לעקוב אחר הפרימיום

יום ראשון, 24 באפריל 2011

נבדק ונמצא פרימיום: לאכול את החורים של המצות


Fjorden Baby! - Himmelen

מצה פוסט מודרנית
החוצונים שהגיעו לפני 3000 שנה והפיקו את יציאת מצרים, לא רק חצו את ים סוף, לא רק הביאו את לוחות הברית ולא רק הוציאו מים מהסלע, אלא גם המציאו את פיסת האנרגיה האכילה הדחוסה ביותר המשמשת גם כחלקי חילוף חומרים. ממנה פיתחו נאס"א את המזון שממנו ניזונים עד היום אסטרונאוטים יהודים לפני שהם טסים לחלל בחג פסח. דרך-אגב, מצות רגילות עושים מדם של גויים, אבל מצות עשירות עושים מדם של צפרדעים. תאכלו ביצים ותשתו מים. תעשו אהבה עם עם ישראל ולא מלחמה. לא לריב בחניה ובמקומות ציבורים ולא לדחוף בכניסה לבניאס ולנחל דן.
עדין חג. חג אביב שמח לכולם ! אני לא מבין אנשים שלא אוהבים חגים. מה הם לא אוהבים חופש ?? לא חייבים להיות דתים, לא חייבים ללכת לאן שכל עם ישראל הולך, למרות שיש אינסוף פסטיבלים ללכת אליהם. וגם מצות. מה הבעיה לשנות קצת, מבחינתי שכל חודש יורידו איזה פריט מזון לשבוע, מה בדיוק הבעיה? שבוע בלי גבינות, שבוע בלי בשר, שבוע בלי ירקות, שבוע בלי פירה, שבוע בלי אורז. שבוע בלי סלט וולדרוף. ובכל זאת, כדי להוכיח לכם שמצות זה כדאי, אספתי במיוחד עבורכם 21 סיבות טובות לאכול מצות, ואלה הן:
1. כי ללחם יש קשה של הלחם, ולמצה אין
2. כי רק עם מצות אפשר לאכול חרוסת
3. כי לחם צריך לקנות כל יום חדש ומצות לא !
4. כדי לחסוך מקום בפריזר
5. כי רק עם מצות אפשר לאכול גפליטעפיש עם חריין בלי להקיא אחריי זה
6. כדי שלחברינו החילונים האדוקים יהיה יותר טעים לאכול חומוס עם פיתות באבו-חסן
7. כי לחם מתייבש ומצות לא !
8. כי רק עם מצות אפשר לעשות פתות במרק תימני
9. כי לחם זה משמין !
10. כי מצות זה מזון מוסיקלי שאפשר לנגן בו בכל ביס, בלי ללמוד נגינה
11. כי לא צריך לבחור בין לחם עם קמח מלא, ללחם קל ללחם ללא סוכר ללחם עם סובין לפיתה קלה, לפיתה עם קמח מלא..
12. לעשות דווקא !
13. כי ממצות אפשר להכין לביבות ומלחם לא !
14. כדי להרגיל את השיניים לאכול מוצק
15. לחסוך דלק למסעדה של אבו-חסן
16. כי למצה יש 4 כיווני אכילה וללחם אין !
17. כי סוף-סוף יש משהו ישר שיהודים מצליחים להכין, עם שורות מדוייקות ומרווחים שווים - ולחם לא!
18. כי כשמורחים על מצה גבינה לבנה זה מבצבץ מהחורים ומרטיב את היד
19. כי זה טעים
20. כי זה ידידותי לסביבה כמו קרטון, וניתן למיחזור
21. כי מהשאריות שלהם אפשר להכין סיבית דחוסה המשמשת לדלתות ארונות מטבח

דרך-אגב המצות שאנחנו אוכלים היום הם פוסט מודרניות, ולא הפיתה שבתמונה. אם אתם רוצים לראות איך עשו מצות ביציאת מצרים, אז המצה הרכה התימנית היא המצה העתיקה. פעם הדודות שלי התימניות היו מכינות מצות כאלה לפני שנולדתי. אבל יצא לי גם להכין כאלה יחד עם חברים דתיים שיש להם את כל הציוד וכמובן גם את הגנים.
והפעם בנבדק ונמצא פרימיום:

1. למעלה להקה נורבגית מאוסלו שלא הכרתי עד השבוע, ויש להם שיר מדליק שמאד התלהבתי ממנו !

2. נכון שהחלום שלכם הוא לדעת לנגן בכמה שיותר כלי נגינה מבלי שתצטרכו (איזו מילה זו?) ממש ללמוד לנגן. אז Tom Vek הוא כמעט כזה, כי הוא למד לנגן לבד. בקרוב יצא לו אלבום חדש בשם Leisure Seizure, וזה השיר הראשון שמתוכו שיש לו וידאו שדווקא בחורה מצטלמת (כל המילים עם הצ' מוזרות לי היום) בו.

Tom Vek - A Chore


3.  קליפ מדליק שבו יש ריקודים בסגנון של מוסיקל. בפעם הראשונה שראיתי את "סיפור הפרברים" זה היה בוידאו של המשפחה היחידה שהיתה לה וידאו עוד לפני שהיתה המילה וידאו. בכל מקרה הייתי מהופנט. אירוע מכונן

Nerina Pallot - Put Your Hands Up


4. יכול להיות מאד להיות שזה היה צריך להיות קליפ השבוע, אבל בגלל שהאורך שלו לא מצדיק את התכולה שלו, אז הוא לא. הביסטי בויז מתפרעים, לאורך הסרט באורך חצי שעה תראו הרבה כוכבים שיראו לכם מוכרים ולא תדעו מאיפה (ואם כן, אז אין לי מושג אם זה טוב או רע), והקרב-ריקוד שבסוף שנראה כמו איזה טריפ, עושה את הכל. חובה לראות, מומלץ לא בעבודה, למרות שזה ממש גבולי. זה התחיל בזה, אם אתם לא מבינים את ההקשר.

Beastie Boys - Make Some Noise


5. אזהרת צפייה - האמת שהתלבטתי  לגביי הקליפ הבא, יש בו עודף אלימות אבל זה כל העניין בו. הקליפ מתאר יום בחייה של אם חד-הורית. ומה שעובר לה בראש.  קליפ שנראה יותר כמו סרט מקליפ.



Mason feat Roisin Murphy - Boadicea

6. הקו המוסיקלי של הפוסט הזה הוא מעט פופי. השיר הבא לא מזיק אבל הקליפ ממש מצויין, בוטה, טראשי, מסוגנן וכייפי. כבר מיליון וחצי אנשים צפו בו, ומה איתכם?

Jessie J - Nobody's Perfect


7. [תודה לבועז כהן] ולסיום משהו אחר לגמריי, קליפ יפהפה ושיר יפהפה עוד יותר In the Wake of Poseidon, מתוך האלבום השני של King Krimson. אולי, שוב בזכות הפליט פוקסס, אפשר להקשיב לשירים כאלה ולהנות. למרות שקלאסיקה תמיד תישאר קלאסיקה. שימו לב כמה זמן היה פעם.




תשתו מים ! זה עוזר עם המצות...


פוסטים אחרונים וממש שווים !