לעקוב אחר הפרימיום

יום שלישי, 22 במרץ 2011

סטרוקס - פרדוקס השמיעה בציבור

העטיפה הנוראית של השנה
הסטרוקס מוציאים אלבום חדש - ניגשתי להאזין אליו בתחושה, של : "נו, מה הם יכולים עוד לחדש?". בשנת 2011 הסטרוקס הם כבר להקה ותיקה, ומוסד תרבותי, ואחרי הסינגל הראשון (והדי, חזרה למקורות) Under Cover of  Darkness זה נשמע כאילו הם מגדילים את הרפרטואר שלהם, כדי שיהיה להם עוד אלבום למכור, ועוד שירים לנגן בהופעות. בראיונות שהם עושים לתקשורת הם לא מסתירים את הקושי שלהם לעבוד אחד עם השני, הגיטריסט שלהם ניק ולנסי סיפר לפיצ'פורק ש-75% מהאלבום הוקלט ע"י הלהקה ביחד, השאר הושלם בהקלטות נפרדות. אז לחצתי פליי לא דחוף, ולא מתרגש ו...תדם ! הפתעה ! נכון שאין כאן את הראשוניות הבוסרית שהם הביאו ב-  Is This It, אבל Angles נשמע כאילו כל מה שהם עשו עד-כה היה בשביל לכתוב ולהקליט את האלבום הזה.
הרבה רפרנטים לדברים אחרים יש באלבום החדש:  Machu Pichu  נשמע סקא Two Kinds of Happiness נשמע מושפע מלהקת The Cars של שנות השמונים, Taken for a Fool נשמע קלאש, Games אלקטרוני ניו-אורדר, Call Me Back הוא בוסה נובה מודרנית שמזכירה את דורטי קולם (שוב שנות השמונים). Gratisfaction נשמע רוק סבנטיז אמריקאי - כמו איזו מחווה לרולינגסטונס, Life is Simple on The Moonlight נשמע שילוב של גיטרות פט מאטני, עם מחזמר רוק. המלאכה הזו, של לקלף את הקליפות של השיר, ולהתענג על כל  רובד לא ממש נחוצה. אני אפילו קצת מצטער שאני עושה אותה, אני מעדיף שהאוזן תתפוצץ מכל קשת הטעמים, ותהמם אותי מעונג לא מוסבר. מצד שני אין כאן שירים שאפשר לשיר במקלחת, בכל זאת צריך את התרגום של המוח לקצוות הרגשות.
מחוץ להקשר התרבותי - The Strokes נשמעים ב- Angles בסאדר. הייפ יכול להיות עסק מאוד מתעתע - מצד אחד הוא מעלה את הציפיות לשמים, מצד שני: מי היה מקשיב לאלבום הזה, אם כולם לא היו מקשיבים לו ? וזהו פרדוקס השמיעה בציבור.

6 תגובות:

Shai Silverlight אמר/ה...

אלבום מעולה שנקטל בהרבה מקומות ולא בצדק. נכון שהוא לא מחדש ונכון שאין עליו הייפ ונכון שזה לא ג'יימס בלייק. אבל זה אלבום שכיף להקשיב לו. שוב ושוב ושוב.

YL אמר/ה...

ביקורת נכונה; האלבום בהחלט משביע רצון.
אגב שמו angles - זוויות ולא angels - מלאכים
זה גם מסביר קצת את ציור העטיפה שנכון, שלא תיבחר ליפה של השנה.

אנונימי אמר/ה...

בלי קשר לפוסט הזה רציתי להגיד שמצאתי בית חם ומעניין באתר שלך שההמלצות מעולות ומסננות בהצלחה בין שפע המידע למי שאוהב מוסיקה ועובד בלי הפסקה בעבודה לחוצה ועם הילדים בבית כעבודה שניה תודה

Unknown אמר/ה...

שי > אני לא יודע אם אני אקשיב לאלבום הזה שוב ושוב ושוב. ואני חושב שיש עליו הייפ, אולי לא מהסוג החיובי, אבל יש

yl > תוקן

אנונימי> הייתי מאד שמח לדעת מי אתה. בכל מקרה עשית לי את היום, או מה שנשאר ממנו :-)

אנונימי אמר/ה...

אני יליד 72 נשוי עם 2 בנות רו״ח במקצוע אוהב מוסיקה כמה דוגמאות: ארקייד פייר אינטרפול אדיטורס lali puna אוהב גם פופ כמו רובין ladytron . מתרגש ממוסיקה

Unknown אמר/ה...

אנונימי> שמחתי להכיר


פוסטים אחרונים וממש שווים !