לעקוב אחר הפרימיום

יום שישי, 29 באפריל 2011

נבדק ונמצא פרימיום: האלבומים של אפריל 2011 !


החודש היה חודש מוסיקלי מאד מעניין, ניצלתי את את ההזדמנות החגיגית של חג הפסח בכדי להקשיב למוסיקה ישראלית. מסתבר שגם בזה יש הייפ מסויים, וכולם מקשיבים כמעט לאותם אלבומים (אהוד בנאי, ברי סחרוף, נעם רותם וכו'..). סקירה נעימה של עוד אלבומים עבריים שווים ממש כאן.
כשהכנתי את סקירת האלבומים הלועזים של החודש, הבחנתי פתאום שכמעט כולם אמריקאים. כילד אייטיז מוסיקה אמריקאית משוייכת אצלי בעיקר לדינוזאורים כמו להקת הנשרים. נכון שהיו ה-Talking Heads אבל הם היו יוצאי דופן, ובכלל בראיין אינו (האנגלי) הפיק אותם. כיום  אפשר להתפעל מהמגוון המוסיקלי שיש בארץ אובמה - החל מ-TV on The Radio דרך אורקביל ריבר, ועד לפו פייטרס. גם הותיקים כמו רובי רוברטסון ואפילו הביסטי בוייז (כן הם מהותיקים) לא מאכזבים. אין אלבום יותר טוב או פחות טוב ברשימת המומלצים של החודש, זה בעיקר עניין של טעם. לי יש את שלי, לכם יש את שלי ואת שלכם, תבחרו מה שתרצו. יש כמובן פלייליסט להאזנה , וקצת הסברים בשביל הכיף:
Foo Fighters - Wasting Light האלבום האהוב עליי החודש. התלהבות של רוקנרול. האלבום החדש של הפייטרס נשמע כאילו תלוש ממה שקורה היום, צריך לעשות סוויץ' מהפליט פוקסס מ-TV on The Radio בשביל להקשיב לרוק-גארז' שהם עושים. לרגעים זה נשמע כמעט רוק כבד, הסינגל הראשון White Lemo אפילו נשמע יותר רוק כבד, משאר האלבום. לדעתי זה בכוונה, בגלל שלרוק כבד יש קהל גדול ומתגמל. אבל יש הבדל בין הרוק גארז' של הפו-פייטרס לבין רוק כבד, והוא בטראש ובמידתיות. הרוק הכבד תמיד מסלסל ומחזר אל ההמונים בקיטשיות, ואילו הרוק גארז' הוא צנוע ומוגבל במניירות. האלבום כולו הוקלט באמצעים אנלוגים בלבד והוא בעיקר כיף, השיר בפלייליסט Arlandria ועוד שירים.

TV on The Radio - Nine Types of Light האלבום המדובר של החודש, אנטיתיזה לפו-פייטרס. אלבום שלישי חמישי ומעולה ללהקה הברולנקאית. את המוסיקה של Tv On The Radio  חווים בעיקר כחוויה שכלתנית. קשה מאד להתחבר אינטואיטיבית למקצבים המורכבים ולהפקה המושקעת של שני האלבומים האחרונים . מצד אחד יש במוסיקה שלהם שורשיות אפריקאית שקוראת לך לרדת לעומקם הרוחני של הדברים, מצד שני ההפקה המלוטשת עם תופים אלקטרונים והקלידים הנוצצים - משאירים אותך צף מלמעלה. מצד אחד פרא בלתי מתורבת שאתה רוצה לקבל, ומצד שני Fאנקיות רקידה. השיר בפלייליסט Keep Your Heart ועוד שירים.
Robbie Robertson - How To Become Clairvoyant אלבום חדש לרובי רוברטסון שנעשה בשיתוף עם אריק קלפטון אחרי הפסקה של 13 שנים. בעיקר בלוזים, אלא מה? אריק קלפטון היה מעורב באלבום מהשלבים המוקדמים של היצירה של השירים. משתתפים גם הגיטריסטים של רייג' אגיינסט דה משין ושל ניין אינצ' ניילס. אני אוהב את רוברטסון גם אם הוא לא עושה משהו מבריק. פשוט אוהב אותו. אין כאן חדשנות גדולה. אבל יש כאן הפקה עשירה, העיבודים של הגיטרות, קולות הרקע הכל נורא טוב. בסופו של דבר הקשבתי לאלבום הזה יותר פעמים ממה שחשבתי, והוא אחד האהובים עליי החודש הזה. אפילו החלטתי לשים שני קטעים ממנו בפלייליסט: אחד שיר הנושא והשני נעימה בשם Madame X, ועוד שיר.

