לעקוב אחר הפרימיום

יום רביעי, 3 בפברואר 2010

לשיר כמו ונוס - SADE



לזמרת האגדית SADE אלבום חדש, וזו סיבה למסיבה. אני גאה להתחיל בסידרה חדשה בשם: "לשיר כמו ונוס". סדרה שתעלה על נס בעיקר זמרות גדולות, אבל יכול להיות שגם מוסיקאיות קטנות. את ההזדמנות לכתוב על סוזאן וגה כבר פיספסתי כשהיא היתה כאן בארץ, ועכשיו אני רוצה להקדיש פוסט מאוהב ל-SADE.
את הופעתה של SADE בחיי עם השיר Smooth Operator אני יכול להשוות בעיקר לתמונה "הולדת ונוס" של בוטיצ'לי. בשבילי SADE היא סוג של בתולת ים שעלתה ממעמקים רק בשביל לשיר. מלאכיות בשמים עומדות אצלה בתור לעשות קולות רקע. יש לה קול לבד, קטיפתי, מלטף. צריך ללמד באוניברסיטה איך לשיר כמוה- מושלמות. זה כל-כך טהור, שאני אפילו לא מסוגל להתייחס אליה באיזשהיא דרך מינית, למרות שהיא די מדוגמת.
כל אחד מארבעת האלבומים הראשונים (Diamond life, Promise, Stronger Pride, Love Deluxe) של SADE הוא יצירת מופת, שאם מישהו פעם ישאל אתכם בשביל מה בכלל אנחנו נושמים, התשובה לכך צריכה להיות בשביל אומנות כזאת (וגם בשביל סקס, וכמובן בשביל לכתוב ולקרוא פוסטים ברדיו פרימיום להמונים).
קצת כמו ריטה, SADE לא מצליחה להכניס אלבום חדש לפנתאון. אין באלבום אף שיר שהאנושות צריכה לחקוק בדברי הימים - הוא נחמד, אפשר גם להשמיע אותו בתור מוזיקת טפטים, מיד אחרי נורה ג'ונס, סטינג ו-ZERO 7. וכאן כל הבעיה, כי SADE היא קול אמת צרופה, שירדה ממרומים. ZERO 7, הם להקת ניסוי כלים, לפעמים זה מצליח להם, אבל אין להם אפילו פנינה אחת גדולה כמו Your Love Is King.
מצד שני מאז 1992 SADE מוציאה אלבום אולפן אחד לעשור. מה? אין כבר מלחינים בעולם? אין מחברי פזמונים? אי-אפשר להקליט את כל האלבומים של בילי הולידיי ו/או אללה פיצ'רלד מחדש?
בינתיים נאלץ להסתפק במה שהיא בכל זאת עושה, ולהגיד תודה. למעלה וידאו של הסינגל הראשון מהאלבום, וכאן למטה שני השירים הכי טובים באלבום:

Sade - Babyfather


Sade - The Moon And The Sky

3 תגובות:

shoegazer אמר/ה...

אייל ,אני מסכימה איתך. לשאדיי הרבה יותר אופי וכיוון מגובש מאשר זירו 7 שאני פשוט לא מצליחה להיקשר אליהם.

היו ימים שמאד אהבתי את העלמה שאדיי. לא יכולה לומר שהמוזיקה הזו מרגשת אותי כיום. אבל כן ,מסכימה לגמרי- היא כל כך מושלמת שהיא חייבת להיות א-מינית.

Unknown אמר/ה...

מה אני אגיד לך: צריך לרשום ביומן שאנחנו מסכימים :-)

מלוסינקי אמר/ה...

האמת שעם כל הכבוד לשירה הבאמת דיוויינית, השיר הספציפי שבקליפ דווקא עשה לי חשק לשים במקומה את לו היקרה (Lou Rhodes, לשעבר lamb).
ממממ...


פוסטים אחרונים וממש שווים !