לעקוב אחר הפרימיום

יום חמישי, 21 באפריל 2011

רק רוק: הצ'רצ'ילים (תחשבו על הפליט פוקסס)

יש כאלה שטוענים שהעשור הכי טוב שהיה למוסיקה הוא שנות השבעים. אני תמיד חשבתי שמה שעצוב בשנות השבעים הוא ששנות השישים נגמרו, וכיוון שאני ילד אייטיז אז הרוק הכבד נשמע לי לפחות עד שנת 1989 מיושן מידי. כי לעומת האייטיז, עם מהפכת האלקטרוניקה, כל מה שהיה קודם לכן נשמע אנלוגי ופרימיטיבי.  אבל בשנות השבעים נעשתה התפתחות מוסיקלית משמעותית והסיפור של הלהקה הישראלית הצ'רצ'ילים אולי יעיד על כך יותר מכל. עכשיו,  יותר מאי-פעם, כשהפליט פוקסס כל-כך שולטתתים אז הצליל שלהם אפילו לא נשמע מוזר, אלא מגניב. הסיפור של הצ'רצ'ילים יכול גם לתת השראה לכל להקות האינדי שהולכות להופיע השבת בפסטיבל יערות מנשה. להקת הצ'רצ'לים הוקמה בעקבות מפגש של שני תלמידי תיכון בשנת 1965 חיים ורמנו ומיקי גבריאלוב, אח"כ הצטרף גם יצחק קלפטר שכונה צ'רצ'יל בגלל הרצאה היסטורית שהוא הכין בבי"ס על וינסטון צ'רצ'יל. בשנת 1968 התגייסו חלק מהחברים לצבא וההרכב השתנה. עד אז הם הספיקו להופיע באירופה, לחמם את Deep Purple (!!!) ולהוציא אלבום בארץ. בשנת 1969 הם הוציאו את האלבום "מקרה אישה" שנשעה בשיתוף עם נועם שריף, אלבום שהיה מושפע גם מפסיכדליה בריטית וגם מוסיקה יוונית שפרחה אז בארץ - מוסיקה שאפשר לשמוע את ההשפעות שלה עד ברי סחרוף.

הצ'רצ'ילים - When You'r Gone


הצ'רצ'ילים - Subsequent Finale


באותה תקופה כבר החל הרוק המתקדם הבריטי לגבש צורה, ולהקת 'דיפ פרפל' אותה העריצו הצ'רצ'ילים, ערכה קונצרט ענק באולם קונצרטים ובו ניסתה לשלב בין רוקנרול ומוסיקה קלאסית. לכן הציע נועם שריף לזובין מהטה להפיק הופעה סימפונית מהפכנית בהיכל התרבות בתל-אביב. אני חייב להודות שבתור ילד לא ממש התלהבתי מהשילוב המוזר הזה, הנגנים בלהקת רוק כבד נראו לילד התמים שהייתי כמו חיות אדם, ומוסיקה קלאסית היתה רק למתים שהמשיכו לנשום באמצעות בדים מיוחדים שהם קשרו לצווארם ושנקראו גם עניבות -  אבל היום זה נשמע לי מעניין.

Churchil's - Double concerto



הכל קרה נורא מהר, ההרכב השתנה חדשות לבקרים, הצ'רצ'ילים הספיקו גם לנגן באלבומים של אריק איינשטיין: פוזי, שבלול ופלסטלינה, וגם באלבומיהם של אושיק לוי, ופופיק ארנון. אבל ההצלחה בארץ לא הספיקה להם והם טסו לאנגליה שם הוחתמו ע"י חברת התקליטים A&M ואיתה הם הוציאו שני אלבומים בשנת 1971, 1972 תחת השם  "Jericho Jones" . האלבום הראשון היה דומה למה שעשו לד זפלין והשני יותר פסיכדלי, ומורכב. בשנת 1973 הם חזרו לארץ, ושנת 1974, בעקבות המשבר בשוק המוסיקה הישראלית, אחרי מלחמת יום הכיפורים , הצ'רצילים התפרקו. בסה"כ הם השאירו 4 אלבומים והרבה מאד רעש נעים.

Jericho Jones  - Danielle Sanders Walks Through the Park

Jericho Jones - maretranquilitatas


אין תגובות:


פוסטים אחרונים וממש שווים !