לעקוב אחר הפרימיום

יום שבת, 19 במאי 2012

לזכרה של דונה סאמר


דונה סאמר נפטרה השבוע בגיל 63 מסרטן. מי היה מאמין שסמל הסקס הזה תסיים את חייה כסבתא של ארבע נכדים. היא גם די "חזרה בתשובה" בערוב ימיה. השיר האחרון שהיא הוציא כסינגל פורסם כאן אצלנו, אפילו התלהבתי ממנו, וללא הצדקה. דונה סאמר היתה מלכת הדיסקו, דיווה, והיה לה קול גדול, ממש קול אמיתי וטוב של זמרת כושית גדולה, כמו של ארת'ה פרנקלין, כמו של  דיאנה רוס,  והיא היתה במקום הנכון ובזמן הנכון: בשנת 1975 היא שהתה בגרמניה ויחד עם מפיק האיטלקי ג'ורג'יו מוראדר, הם עשו את מהפכת הדיסקו הראשונה, עם השיר האורגזמתי הראשון, שגם היה השיר הראשון שהיתה לו גירסה ארוכה Love to Love You Baby. שיר שהיה לאחד ממחוללי הדיסקו, ובכלל תנועת שיחרור גדולה, לא פחות מתנועת ילדי הפרחים והפאנק.  בשנת 1977 היא כבר הספיקה לעשות מהפכה נוספת יחד עם ג'ורג'יו מורדור, כאשר הם הכניסו למוזיקת הדאנס את האלקטרוניקה בשיר I Feel Love.  בראיין אינו שהיה באותה תקופה בברלין לא פיספס את זה ובא בריצה לדיוויד בואי ואמר לו כך:
One day in Berlin ...Eno came running in and said, 'I have heard the sound of the future.' … he puts on 'I Feel Love', by Donna Summer … He said, 'This is it, look no further. This single is going to change the sound of club music for the next fifteen years.' Which was more or less right.

כאן אפשר לשמוע שיר שלה משנת  1969, משהו ג'אזי כזה. זו כנראה ההקלטה הראשונה שלה, וגם ההופעה הטלווזיונית הראשונה שלה באיזו סידרה בגרמניה:
Dona Summer - Black Power
ועוד שיר שלה שאני מאד אוהב, משנת 1982
Donna Summer-State Of Independence



פוסטים אחרונים וממש שווים !