לעקוב אחר הפרימיום

יום חמישי, 25 באוגוסט 2011

נבדק ונמצא פרימיום - הזדמנות של פעם בחיים



פתיחה- 
יש לכל אחד מאיתנו הזדמנות של פעם בחיים להיות ילד, הזדמנות של פעם בחיים להיות נער, הזדמנות של פעם בחיים להיות חייל, להיות סטודנט, לטוס באותו סתיו מסויים לטיול ההוא בחו"ל. להיות רווק, להיות נשוי, להתחתן עם זו ולא אחרת, ללדת את הילד הזה דווקא. יש לנו הזדמנות של פעם בחיים להיות לצידו באותו הלילה שהוא היה חולה, לשמוח איתו באותה הצגה של סוף שנה שבו הוא עשה את התפקיד הזה שהוא לא יעשה עוד פעם. לבחור בתפקיד ההוא בעבודה, ולא אחר. יש לנו הזדמנות של פעם בחיים להשתתף בהפגנה ההיא, לצעוד ברוחב ההוא כשהוא מלא. לראות את ההופעה שמגיעה לארץ השנה, ושלא תהיה יותר בשנה הזאת, ביום הזה, עם החברים האלה, בגיל הזה שלך.. בגיל הזה של המוסיקאי הזה, במזג האויר הזה. היסטוריה היא לא רק רודנים שנופלים, אימפריות ששוקעות ורחוב רוטשילד מלא באוהלים. היסטוריה היא החיים שלנו. וזה מה שקורה עכשיו... סתם מזכיר לעצמי כמה דברים חשובים.

Tom Waits - במסיבת האזנה פרטית
טום וייטס כשחקן עשה כמה דמויות משנה מעניינות ואפלות שמוכיחות את הקלישאה שאין תפקידים קטנים אלא רק שחקנים קטנים. דוגמא טובה לכך היא הסרט המיתולוגי Rumble Fish שבו הוא מגלם את הברמן. מכל קרבות הרחוב והשחור לבן של פרנסיס פורק קופולה הדבר היחיד שחרוט ממש בזכרוני הוא המונולוג של טום וויטס שבו הוא מספר בעצם שכשאתה ילד הזמן עובר לאט, אבל ככל שאתה מתבגר השנים טסות מהר. מונולוג יפה שאני לא מוצא באינטרנט. עכשיו לטום וויטס אלבום חדש בדרך ובשביל לקדם אותו הוא ערך מסיבת האזנה פרטית באינטרנט, בגילו המבוגר הוא מרגיש שכל המסיבה הזו שנקראת אינטרנט היא על חשבונו, אז הוא מחזיר לאינטנט בחזרה, ואני לא אהרוס לכם את הסוף [ותודה לאורי זר-אביב].

Florence + The Machine - What The Water Gave Me
בהתחלה עוד השוו אותה לקייט נאש, אבל היא בהחלט הוכיחה שהיא עוף מוזר בפני עצמה. ב-2009 היא הוציאה אלבום בכורה שמאד הצליח והשנה היא בדרך לאלבום חדש, מתוכו שיר ראשון שהוא מייד להיט !


Wilco - חדש !
בקרוב אלבום חדש, בינתיים משוחרר שיר אחד שג'ף טווידי, הסולן וכותב השירים העיקרי, שר עם גיטרה. נשמע שהשיר הזה היה קיים מאז ומתמיד. והנה הוא כאן.

Other lives - Tamer Animals
אפרופו הזדמנויות של פעם בחיים שימו לב לשם של הלהקה הזו בשם "חיים אחרים" מאוקלהומה. שיר חדש מתוך אלבום שלהם שיצא השנה. הם מזכירים לי את The National ולאחרים את אינטרפול. הרבה המלצות טובות אני מקבל ממייק בוגאן. אז מגיעה לו תודה.


The Decemberists - Calamity Song
מבטיחים לנו שבספטמבר יגיע סוף העולם. מה שמזכיר לי שהשבוע ראיתי עם הבנים שלי את ארמגדון. לעורך הראשי בן ה-10 זה היה בעיקר סרט ראשון על חלליות. קצת יותר מידי מפורש בתור סרט ראשון על חלליות. כי באמת כמות האפקטים כל-כך השתכללה בשביל כל אלה ששבעו כבר מסטאר וור וסרטי אקשן הוליוודים. אבל בשביל נפשו הרכה הייתי מעדיף שיתחיל עם סטאר-טרק כדי שיהיה לו ממה להתרגש בפעם הבאה. לגבי ספטמבר, אז בינואר הדצמבררים הוציאו אלבום שכבר קצת שכחנו ממנו, אבל טוב שיש קליפים שמזכירים. ונתראה גם אחרי ספטמבר:



ניק אשפורד - Nick Ashford מת
בזמן האחרון אני מקשיב ליותר מוסיקת סול. לא רק הדברים המוכרים אלא גם כל מיני מציאות שנזנחו. ניק אשפורד דווקא אחראי לכמה שירים יותר מפורסמים. הוא כתב בין השאר למארווין גיי, דיאנה רוס, שאקה קאן וויטני יוסטון. הוא ואישתו היו לצמד מוטאון המפורסם "אשפורד וסימפסון" ונראה שאהבה ביניהם היא בלתי תתואר (תראו איך היא חגגה לו יום הולדת השנה). הוא נפטר השבוע מסרטן בגרון, להלן כתבה בנושא:



Theme Park - Wax
שיר חדש ופרימיום, תתודעו


פינת הפורום
דורותי קולם היא להקה מופלאה שבמקרה פעלה בשנות השמונים. יש במוסיקה שלהם משהו שמזכיר מאד את מה שעושים The XX בימינו, יש בזה ג'אז, פולק, בלוז, אלמנטים ממוסיקה קלאסית ופוסט-פאנק. הציר העיקרי של הלהקה הוא ויני ריילי. והשבוע הכרתי שיר שבו הוא מנגן גיטרה למוריסי. זה הבי-סייד של סויידהד.

Morrissey - I know very well how I got my note wrong


וכמו שאמר מי שאמר: שהביצוע עם הפדיחה יותר יפה


מעבירים לוינטאג': Nino Ferrer - Le Téléfon
ההבדל העיקרי מבחינתי בין חופשה עם הילדים לחופשה ללא הילדים הוא שתי בירות ביום. אז השבוע הייתי בחופשה עם הילדים ויש לי איזה דיסק אוסף ישן ברכב עם שירים עוד יותר ישנים בצרפתית. הלהיט של הילדים שלי בחופשה הזו, היה השיר הזה. אחרי חמישה ימים הם שרים את כל המילים, מבלי להבין אף-אחת מהן (זכר לימים שבטלפון היה חוגה):



שתהיה לכם פרימיום של שבת !

פוסטים אחרונים וממש שווים !