Okkervil River - I am Very Far אוקרביל ריבר מותחים את גבולות היצירה שלהם, הולכים למחוזות רחוקים יותר, באלבום שנשמע כאלבום פריצת דרך שלהם. במקום להשתעמם ולדרוך במקום הם הולכים לכיוונים קצת יותר ניסיונים מבלי לאבד את האיכות או את הקליטות של המוסיקה שלהם. יופי של אלבום. השיר בפלייליסט Your Past Life as Blast, ועוד שירים.
Paul Simon - So Beautiful or So What האמת שהגעתי לאלבום הזה עם סקפטיות מרובה, והופתעתי לטובה. מצאתי את עצמי מחבב מאד כמה שירים מתוכו- הכיוון המוסיקלי גרייסלנד מעודן. פול סיימון לא מפסיק ליצור ולהופיע - בקרוב בישראל. אני מוכרח להודות שהאלבומים האחרונים שלו פחות מעניינים, אבל יש לי המון ריספקט ובעיקר אהבה לאדם ולמוסיקה שהוא יצר. רק לאחרונה עולם המוסיקה חגג בהוצאה מחודשת 40 שנה לאלבום Bridge Over Troubled Water של סיימון וגרפנקל - תתחילו משם , במיוחד אם אתם אוהבים את הפליט פוקסס. השיר בפלייליסט Rewrite.



Metronomy - The English Riviera הבלוג הזה מעריץ את מטרונומי כבר הרבה זמן, אבל אני לא יכול לומר שהצד החזק שלהם הוא אלבומים. יש להם שירים טובים, יש להם סיגנון קלידים מיוחד, יש להם רמיקסים נפלאים שהם עושים לאומנים אחרים. רמיקסים ששונים מהמקובל בגלל שהם משלבים שירה וכלים נוספים. האלבום החדש הרבה יותר מגובש מכל אלבום קודם שלהם. ולמי שלא מכיר יכול להיות מאד חדשני. אני אוהב, אבל עדין שיר אחרי שיר ולא כאלבום (עם כל כובד המילה הזו). יש לציין לזכותם גם את הומור הדק שמאפיין את כל מה שהם עושים, ומוסיף עוד כיף. השיר בפלייליסט The Look ועוד שיר.
The Middle East - I Want That You are Always Happy הקולקטיב המוסיקלי מידל איסט אינו קשור כלל למזרח התיכון שלנו, הם בכלל מאוסטרליה. האלבום השני שלהם נשמע טוב מאד, אם כי איטי ביותר. כשהם קצת נותנים גז אז הם נשמעים הרבה יותר טוב לדעתי. השיר בפלייליסט Land of The Bloody Unknown. ועוד שיר

Panda Bear - Tomboy נניח שאתם לא מכירים את פנדה בר, מה זה רע ? נח בנימין לנוקס מאנימל קולקטיב באלבום רביעי תחת השם פנדה בר. הבעיה העיקרית שלי עם המוסיקה שלו היא הדלות בהפקה. מצד אחד יש כאן הרבה אלקטרוניקה, מצד שני משוכפלת. מי שאוהב את הקסם של הריווייב, אז יש כאן אלבום בכלל לא רע. השיר בפלייליסט You Can Count on Me.

Thao and Mirah - Thao and Mirah שיתוף פעולה מופלא בין שתי זמרות פופ אינדי, Mirah יותר פולקית , Thao יותר מלנכולית וגם יותר רוקית. ביחד הן מהוות את הטוויסט של החודש הזה, משהו שונה וקצת יותר אינטימי, אך שימו לב כמה הן קיצביות. השירים בפלייליסט : Eleven- שמזכיר את פנדה בר, וגם Robies and Rocks שנשמע גרובי וג'אזי.
Beastie Boys - Hot Sauce Committee Part Two הביסטי בוייז מנסים להחזיר עטרה ליושנה. 25 שנה אחרי הלהיט Fight for Your Right הם מנסים להמשיך כאילו כלום. אם אני מזהה נכון יש כאן משבר גיל עמידה, של חבר'ה שרוצים לחזור לעשות את זה כמו שהם היו צעירים. יכול להיות שהם גם עם 25 קילוגרם נוספים אבל עכשיו, הם חושבים, שהם יכולים לעשות מסיבות אפילו יותר טובות. בסה"כ עושה רושם של אלבום שאוהדי הלהקה לא מאוכזבים ממנו, ויש לו גם וידאו בן חצי שעה מטורף ומבדר.

וגם EP's שיצאו החודש:
Unkle - Only The Lonly שדווקא מלא באורחים, ביניהם ניק קייב.
גם לפליימינג ליפס, לרג'ינה ספקטור ולרדיוהד יצאו איפיז קטנים ופחות משמעותים

2 תגובות:

חושב בקול רם אמר/ה...

זה דווקא ה-LP החמישי של TV on the Radio, לא השלישי :)

פוסט מצוין, תודה.

Unknown אמר/ה...

נכון, זה האלבום החמישי. התכוונתי שזה השלישי שמצליח מסחרית.


פוסטים אחרונים וממש שווים !