לעקוב אחר הפרימיום

יום חמישי, 31 במאי 2012

נבדק ונמצא פרימיום - מגע ללא מגע



פתיחה
לא יצא לי לשמוע אלבום חדש וטוב השבוע, אבל אם אתם רוצים להקשיב לאלבומים טובים שיצאו השנה, אז גלגלו למטה. בפוסט הזה נתרכז יותר בשירים חדשים וביצירות מוסיקליות קצרות. אמיר מרקסמר הזכיר לי שבשנות התשעים פנתה מייקרוסופט לבריאן אינו, וביקשה ממנו להלחין עבורה יצירה מוסיקלית אוניברסלית, סנטימנלטית, עתידנית ומלאת רגש. במגבלה אחת (קטנה): אורך היצירה לא יעלה על שלוש ורבע שניות. את התוצאה כולנו מכירים היטב: Brian Eno - Microsoft Windows Theme
הוא קיבל מליון כסף על הלחן הזה (לא זוכר באיזה מטבעות)  יצא לי לחשוב על זה לא פעם - שזו אולי היצירה מוסיקלית שהכי הרבה פעמים הקשבתי לה. אם אפשר לקרוא לזה יצירה מוסיקלית. יותר מכל אני חושב שזה מעלה את אינו לדרגה של גאון, אם היתה חסרה עוד הוכחה לכך. זה כמו שפיקסו יעשה רשומי פחם.
עוד מחשבה שקשורה לכך היא , שהלחן הזה מבטא כמה מוסיקה היא חלק משמעותי מהתפישה שלנו במוח, שאנחנו כל-כך זקוקים לה בממשקים שבהם אנחנו עובדים עם מחשבים. המוסיקה היא כמו הקול האנושי של המחשב. היא מרככת לנו את המעבר אל הקרירות המכנית והקטנונית שלהם. היא מאפשרת לנו להתייחס אליו באופן ריגשי כאל דבר נעים וחם.
אפשר גם לשים לב לקשר שיש בין מוסיקה לבין מכשירים סוללרים - ברינגטונים, בכך שהאייפוד והטלפון התאחדו, ובכל הצלילים שהם מפיקים - בתזכורות היומיות, בזימוני פגישות, כשנכנסות הודעות וכמובן כשהטלפון מצלצל - הם כמו נינטנדו שאנחנו צריכים לטפל בו ולהזין אותו כל היום

Rudely Interrupted - So Tired
חבר מפייסבוק גילה לי על בלוג שנקרא "הלהקות הכי מוזרות בעולם". מלא פרובוקציות וגם קצת מוזיקה טובה בין לבין. למשל הלהקה הזו שנקראת איך שהיא נקראת ויש בה גם דמויות גרוטסקיות כאלה. ושיר אחד ששמעתי ואהבתי עד מאד:



The Flaming Lips -Thunder Up
וויין קויין כנראה ששבר כמה שיאי מוזריות השנה, כשהוא הוציא את האלבום האחרון של הפליימינג ליפס,. אלבום שהוקלט בשיתוף של הרבה מוזיקאים מפרוסמים. במהדורה המיוחדת שלו הודפסו 10 עותקים שבהם יש דגימות דם של המשתתפים באלבום. זו דרך מצויינת לעשות יחסי ציבור. וגם זה אלבום מצויין, אחד הטובים של השנה. במקביל, בשביל להרוויח עוד קצת כסף, הם הפכו את השיר הבא לשיר הנושא של קבוצת הכדורסל של העיר אוקלהומה. תודו שלא הייתם חושבים על זה. שיר טוב (אני מביא רק שירים פרימיום, לא קשור כמה גמיקים יש מסביבם)

The Flaming Lips - Race for the Prize


John Frusciante - Glowe
ג'ון פרושיאנטה הגיטריסט לשעבר של רד הוט צ'ילי פפרז לקראת EP חדש. הוא כבר אחרי 10 אלבומים. ולמי שלא מכיר זה שונה מאד מלהקת האם, ויש משהו מאד אישי במוסיקה שהוא עושה. בקטע החדש Glowe יש שינוי כיוון נוסף



