לעקוב אחר הפרימיום

יום ראשון, 6 בפברואר 2011

החיים שלי יותר מעניינים ממני: מריאן פיית'פול


בשבת ביקרנו בבית הוריי. הבת שלי עושה עבודת שורשים, וכך יצא שמצאנו את התמונה הזו שצולמה לפני 52 שנה. בתמונה מופיעים הדודים והדודות שלי מצד אבי. אני פגשתי אותם כשהם היו בגיל העמידה, וחשבתי שהם תמיד היו בגיל הזה. כשהם היו מספרים סיפורים מהילדות שלהם, שהיתה אולי קשה, הם תמיד זכרו בה רק את הקטעים המצחיקים והמאושרים, אבל אני אף-פעם לא הצלחתי לדמיין אותם כילדים. גם כשהייתי מדמיין אותם מטפסים על העצים, או משחקים מחבואים, דמיינתי אנשים בני 50, ופתאום גיליתי את התמונה הזו, שבה אני רואה אותם לראשונה בני 20, ואף פחות. בינתיים 4 מהם כבר נפטרו. סבי וסבתי, שיושבים קרובים לחתן והכלה, נפטרו כשהייתי בן פחות משש. אבי מופיע בתמונה מתחת לחתן, כשהוא רק בן 12 . בדיוק בגיל של בתי שעושה את עבודת השורשים הזו.
בביקור אצל הוריי פגשנו גם דודות ודודים מהצד של אימי. הבעל של בת-דודתי סיפר לי על ביקור שלו בברזיל לצורך מסחר ביהלומים שהיה אמור להתבצע בסכום של מיליון דולר (לא שלו) ! הליקופטרים, יהלומים גולמים בשווי אלפי דולרים, אינדיאנים שאוכלים קופים לארוחת צהרים, נערות ליווי במלונות פאר - הכל היה בסיפור הזה. במקביל כולם דיברו על בת-דודה אחרת שלי שהתעברה לפני הנישואים, ועל החבר המכה שלה, ומה נעשה... כל הזמן הזה הפלזמה הגדולה היתה פתוחה על האח הגדול. לא ברור לי מה הטעם לצפות באנשים כל-כך משעממים ורדודים, כשהחיים שלנו כל-כך מעניינים.

במקרה (ואין מקרה) אני מקשיב לאלבום החדש של מריאן פיית'פול Horses And High Heels  בו היא מחדשת 8 שרים ישנים ושרה 4 שירים חדשים  שגם היא השתתפה בכתיבתם. בא לי לחבק את האישה הזו. בזמן האחרון אני חושב הרבה על הפיספוסים שלי בחיים, ואני מדבר על דברים פשוטים כמו, למשל, שכשהייתי בן 10 החלטתי שאני מספיק גדול, ושאני לא להצטרף להורים שלי בשבת, כשהם הלכו לבקר את הדודים והדודות שלי (שבתמונה למעלה). אבל מהם הפיספוסים שלי (שאני מתאבל עליהם מכל הלב), לעומת החיים של מריאן פיית'פול שהתחילה כנערה בעלת קול פעמונים פלוס אילן יוחסין מכובד, ואיכשהו  הצליחה לעשות קאמבק למוסיקה ובעיקר לחיים לאחר התמכרות קשה לאלכוהול, עישון כבד וסמים קשים. באלבום Broken English  היא כבר הגיעה עם הקול העמוק, החרוך שיש לה היום.  "סוסים ועקבים" הוא האלבום ה-23 שלה (מי היה מאמין) והוא יוצא לאחר שהחלימה ממחלת הסרטן, כשהיא סבתא בת למעלה משישים. הבאתי לכם 3 שירים להאזנה. מאד התרגשתי מ-Past, Present And Future במקור של שנגרי-לה. וגם Love Song של אלטון ג'ון משנת 1970, מפתיע. השיר The Old House נכתב במיוחד בשבילה, וכל האלבום הוקלט בכיף, בניו-אורלינס, עם נגנים מקומים.  הגיטריסט ג'ון פורטר, אשר עבד בעבר עם רוקסי מיוזיק, אריק קלפטון והסמיתס, מנגן בשלושה שירים. יש באלבום הזה אוירת רולינג סטונס של תחילת שנות השבעים, והוא מומלץ לאנשים עם חיים אמיתים.
 


בונוס:
Marianne Faithful - "Times Square" live at  NYC 03/28/09

5 תגובות:

יהונתן (ועדת תרבות) אמר/ה...

היא כמו יין מבציר משובח שהולך ומשתבח עם הזמן.

Unknown אמר/ה...

הדימוי הזה מתבקש,
אבל אני חושב שהשיא שלה היה בכמה אלבומים שהיא הוציאה לפני עשרים שנה. והאמת שלדעתי הקול שלה באלבום הזה, מעט התעייף.

יהונתן (ועדת תרבות) אמר/ה...

עדיין שני האלבומים האחרונים שלה כמו מפיחים רוח חדשה ביצירה שלה שקצת נשחקה (זכורה לי במעומעם הופעה שלה לפני כעשור בסינרמה שהייתה ממש חלשה וחסרת אנרגיות).

Unknown אמר/ה...

בהחלט, האלבום האחרון נהדר

רסיבר אמר/ה...

http://www.mysay.co.il/articles/ShowArticle.aspx?articlePI=aaaums


פוסטים אחרונים וממש שווים !