לעקוב אחר הפרימיום

יום שני, 1 באוגוסט 2011

שידורי מחאת החמאה \^/

האוהל של איפה הילד
 דווקא עכשיו משנותק קו הגז, זה קצת מוזר שהדבר הכי גדול (וחם) שקיבלנו מהשלום הקר עם מצרים הוא השראה מכיכר תחריר. פתאום מסתבר שיש יותר שירי מחאה משירי אהבה. האמת שלא התכוונתי לערוך איזה פוסט על המחאה הזו. יש לכם בטח שפע כזה מסביב, למרות שבינתיים אין למחאה הזו פסקול מקורי, איזה שיר הימנון, ובכל זאת לא יכולתי להתאפק.
בנפשי אני מורד. יותר נכון בעל ספק תמידי, ומחשבה עצמאית. עוד אחד מהעקרונות שליוו אותי במשך כל ימי חיי הוא: לעשות הכל בכוחות עצמי. קצת סיזיפי, קצת סגפני, אבל מאד מתגמל ומספק. באתי מלמטה, והחלטתי החלטה די מודעת לא לרדוף אחרי כסף, לא לרדוף אחרי כבוד, לא לרדוף אחרי המולך. אני עדין יכול להרוויח פי שניים ממה שאני מרוויח היום, אם רק אשעבד לכך את כל מחשבתי, חיי ונשמתי.
גדלתי על אתוס של עבודה, מבית אבי שעובד עד היום במלאכת כפיים. גם בבתי הספר - בשנים שאני למדתי בהם - עבודה היתה אולי הערך הכי חשוב: לייבש ביצות, לחיות בצניעות, ללמוד ברצינות. ולכן, תמיד הערצתי את אלה שעושים מלימונים לימונדה. את אלה שמרוויחים כמו עניים, אך חיים כמו עשירים בתוך תוכם.
ויש לי גם הרבה שירים שגורמים לי להעריץ את קשיי היום, את הנאבקים על נצחון הרוח, את הנאבקים על כבודם. כי עוני הוא תמיד קודם כל תרבותי: עוני בשפה, עוני בידע, עוני במחשבה, עוני באומנות, עוני באמונה, עוני באהבה, קודמים לכל עוני גשמי שהוא. אבל בכל זאת אם יש משהו שמחאת החמאה הזו לימדה אותנו הוא שכסף בכל זאת חשוב. אז הנה כמה שירי מחאה שעיצבו את דעתי לאורך החיים, ושתקועים לי תמיד בהארד-דיסק עמוק עמוק:

המרשם איך לא להיות חזיר על כנפיים בגריל
Pink Floyd - Pigs on The Wing

ג'ון לנון השפיע על כל-כך הרבה אנשים באופן אישי. אבל הרבה פעמים אני שואל את עצמי, האם זה משפיע על ההחלטות והבחירות של האנשים. חוץ מלשים פתק של מרצ בבחירות ולהרגיש היפי, האם מוסיקה באמת יכולה לעשות אותך יותר טוב.
John Lennon - Working Class Hero


קניתי את האלבום הזה כשהוא רק יצא, היה תענוג להקשיב לו כשאף אחד עוד לא הכיר ממנו תו או שורה. לעשות מהפכה בנפשך - לפני שזה נהפך לכזה המוני
Tracy Chapman - Talkin bout a revolution


והשיר למטה ממש עודד אותי, ברגעיי יאוש, למרות שמעולם לא היה חסר לי כלום בבית.במיוחד לא אוכל ובגדים.
תעשו צדק חברתי ! תעשו אהבה ! ואם ממש בא לכם, אז תעשו גם סקס בטוח, אבל אל תעשו סקס חברתי ! ואל תדפקו אחד את השני.


אין תגובות:


פוסטים אחרונים וממש שווים !