פסטיבל פרימוורה
פסטיבל פרימוורה הוא אחד מהפסטיבלים הכי טובים שיש בעולם, והוא מתקיים בברצלונה שהיא אחת הערים הנפלאות בעולם.  אני מת על ברצלונה, שנה שעברה טיילתי בה ואני ממליץ עליה לכל אחד. אני גם מת על הקטלונית, אני הייתי רוצה להפוך אותה לשפה הרשמית של העולם. היא הביטוי הכי נכון והכי יפה שיש לדעתי ללטינית, היא מתנגנת ומתגלגלת הכי יפה בין האיטלקית, הספרדית והצרפתית. להיכנס לקאזה באליו (אחת החוויות הכי חזקות שהיו לי בחיים), לבקר במוזאון מירו, לראות את הפונטנה לה מג'יקה.. אנחנו רצנו כמו ילדים קטנים בפארק גואל עד שהגענו לנקודה הכי גבוהה של העיר (וזה היה אחרי יום מאד מעייף) . אין זו עיר חלום ! ומה שעוד חלום שאפשר לראות את כל פסטיבל פרימוורה בלייב באינטרנט, כולל  הופעות של אפגאן ויגס, קיור, ספירטואלייז, וילקו, מאזי סטאר. לא יאומן

Bobby Womack ft. Lana Del Rey- Dayglo Reflection
שני שמות חמים שמסתדרים מאד ביחד הם בובי וומק, שעושה קאמבק, ולנה דל ריי המנותחת שרוכבת על גל לא ברור בין ההיפסטריזם למיינסטרים. במקרה הזה, האינטרסים המשותפים משרתים את כולם, כולל את שלנו. שיר טוב:

Bobby Womack ft. Lana Del Rey- Dayglo Reflection



The Cribs - Glitters Like Gold
הקרייבס בוידאו חדש ונוצץ בסגנון הארד רוק משנות השיבעים. לא משתגע על האלבום החדש שלהם, אוהב את הסינגלים.



The Cribs - Glitters Like Gold



Liars - No.1 Against The Rush
באמת שנמאס לי מקליפים אלימים. לא היממתם אותנו, סתם דירדרתם את האנושות עוד קצת לעבר השאול. אם אני רוצה רציחות /תאונות מצערות או אינוסים אני יכול למצוא אותם בחדשות, אני לא צריך בשביל זה אומנות. להיפך, בימינו היופי הפואטי הפך למצרך נדיר. השיר טוב, אבל ראו הוזהרתם על הקליפ.



קח תן וקח
שבוע שעבר התקיים מרצ' דיי באוגנדה. מעין שוק קח-תן של דיסקים ותקליטים. אני השתתפתי בארוע כזה בפרום יותר מצומצם. חלק גדול מרכישות המרצ' דיי שלי היה מוסיקה אלקטרונית, שאני בדרך-כלל לא מקשיב לה. מבחינתי זה היה חלק מהעניין - להיחשף לדברים אחרים. חשבתי שיהיה גם נחמד להקשיב לדברים האינסטרומנטלים האלה יחד עם המשפחה, כמוסיקת רקע לנסיעה. אבל, התבדתי - כחבורה של ילדים ואמהות (יש רק אחת) מאותגרי קשב זה די שעמם אותם... ואז הגיע הקטע הזה...מיד היינו צריכים לעבור להסברים על דבורים וציפורים. אז כיביתי.

   Kid Loco "cum'on" 1ª versión

להקת Tortoise
הופיעה אתמול בישראל. אף אחד, כנראה לא יודע כיצד לבטא את שמה בדיוק, אבל היא פה. הנה שיר שלהם שאהבתי, בהמלצת אורית@

Tortoise - I set my face to the hillside


וזה קטע שבו מסופל שיר שלהם, בהמלצת איתי כ.
Death In Vegas - Hands Around My Throat


וזהו, בינתיים..רק אל תשכחו את הסיסמה:
החיים יפים והמוסיקה פרימיום

פוסטים אחרונים וממש שווים !