לעקוב אחר הפרימיום

יום שישי, 2 במאי 2008

מסתורין באמצע המדבר

היום יש לאישתי יומהולדת. אז קודם כל מזל טוב! תמשיכי להיות מה שאת: אמא למופת, אשה נפלאה ובן-אדם טוב. ושנמשיך לאהוב אחד את השני ואת החיים. אוהב אותך אייל.

ערב חג פסח התקשר אלי עידן אלתרמן. זו היתה שיחתנו הטלפונית הראשונה והאחרונה עד כה. גם לו יש בלוג (רק שאצלו מבקרים 10,00 אנשים בחודש), הוא מאד אהב את הפוסט עם השיר Spirit של הווטרבוייז. מסתבר שיש לנו הרבה במשותף, לפחות בטעם המוסיקלי. הוא מאד אוהב את הביטלס, כמוני, ומספר פעמים בחודש הוא מופיע עם להקה ישראלית שנקראת ה-Magical Mystery Tour, שכוללת גם את חמי רודנר, ושמנגנת שירים של הביטלס. קבענו שנדבר אחרי החג.

בדרך מאילת, לטיול באזור שדה בוקר, עצרתי במקרה בתחנת דלק באמצע המדבר. בהתחלה לא הייתי בטוח מה אני רואה, אולי זו פאטמורגנה אבל לפי המוסיקה של הביטלס שבקעה ממכוניתו נדהמתי לגלות שזה אכן עידן אלתרמן. פגשתי אותו לראשונה בחיי, במקום הכי לא צפוי ובעיתוי הכי מופרך בעולם. תקראו לזה קארמה, תקרו לזה מיסתורין , לא יודע מה לומר, המזל עיוור והמציאות עולה על כל דימיון.
לאחר המקרה עם עידן אלתרמן הגענו לבי"ס-שדה שבשדה-בוקר. היינו יחד 5 משפחות אנחנו היחדים שאין להם קשר לאשדות יעקב. התחלנו את הערב במנגל. בינתיים הילדים הלכו לטיול לחיפוש עקרבים, עם מדריך (איזה הורים אנחנו?).

הבוקר למחרת התחיל בטיול בחבית השורקת. צינור פלדה בקוטר חצי מטר שיוצא מהאדמה בצורה אנכית ואורכו 800 מטר. פעם הוא היה מקור לשאיבת מים. היום הוא אטקרציה תיירותית. זורקים אבן והיא עושה קולות של מלחמת כוכבים עד שהיא מגיעה למטה.

לאחר מכן המשכנו למעלה דיבשון. אתי ארגנה את הטיול, יפעת את האוכל, ובוסמת את המסלולים. מעלה דיבשון זו עליה של 200 מטר בדוך. אצל בוסמת כל טיול הוא תמיד "מעלה- משהו"או כמו שהיא אומרת: "אם זה לא מעלה..זה לא שווה". באמצע הדרך עצרנו להתרעננות באוהל בדואי ממש באמצע שום-מקום.

בסוף המסלול הגענו לעין-עקב. יש שם בריכה חלומית. שחיתי בה והרגשתי הרגשה נפלאה שמרגישים רק בילדות. ואל תקלו בכך ראש, כמה אנשים מוכנים לשלם עבור הרגשה טובה. למעשה כל הפרסומות, מעמדנו הכלכלי והחברתי , מצב בריאותנו, הרגשת סיפוק מעשייה, הכל בנוי ותלוי על הדבר החמקמק הזה שנקרא: "הרגשה הטובה".

חזרנו בג'יפ של ישראל ושירלי שיש לו גלריה לרהיטים ביפו באתר כאן. אבל לא היה מקום לכולם. במזל היו שם מטיילים שהשכירו משאיות עם מושבים. גם להם היה מזל באותו היום כי ההסעות שהם הזמינו מראש ברחו להם, והלקוחות של המשאיות עם המושבים ברחו להם, ומישהו שידך אותם. בערב שלחנו את הילדים לנחשייה בקיבוץ (הפעם החיות היו באקווריום) בזמן שעשינו מנגל. השמעתי לכל הנשים אחת אחת באוזניות את שיר השבוע של Soko-I'll Kill Her, וכולן אהבו.

למחרת טיילנו בגבי ימין שגם שם יש בריכה קטנה וטבעית לשחייה. ושוב עשינו מנגל כי למרות שתכננו רק 2 ארוחות והיינו גדוד נשאר לנו המון בשר, סלטים קופסאות שימורים ומצות.
נשבע לכם שלא המצאתי כלום.

תודה לאתי ועידן, לבוסמת וגיל, ישראל ושירלי, איציק ויפעת ודרישת שלום לכל הילדים... היה חלום (בלי מלון 5 כוכבים). והנה שיר שמתאים לבר-מזל כמו שהרגשתי כל הטיול הזה כולל השחיה החלומית בעין עקב