטן המוסלמית להודו האינדית), ולא בצורת שח-מט כפי נראיית תוכנית החלוקה, אז לא היו היום צרות לאף אחד.
כמה מילים שלי על הפיקסז: אני אוהב את הטירוף של בלאק פרנסיס. אם מישהו יחפש את הפרופיל שלי בבלוג הזה, הוא יגלה את הפיקסז כחלק מאבות המזון. יצא לי שאחותי קנתה לי את סרפר רוזה בשבוע שהוא יצא, היא קנתה לי את התקליט בגלל העטיפה. קניתי גם את דוליטל רק כשיצא (גם כן תקליט), מאד התלהבתי, וזאת למרות שעד אז רוק גיטרות לא עשה לי את זה. הייתי משמיע את זה לאנשים ומתמוגג מהשלמות. הייתי מתאר להם כינורות שמתנגנים שם רק עם גיטרות במקום כינורות. לא הייתי היחיד מבין המיוחדים, אבל זה היה בהחלט פינוק להכיר להקה מעולה, שאין יותר מידי הכרה בה. תוך שנתיים זה התפוגג והיא כבר היתה מוכרת לכל מי שאוהב מוסיקה טובה. לקראת סוף שנות התשיעים הסתבר לי, בסרט תיעודי עליהם, שגם דיויד בואי מת עליהם. פתאום הם הפכו לוולווט אנדרגראונד של הדור שלנו, פתאום הם הפכו למאד מיוחדים.. ואני כבר לא.

2 תגובות:

אביטל אמר/ה...

הידד!
תגובה לעניין, וסוף סןף קצת עובדות כנגד כל המתלהמים הקיצוניים (אני בספק אם 90% ממי שמשתמש בכינוי פאשיסט אשכרה יודע מה פירושו).
בכל מקרה- אני איתך. חלאס הלקאה עצמית.

Unknown אמר/ה...

אז עכשיו אנחנו כבר שניים. מי עוד מצטרף?


פוסטים אחרונים וממש שווים !