לעקוב אחר הפרימיום

יום ראשון, 21 באוגוסט 2011

שיפוט מהיר: קניה ווסט וג'יי זי - חדש !

הריטוש במקור, או אולי יש לומר בשן
למרות ש-Watch The Throne מראש מתיימר להיות אלבום של המלכים של המוסיקה השחורה בימינו, אני חושב שכל מי שבא להקשיב לאלבום הזה, מראש הנמיך ציפיות. שיתופי פעולה הם דבר שצריך לבוא אליהם מהטעמים הנכונים. אריק אינשטיין הוא דוגמא טובה לאחד שיצר שותפויות עם האנשים הנכונים כדי להתקדם אומנותית למקום חדש. שיתופי הפעולה שלו עם שלום חנוך, מיקי גבריאלוב, יצחק קלפטר יצרו אלבומים ופרוייקטים שקידמו את כל אחד מהמשתתפים בו לנקודה חדשה, וגם קידמו את הקוסמוס המוסיקלי הישראלי. בשיתופי הפעולה של אריק היה גם ברור שמדובר באמן ותיק שמצרף אליו מוסיקאי יותר צעיר, שיודע לעשות דברים שהותיק לא יודע. אריק הביא את הצבע המיוחד שלו, את הניסיון והאישיות, ומנגד עמדו מוסיקאים, בדרך-כלל גיטאריסטים, שהביאו איתם צידה חדשה, גישה חדשה ותכנים אחרים. 
הבעיה עם שיתוף הפעולה של ג'יי זי וקניה שהוא נשמע מראש כפרוייקט מסחרי שנועד לסחוט עוד קצת את ההצלחה שלהם. זה מזכיר קצת את ההופעות של שלום ושלמה. אלא שאצל צמד הענקים הישראלים היתה זו בעיקר חגיגה שנועדה לפרגן לקהל הישראלי. במקרה של ג'יי וקיי מדובר במה שנראה כמו חגיגית אגו עצמית. באופן אישי אני מאד אהבתי את שני האלבומים האחרונים של קניה ווסט. חוץ מזה שהם היו אדירים מבחינה מוסיקלית, הרגשת שהם באו מהקרביים שלו. קניה תורם לאלבום את הביטים וההפקה שלו, ג'יי זי את הטקסטים והנשמה, אבל ביחד זה נשמע יותר מכל כמו פשרה מפאיניקית. קצת קפה וקצת תה ומה יוצא ?  האמת שחוץ מהשיר Otis הגרוע, שמשום מה יצא כסינגל הראשון באלבום, שאר האלבום די חביב. לא מרעיש, לא מפיל, בעיקר לא מחדש שום דבר (וחבל !!!) אבל אכיל.
No Church in The Wild הוא שיר פתיחה מצויין. Lift Of עם ביואנסה עוזר להתרומם. אח"כ האלבום מתיישר על איזה פלאטו שפעם מעניינת ופעם אחרת לא. Ni as in Paris  חמוד, מצא חן-בעיני גם New Day, שמדבר על מה שהם מאחלים לילדיהם -לא להיות מפורסמים, לא ללכת למעדוני סטרפטיז, או בקיצור להיות רפובליקאים. עוד אהבתי את:  Murder to Excellence שרוכב על מה שנשמע כמו שיר עם, Why I Love You הוא שיר כוחני שעובד, Made in America פופי וחביב. הרצועה הכי מעניינת לטעמי היא The Joy שבה הם דוגמים את The Makings Of You של קורטיס מייפילד. אבל, היא מעניינת בגללו ולא בגללם, והיא גם מבהירה איך נשמעים מלכים אמיתיים.
שורה תחתונה: לאלבום הזה יש 16 (!) רצועות, אם היו זורקים חצי מהשירים על רצפת העריכה היו עושים לכולם טובה.

Jay-Z & Kanye West - The Joy Ft. Curtis Mayfield


Curtis Mayfield - The Makings Of You


עוד אהבתי:
Jay-Z & Kanye West - New Day

אין תגובות:


פוסטים אחרונים וממש שווים !