לעקוב אחר הפרימיום

יום רביעי, 24 בפברואר 2010

עוזי נבון והמכרים - עוד קצת נוסטלגיה



קצת כמו אישה נבגדת, אני הייתי האחרון לגלות שיש דבר כזה שנקרא "עוזי נבון והמכרים". באנגליה עשו ניסוי עם כתבי חדשות שניתקו אותם מכל מקורות המידע הקיימים, חוץ מטוויטר ופייסבוק, ונתנו להם להכין מהדורת חדשות. יצא להם צהוב (אבל מה חדש בזה, כל עיתונות האנגלית צהובה). אז אני ברדיו פרימיום חי בניסוי שאני צורך מוזיקה בעיקר מהאינטרנט הלא מקומי , ולכן רק עכשיו גיליתי, בסופו של דבר, את "עוזי נבון והמכרים" (בכל זאת אני קורא 7 לילות, TimeOut, רואה מידי פעם ערוץ 10 ו-2, וכשאני מקשיב לרדיו זה....גלגל"צ- אבל רק 2 דקות ביום, וגם כך אני מצליח להאזין לכל הפלייליסט שלהם).
אז "עוזי נבון והמכרים" עושים נוסטלגיה אינסטנט, זה משתלב עם הפרסומות הישנה של בנק דיסקונט שרצה עכשיו, שבה שייקה אופיר מככב; זה משתלב עם מיגל של עלמה זוהר עם המבטא המצחיק שלה, והאף הסתום (צ'יזי-צ'יזי אבל פגיעה קשה באינטלגינציה). זה משתלב עם הפרץ הסנטימנטלי שכובש את חיי. אני לא איש של העבר, אני חי כל הזמן בזמן עתיד, ופתאום אתה מגיע לרגע שכל זיכרון ילדות הופך למגע זהב חם ואוהב. זה בעיקר געגוע לאנשים מהילדות, עוד מעט אני אחזור בתשובה ואעשה שבת.
אם כבר פרסומות, אז "עוזי נבון והמכרים" עושים גם כאילו פרסומות, כאילו ישנות, לסיגריות עגורן, לתכשיר נגד קרחת, וגם לפרוזק וריטלין (שאותי מאד מצחיקות). מה שיש להם להציע זה בעיקר גרוב חם של כלי נשיפה, המלווה באינטונציה מזוייפת כמו שעשו פעם, שכולל קול מעושה מהאף ורייש מתגלגלת - כאילו אנחנו מקשיבים לרדיו שופרפרות. אז יכול להיות שהם איזה סוג של כוורת חדשים, עם הומור וכל הטררם, יכול להיות. אני מוריד בפניהם את הכובע על המאמץ השיווקי, שדי מצליח להם, אבל בתור אחד שהקשיב כילד ל"גל הקל", בתור אחד שזוכר את הרגע שבו רשת ג' נולדה (הקשבנו לשידור הראשון בשבע בבוקר, שנת 1976, מתוך רדיו טרנזיסטור קטן בצבע תכלת), ובתור אחד שזוכר איך נולדו המילים: "מגניב", "מדליק" ו"כאילו" (אני ממש זוכר את הרגע), הייתי מציע להם לקחת דוגמא מרפאל סאדיק שעושה משהו דומה מבחינה מוזיקלית, עם סול מוטאון סיקסטיז. קצת יותר אמת, קצת פחות גרוטסקה, יעשו את ההבדל.
כדי לברר לעצמכם עד כמה זה "זיוף", הקשיבו לרותי נבון, ולעוזי פוקס או עדיף לחוה אלברשטיין, ואם נורא בא לכם קולות של פעם, פשוט תפתחו את ערוץ אחד מידי פעם: יעקב אחימאיר וויצטום עדין חיים ומשדרים... בינתיים.

גילוי נאות: אני לא עיתונאי ולא חייב לאף אחד דין וחשבון, חוץ מלכם, אז אני חייב להודות שטרם הקשבתי לאלבום של עוזי נבון והמכרים, ולא הייתי באף הופעה - אז קחו את דברי בערבון מוגבל.

ואחרי כל מה שכתבתי השיר "עוד קצת" יפה מאד, ולכן הוא פה.

אין תגובות:


פוסטים אחרונים וממש שווים !